6 Haziran 2012 Çarşamba

MUZLU KEK


Keki dün gece yaptım ve gün boyu eklemek için heyecanlandım. Tadına bayıldım tam kıvamında yumuşacık lezzetli mi lezzetli bir kek oldu. 1 dilim asla yetmiyor (tabii bu iyi bir şey mi kötü birşey mi şu an ayıramıyorum, kek bittikten sonra verilen gramlar alınmış ise kötü olacak  :)) Buzdolabımı açtığımda kendinden geçmiş muzlar "nolur bizi atma yazık oluruz ye bizi diyordu."  Bende hadi sizden kek yapayım dedim. Tamamen doğaçlama bir süreçle kek tamamlandı. Nasıl mı?
Hmmmm bakalım neler var evde?
Ooo kremanın tarihi doluyor  kullanmak lazım!
Kırılmış cevizler bana, ben onlara bakıyorum!
2 muz dolaba kamp kurmuşlar!
Çocuklar sevmediği için biriken bitter çikolatalar sıkılmışlar beklemekten!
eee ne yapalım kek yapalım kek yapalım!!!!!

Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 vanilya
  • 1 paket krema (Sek marka vardı evde)
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • 50-60 gram kadar bitter çikolata
  • 2 iri muz minik doğranmış
  • yarım su bardağı kadar kırılmış ceviz
  • yarım limon suyu (muzların üzerine daha fazla kararmasın diye)
  • 2-2.5 su bardağı kadar elenmiş un
  • 1 paket kabartma tozu
  • tarçın
  •  
    Yapılışı; Öncelikle fırını 180 dereceye ayarlayın. Yumurta,minicik tuz ve şeker güzelce çırpılır. Yarım su bardağı Sıvıyağı kek kalıbınıza dökün ve güzelce her tarafına sürdükten sonra harcınıza katın. (Böylece hem kalıp yağlandı hemde ekstra yağ kullanmamış oldunuz) krema,doğranmış limonlanmış muzlar, dilerseniz tarçın ve bıçak ucuyla minik minik doğradığınız çikolataları da ekleyin ve karıştırın. Unu kontrollü ekleyin, kabartma tozunu da ekledikten sonra yağlanmış kalıba aktarın. Kürdanla kontrol ederek iyice pişirin. Afiyet Olsun.





15 yorum:

  1. elinize sağlık, tam denenmelik... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. denersen haber bekliyorum merak ederim :)

      Sil
  2. ellerinize sağlık enfes görünüyor..

    YanıtlaSil
  3. mis gibide kokmuştur,ellerine sağlık canım nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. böyle güzel kokulu kekler yapmamak lazım! kek fanusun kapağını her açtığımda bir dilim de kendim götürüyorum durum fena...

      Sil
  4. ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor aslında cayın yanında en guzel gıden şeydır kek bır dılım kek ve çay gunun tum yorgunlugunu alır goturur gibi:)

    YanıtlaSil
  5. Kek bizim evden eksik olmaz,sabah kahvaltısının vazgeçilmezi, senin doğaçlama kekini mutlaka deniyecegim, bu arada kakaolu keklere yada pudinglere keciboynuzu tozu koyuyorum iki yemek kasığı evdekiler anlamıyor, onlar mutlu ben mutlu....şiddetle tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denersen haber ver Ebru Ablajım! şimdiden afiyet şeker olsun. Keçiboynuzunu merak ettim bakkk güzel fikir.

      Sil
  6. Muzlu keki çok severim nemli nemli yumuşacık oluyor. Ellerine sağlık canım, harika olmuş..

    YanıtlaSil
  7. Yanıtlar
    1. nolmuş sankiiii ne var! bende hem öğlen yürüdüm hem akşam!

      Sil
  8. kararmaya yüz tutmuş muzu hiç sevmem. bu muzları değerlendirmenin en güzel yolu bu tarif sanırım. ilk fırsatta deneyeceğim, ellerinize sağlık. bu arada ilginizi çekeceğini düşündüğüm bir siteden bahsetmek isterim. www.tuzvebiber.com adresinde tariflerinizi paylaşarak Migros mağazalarında yapacağınız alışverişlerde kullanabileceğiniz Money Puan kazanma şansı yakalayabilirsiniz.

    YanıtlaSil