3 Temmuz 2012 Salı

MEYVELİ SOSLU LİMONLU MİNİ CHEESECAKE


Uzun bir aradan sonra Merhabalar!
Sessiz sedasız bir tatil ve çocuklarla geçirilen dolu dolu 3 haftadan sonra iş başı yapmak beni kendime getirdi. Hem sıcaklar hem çocuklar çok yoruldum. Tatil tatil olmaktan çıkmaya başlamıştı (benim için) Çocuklar ise bu durumdan çok memnunlar çünkü her güne bir etkinlik bir aktivite ayarladım sürekli gezen 1 kadın ve 2 çocuk...Çalışan anneler için sanırım işyeri kafa dinleme yeri oluyor yada benim için öyle.

 

 

 
Evet gelelim cheesecakemize!
Ben hayatımda hiç cheesecake yapmamıştım hatta yememiştim de. Ama uzun zamandır bloggerlardaki görüntüler çok fena aklımı çeliyordu ve her defasında önce güzel yapan bir yerde yiyeyimde tadını beğenirsem yaparım diyordum. Birde tarifleri incelerken çok detaylı birşeymiş gibi gelip gözüm korkuyordu. Fakeeet Sevgili Cenkin tarifini keşfettiğim anda -tamam- dedim bu sefer kalk Şule deneyeceksin. Aslında keşke yerimde otursam yapmasam ne olurdu kiii :((  Neden böyle diyorum çünkü 12 adet cheesecake den 8 tanesini ben yedim. Büyük itiraf... Ama ne yapayım çok güzeldi. Hafif, serin ve lezzetli. Gerçekten tadı damakta patlayan birşeymiş bu cheesecake'in! yemeden önce deseler inanmazdım. Amaaaan! kremalı pastanın tartın yerini tutamaz diye düşünürdüm ama öyle değilmiş bambaşka bir lezzet. Bu tarifi,  hiç denememiş ve ince detaylarla uğraşmak istemeyen herkes kullanabilir.

 
Malzemeler: 12 adet mini cheesecake
Tabanı için;
  • 1 paket eti burçak
  • 1/2 sb badem
  • 2 kaşıkdan daha az tereyağ
  • 1 çorba kaşığı şeker
Harcı için;
  • 400 gram labne peyniri (450 gramlık paketin suyu sızdırıldıktan sonra)
  • Yarım paket  krema
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 2 adet yumurta
  • 1/2 çay kaşığı vanilya aroması
  • 2 adet limonun incecik rendelenmiş kabuğu
  • 1 çorba kaşığı limon suyu
Üzeri için; Dr Oetker Meyveli Sos

Yapılışı; En önemli püf noktası tüm malzemeler 2 saat önceden dolaptan çıkarılmalı ve oda ısısına gelene kadar beklenmeli imiş. 12 adetlik muffin kalıbına muffin kağıt kaplarını dizip bir kenara ayırın. Bisküvileri ve bademi blenderdan geçirip un haline getirin. Tereyağı küp küp doğrayın ve şeker ilave edip  iyice karıştırın. Kağıt kaplara  dolu dolu 1 er çorba kaşığı olacak şekilde pay edin ve çay bardağı yardımı ile iyice bastırın. Tabana eklediğimiz erimiş tereyağının tekrar donabilmesi için muffin tepsisini buzluğa kaldırıp soğumaya bırakın. Bu arada bir karıştırma kabında iyice süzülmüş labne, krema ve şekeri çırpın. Aralarda tamamen harca yedirecek şekilde çırpmak suretiyle sırasıyla yumurtaları, vanilyayı, limon suyunu ve limon kabuğu rendesini ekleyin ve çırpmaya devam edin. Muffin tepsisini buzluktan çıkarıp kurabiye tabanlarının üzerine harcı paylaştırın. Cheesecakeleri önceden ısıtılmış fırında 160 derecede 25-30 dakika pişirdikten sonra fırından çıkartın, oda sıcaklığına geldikten sonra da servis tepsisine yerleştirip buzdolabında en az 2 saat soğumaya bırakın. Soğumuş cheesecakelerin üzerine hazırladığınız meyveli sostan 1 er kaşık koyun ve soğuduktan sonra servise hazır. Afiyet Olsun.
 

 
Notlar:
1. Benim fırınımın azizliği yüzünden  üzerleri fazla kızardı ama tadını etkilemedi. (sanırım)
2. Cenk tarifde kendi yaptığı kurabiyeleri kullanmış ama ben onun kadar becerikli olmadığım ve olamayacağım için hazır bisküvi kullandım.
3. Üzerlerine meyve ekleyerek de pişirebilirsiniz. (Bknz: Cafe Fernando )
4. Tamamen üşengeçlikten koca paket meyveli sosu hazırladım ama sanmayın ki kalanını ziyan ettim çocuklarla dondurma keyfi yaptık :)


8 yorum:

  1. Nefiss gözüküyor,ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  2. Nefis bir tatlı olmuş,ellerine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyorlar,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. bende günümde yapacağım benimde bir tarifim var hatta yayınlmıştım gecen sene çok seviyorum bende.çilek alıp üzerien şekerele blendırdan grçip sos yapıp dökeceğim uamrım bizim hanımlar beğenir:)
    senin ki de müthiş gözüküyor.
    ben yaptığım da eşim yememeiş 2 yaşındaki uafklıkla dibini görmüştük:)
    sevgiler şulecim

    YanıtlaSil
  5. vayyyy.harika bir görüntü canım.çok güzel olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Cok guzel seyler yapmissin yine. Sicakta ne guzel olur yemesi. Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  7. Cheesecake'i ben de en çok böyle minik porsiyon halini seviyorum ve meyve soslusunu tabi ki.. Ellerine sağlık canım, çok güzeller..

    YanıtlaSil
  8. cnm ellerine sağlık çok severim çok güzel görünüyorlar..

    YanıtlaSil