24 Temmuz 2012 Salı

GÜLLAÇ

Ramazan da ilk aklıma gelen tatlı Güllaçtır ve her ne nedense ramazan dışında alıp yapmak aklıma bile gelmez. Aşure gibi :)
Güllaçı pastanelerden hazır aldınızda da 2 büyük dilime ciddi bir para ödersiniz. Ama diğer yanda evde kendiniz yaparsanız koca bir tepsiyi  iki dilimin belki yarı fiyatına yeme şansınız olur. Bende güllaçı ilk kez babamın bir iş arkadaşına iftara gittiğimizde tatmıştım. O zamana kadar da ne yemiş ne de varlığından haberdar olmuştum. (lise zamanları falan)


Tarif aslında güllaç paketlerinin üzerindekiyle aynı ama sadece ben kendi damak tadımıza göre ayarladım. (Biz orta  şekerli seviyoruz. Ne az nede çok olmayacak)

Malzemeler:
  • 6-7 adet güllaç yaprağı
  • 2 litre süt
  • 2 bardak şeker
  • 1 paket vanilya
  • üzerine nar taneleri, ceviz, dövülmüş fıstık,vişne vs.
Yapılışı; süt ve şekeri bir tencereye alın ve kaynatın. Vanilyayı ekleyip ılıtın. Bir güllaçı parlak yüzeyi üste gelecek şekilde tepsiye alın ve üzerine 1 kepçe sütten dökün. Tüm güllaç yapraklarını aynı şekilde dizin ve kalan sütü üzerine dökün. Süt fazla mı gelir diye düşünmeyin hiç, tamamını çekiyor. Servis zamanına kadar 1,5-2 saat dolapta dinlendirin. Afiyet olsun.

13 yorum:

  1. çok severim ve bugun yapacağım :) bana görede paketin üzerinde yazan şeker miktarı fazla ben de biraz azaltıyorum, ellerine sağlık.

    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ben de çok severim güllacı,çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım bende çok severim bu tatlıyı

    YanıtlaSil
  5. RAMAZANIN GÜLÜ ,GÜLLAÇ TATLISI BAYILIRIM,ELLERİNE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  6. çok güzel olmuş ye beni diyor sanki :))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. Ramazanda vazgecilmezimdir.ellerine saglık nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  8. en sevdiğim tatlıdır kuzum. ama hiç senin elinden yemediğimi farkettim. en kısa zamanda sizdeyim;)

    YanıtlaSil
  9. çok severim bu tatlıyı canım nefis görünüyor..ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Tarifkolik/Öznur25 Temmuz 2012 03:53

    Ellerine sağlık canım, hayırlı iftarlar..

    YanıtlaSil
  11. Şu güllacı bir türlü beceremiyorum. Ne kıvamı tutuyor ne tadı güzel oluyor. Senin yaptığın harika görünüyor. Ellerine sağlık. Senin tarifinle denesem mi acaba.

    YanıtlaSil
  12. Canim Ramazanin mubarek olsun,
    Ne kadar cok tarif eklemissin, hepsi harika gorunuyor, gercekten.
    Gullac dedin kalbimi vurdun:(
    Burda gullac yok:( O kadar severim ki kendisini:( Ama yok iste yok! Elin memlektinde gullac ne arar:((((

    YanıtlaSil
  13. Ben de dün denedim, harika bir lezzet. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil