4 Temmuz 2012 Çarşamba

KIZARMIŞ HELLİM SALATA


Sıcak akşamlar için ideal bir salata ve hatta yemek bence. Dün akşam zeytinyağlı bir yemek ve çorba eşliğinde salatayı bitiremedik bile. Buda ne demek oluyor tek başına yemek niyetine ye gitsin! Üzerine dökülecek sos miktarını da ayarladıktan sonra süper bir diyet salata üstelik :)

Malzemeler: (ölçü vermiyorum kişi sayısına yada damak tadınıza göre siz ayarlayın)
  • hellim peynir (yörsan)
  • ıceberg
  • nane
  • maydanoz
  • dereotu
  • badem salatalık
  • kırmızı biber
  • kiraz domates
  • mısır
  • badem

Sos için; 1 ölçü zeytinyağ, yarım ölçü nar ekşisi, 2-3 damla limon, kekik, fesleğen, tuz kavanoza alınır ve iyice çalkanır. Yemeğe oturmadan önce sosu salatanın üzerine dökün.

Yapılışı; Tüm malzeme bol suda güzelce yıkanır ve salata kurutucusu ile fazla suyu sızdırılır. İnce yada büyük dilimler halinde kesilir ve servis tabağına alınır. Hellim peyniri dilimlenir ve kızgın tavada her iki tarafı güzelce kızartılır. Servis zamanı sos üzerine dökülür ve hellimlerde eklenerek hazır hale gelir. Afiyet olsun.




18 yorum:

  1. Aradğım ne varsa içinde :D nefis olmuş, tam diyetlik :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diyette olduğumu çaktırmamışım demiii!saol canım :)

      Sil
  2. HELLİME BAYILIRIM,BENDE SIK SIK YAPARIM ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

    YanıtlaSil
  3. salata çok iştah açıcı görünüyor tatlım...
    ellerine sağlık...
    hayırlı kandiller....
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok saol canımcım. sanada hayırlı kandiller.

      Sil
  4. Tam bana gore ellerine saglik

    YanıtlaSil
  5. Efe nin tek sevdiği peynir...salata da pek guzel olmuş, gönder bu tarafa hopletelimmmmmm....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim çocuklarda bayılıyorlar. Aman sevsinlerde afiyet şeker olsun. sen gel ben sana taze taze yaparım :)

      Sil
  6. Nefis bir salata , yemek yerine gecer tabiki butun besleyici mlz.ler icinde:)) Ellerine saglik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cidden yemek yapmayıp tek salata yemeliydik alında :)

      Sil
  7. OOOOO ye beni ye beni diyor bademe kadar var.eline sağlık
    hayırlı kandillerimiz olsun inşallah
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım inşallah. ne bulduysam attım içine :)

      Sil
  8. Ah caniiiim, nasil tesekkur etsem bilmiyorum.
    ah bir de buralarda hellim peyniri bulabilseydim:)
    hellimsiz yapcem ama, soz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevdiğin herhangi bir peynir de olur şekerim farketmez!

      Sil