5 Temmuz 2012 Perşembe

SEMİZOTU SALATASI


Çevrilmemekte inat eden fotoğraflarım. Ya ben inadım bugün yada blogger. Kiiiii sonuç: blogger.. Çünkü
 onun dediği gibi kaldı resimler. Kafanızı hafif sağa çevirerek bakarsanız daha göze hitap eden bir salata görebilirsiniz :)
Semizotu salatasına bayılırım. Her hafta mutlaka bir gün yiyorum sanırım .O yüzden sürekli yapılan içeriği de o anda evde olan malzemeye göre değişen ama sosu asla değişmeyen bir lezzet. Bu haftada  nişantaşı pazarında rengine ve yapraklarının tok duruşuna dayanamayıp aldığım,  normalden biraz daha ekşimsi bir lezzette semizotu salatası hazırladım. Çok farklı değildir belki sizlerin yaptıklarından ama yine de fikir olsun arşivimde bulunsun diye eklemek istiyorum.

Malzemeler:
  • 1 bağ semizotu
  • 3-4 badem salatalık
  • ceviz
  • mısır
Sosu; 2-3 kaşık süzme yoğurt, 1çay kaşığı hardal, 1 tatlı kaşığı mayonez, tuz ve bolca kuru nane (ben mayonezi de çok az koyuyorum)

Yapılışı; semizotunun yaprraklarını güzelce dallarından ayırıp bol suda yıkayın. salatalık ceviz ve mısırı damak tadınıza yada göz zevkinize göre ayarlayıp ekleyin. servis zamanı sosunu ekleyin ve harmanlayın. Afiyet Olsun.




13 yorum:

  1. kafamı çevirmesemde güzel görünüyor canım salata.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık arkadaşım..Salatalardan gidiyosun bu ara :)
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoğun istek üzerine şekerim! teşekkürler :)

      Sil
  3. canım önceden fotolarını programla düzenlesen böyle sorun olmaz aslında,mesela fotoshop programı yadawindows'un kendi programıyla.eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET ZATEN ÖYLE YAPTIM DÜZENLEDİM AMA KAYDEDERKEN SÜREKLİ İLK HALİNE ÇEVİRDİ. BENDE KIZIP BÖYLE YAYINLADIM ARTIK :)

      Sil
  4. ellerine sağlık yazlıkta çok sık yaparım bu salatayı bahçede bektım hafif büyüyor semiz otları hoooop soframızı şenlendirir
    sevgiler güzelim;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OHH NE GÜZEL KEŞKE BENİMDE ÖYLE BİR ŞANSIM OLSA :)

      Sil
  5. Ellerine saglik canim. Semizotu salatasini cok severim. Senin sosunla denemek istiyorum bir dahakine. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sosu dene beğenirsin umarım. ben hardal sevdiğim için bayılıyorum tadına. teşekkürler :)

      Sil
  6. keske semizotuda bulabilsem:(((cin marketlerde var semizoutuna benzer biseyler ama, kucuk yaprakli. bi tuhaf.
    ay anam ay, soyle benim bulabilecegim bi tarif versen be anam be:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi canım gerçekten mi herşeyin olduğu üstelik neredeyse bedava olduğu amerikalarda semizotu ve hellim yok demek. wayyy anasınaaa. gelmem ben o zaman oralara...

      Sil
  7. bizde çok sver ve evde muhakkak her hafta ya salata olarak ya yemek olarak muhakkak tüketiriz..salatanız çok güzel görünüyor ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil