16 Temmuz 2012 Pazartesi

FIRINDA KAŞARLI TAVUK SOTE



Hafif ve lezzetli bir fırın yemeği. Ben bu tarifi yıllar önce Adanalı bir arkadaşımdan öğrenmiştim. Ramazanda da keyifle yenebilecek iftar sofralarını renklenedirecek şık bir yemek.
Malzemeler:
  • 1 paket tavuk göğüs
  • 1 adet iri kurusoğan
  • 2 adet kırmızı biber
  • 2 adet çarliston biber
  • 2 adet patates
  • Mantar
  • Bezelye
  • 2-3 kaşık sıvıyağ
  • kaşar rendesi
  • tuz
  • zahter yada kekik
  • 1 su bardağı salçalı su (domates sos)
Yapılışı; tüm malzeme küçük küçük doğranır. Tavuk göğsü wok tavaya alınır (teflon tava)  ve bıraktığı suyu çekene kadar pişirilir. İnce kıyılmış mantarda eklenerek  pişmesi beklenir.  Söğüş doğranmış kurusoğan ve biberler 2 kaşık sıvıyağda güzelce sotelenir. fırın kabınıza sıra ile sotelenmiş tavuk üzerine biber soğan karışımı ve  yine ayrı bir yerde küpküp doğranıp sotelenmiş patateslerde eklenir. Bezelyeden dilediğiniz kadar ekleyin. Tuz ve zahterini ekleyin. ister bu şekilde üzerine salçalı suyunu ekleyip ister harmanlayıp iyice karıştırdıktan sonra 200 derece  fırında 10-15 dakika kadar pişirin. Üzerine rendelediğiniz kaşarıda ekleyin ve kızarana kadar daha pişirin.Servise hazır. Ben bu yemeği bazen bir gece önceden soteleyip hazırlıyorum ertesi akşam sadece kaşar rendeleyip pişirmek kalıyor. Hatta güveçte pişirip lezzetine lezzet katmak da mümkün. Afiyet olsun. 

22 yorum:

  1. mantarsızını tercih ederim ama görüntü harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mantar arada kayboldu gitti bile. ama tabii nasıl yersen öyle yapabileceğin bir yemek :)teşekkürler canımcım :)

      Sil
  2. Tam yaz yemeği, ellerinize sağlık, leziz görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. bizim evin baş yemeği :))
    ellerine sağlık çok iştah açıcı görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi yaa kolay ve lezzetli. doğra pişir hepsi bu! teşekkürler

      Sil
  4. ayyy çok severim :) eline sağlık...
    ben de bloğuma beklerim :)

    www.bendeherkesgibiyim.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :) tabii gelirim hemen uçtum bile.

      Sil
  5. Nefis olmuş, hemen yapacağım.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevindim deneyecek olmana.şimdiden afiyet olsun. teşekkürler

      Sil
  6. Ellerine sağlık arkadaşım, harika görünüyor yemeğin..Miss miss :) Sevgiler!

    YanıtlaSil
  7. çooook güzel gözüküyor.ellerinize sağılk

    YanıtlaSil
  8. canim harikasin yine...

    ellerine saglik
    cok istah acici olmus :-)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooowww bir hoş oldum "yine" mi dedin sen...ben güzel mi yapıyorum yanii koltuklarım kabardı walla. teşekkürler canım:)

      Sil
  9. Çoooooook güzel olmuş canım. Ellerine sağlık. Yanına bir de buz gibi ayran enfes olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğru yaa neden benim aklıma gelmedi ayran :)

      Sil
  10. SAĞLIKLI VİTAMİNLİ DAHA NE OLSUN DEMİ CANIM....

    YanıtlaSil
  11. en sevdiğim lezzetlerden biridir...
    miiiis....
    ellerine sağlık arkadaşım....
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. bu görüntüye ne denir bilemedim..tek kelimeyle nefis..ellerine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
  13. tavugun her hali cok guzel oluyor degil mi? Iftar sofralari icin de cok uygun...

    YanıtlaSil