26 Temmuz 2012 Perşembe

PATATES KROKET


Patatesin her türlüsü bizim evde makbuldür. Yemeği, böreği, kızartması, püresi, salatası derken vazgeçilmez mutfak demirbaşıdır. Patates krokette ister yemek yanına garnitür olarak, ister tek başına bir öğün, ister kahvaltı sofrasına çok iyi gider. Akşama üşenmesemde yapsam keşke.!

Malzemeler:
  • 4-5 adet haşlanmış patates
  • kaşar rendesi
  • muskat rendesi
  • tuz
  • karabiber
  • toz kırmızı biber
  • 2 yumurta
  • galeta unu
  • kızartmak için yağ
Yapılışı; haşlanmış patates çatal yardımı ile iyice ezilir. kaşar rendesi, tuz ve diğer baharatlar damak tadına göre eklenir. Elinizce yoğurun. şekil verin ve önce çırpılmış yumurtaya sonra galeta unana bulayıp kızgın yağda kızartın. sıcak sıcak servis edin. Afiyet olsun.  

12 yorum:

  1. Mmmm nefis görünüyor canım. Bende çok severim. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. patatesli herşeyi bende çok severim canım kroketlerde nefis görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. patates süperdir! beğenmene sevindim canım :)

      Sil
  3. Ellerine saglik..bende deneyim kisa zamanda:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene şekerim inşallah beğenirsin :)

      Sil
  4. patates kroket tarifinizi bugün tauk yemeğimin yanına yapacağım sizden bir ricam var sizi yeturla lezzet karelerinden görüp takip ediyordum lütfen yeni bloğuna nasıl davet alabbilirim yardımcı olabilirseniz çok sevinirim kolay gelsin Nilgün

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün Hanım Yeşim ablaya ulaşmak için bir kaçkez mail attım ama hiçbirine geri dönüş yapmadı. yeni blogu içinde herhangi bir davet almadım. ama sizin gibi bende onun blogunda olmak isterim. eğer bana gelen bir davet olursa sizlere kendi blogumdan bilgi vermeye çalışayım :) şimdiden afiyet olsun.

      Sil
  5. Mantar istiridye mantarımı diye bakmaya geldim (akşam bizde olacakta:)) krokete vuruldum:)Ellerine sağlık canım nede güzel şekil vermişsin

    YanıtlaSil
  6. mesajıma hemen cevap verdiğiniz için çok teşekkürler bizimle paylaştığınız bu lezzetler içinde ayrıca teşekkür ediyorum bloğunuzdan çok şeyler öğrendim her şey gönlünüzce olsun Nilgün

    YanıtlaSil
  7. Datlum giymatlum,
    patates roket olayina oldum olasi merak salmisimdir:)
    Bir kac kez denedim, her seferinde yayilip kaldilar. Firinlamistim galib aben. yuvarlaklardi, bi baktim oval olup birbirine yapismilar.
    acaba diyorum, kasarini mi fazla koymusumdu? He mi?
    Sen 4-5 patatese ne kadar kasar koydun? cay bardagi olarak soylersen.
    aksama misafirim var, korkmasan yapicam su roketi. ama ya olmassa? uzaya mi firlatirim:)

    YanıtlaSil
  8. datlum:)
    aksama yapiyorum bu rokeyyen.
    muskat nedir bilmiyorum, kasar dedigin gibi yarim cay bardagi kadar koyucam.
    kiz hele bi tutmasin:)
    gelicem oraya , ona gore:))))))

    YanıtlaSil