10 Mayıs 2012 Perşembe

PATLICAN DİLİMLERİ



Tarifini "ilahi tatlarda" gördüğüm anda bayıldım. Süper bir atıştırmalık. Çok lezzetli ve şık. Denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Çünküüüüü patlıcan sevmeyen misafirlerim (ve Kocam) bile ilk dilimlerden sonra 2. 3. yü aldılar.
Ben kendime göre uyguladım . Tarifin orjinalinde patlıcanlar fırınlanıyor ama ben tost makinesinde ızgara yaptım ve sarımsağı yoğurdun içine değil patlıcanların üzerine koydum.  Bir de -ben ettim siz etmeyin diyorum- tamamını süzme yoğurt kullanmak gerekliymiş bense yarısını normal yoğurt kullandım. Ve resimlerdeki gibi yoğurt dağıldı. Bekletme süresini de göz önünde bulundurarak hazırlayın!

Malzemeler:
  • 2 adet bostan patlıcan
  • 3 adet kırmızı biber (közlenmiş)
  • 4 çorba kaşığı süzme yoğurt (sütaş)
  • 1 adet büyük salatalık
  • Yarımdemet taze nane
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
  • 1 tatlı kaşığı toz kimyon
  • zeytinyağı
  • tuz

Yapılışı; Öncelikle bir kasede süzme yoğurt, 
ince dilimlenmiş salatalık ve yine  ince doğranmış taze nane ile az tuzu karıştırın. Buzdolabında  en az 2 saat bekletin. Diğer bir  kasede kimyon, toz kırmızı biber ve tuzu karıştırın. Kırmızı biberleri közleyip, kabuklarını soyun ve minik minik doğrayın. Patlıcanları alacalı soyun, yarım cm kalınlığında dilimleyip tuzlu suda yarım saat kadar bekletin. Tost makinesini alüminyum folyo ile kaplayıp fırça ile yağ sürün. (Olabildiğince az yağ kullanıyorum.) Dilimlenmiş patlıcanları dizip üstüne baharatlı karışımdan serpin. 4-5 dakika kadar pişirip, kapaklı  bir borcama alın. Bu arada pişen patlıcanın kağıdını hemen açmayın, kenara alın 2-3 dakika soğumasını bekleyin. Yoksa kağıtla beraber patlıcanlar da geliyor ve dağılıyorlar. Tüm patlıcan dilimleri bu şekilde ızgara edildikten sonra ezilmiş sarımsağı üzerine ekleyip harmanlayıp  kapağını kapatın bir süre bu şekilde bekletin. Daha sonra Servis edeceğiniz tabağa alın ve üzerlerine közlenmiş biberi pay edin. Onun üzerine de yoğurtlu karışımdan birer kaşık biberlerin üstüne yerleştirin. İŞte nefis bir atıştırmalık hazır. Bu arada ben bir gece önceden patlıcanları ızgaraladım ve dolaba kaldırdım. ertesi gün yoğurtlu karışımı yapıp hemen ikram ettim. Bu şekilde sanırım daha pratik olur. 

13 yorum:

  1. Şule'cim ellerine sağlık patlıcana
    aşığım sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık patlıcan varsa ben hertürlüsüne varımm;))

    YanıtlaSil
  3. Mmmm.. muhteşem görünüyorlar. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. tam yaz sofraları için

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  5. Şu patlıcanı sevmeyenleri anlamıyorum sevilmezmi ya:)Ellerine sağlık lezzetli olduğu her halinden belli

    YanıtlaSil
  6. Tam benlik bir tarif
    Ellerine sağlık arkadaşım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Bunu ben de denemeliyim
    nefis görünüyor patlıcan bizim evde sevilir...
    Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  8. afiyet olsun
    birgün tanışacağımızı umut ediyorum:))
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. mmm bayılırım patlıcana ellerine sğlık denemeye değer...

    YanıtlaSil
  10. TARIFLERINI COK BEGINIYORUM ZEVKLE YAPIP, HUPLETIYORUZ.. SENI BLOGUNU SEVMEM BOSUNA DEGILMIS, MEGERSEM TANISMISIZ ! BEN ESRA`NIN ABLASIYIM:)....SEVGILER

    YanıtlaSil
  11. Ohhh şahane bir tarif olmuş, miss gibi.Patlıcana bayılrım zaten.Çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. kızartmadan yapman çok iyi olmuş, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. Derya ablajım teşekkürler. bende bayılırım patlıcana her türlü yerim ama kocam yemeyince çok çeşit yapamıyorum!

    Herşey tadında ; dimi yaa bende varım..

    Hülyajım; saol canım.

    muhabbet sofrası; kesinlikle evet balkon keyfi yaparken yenmeli ama...


    Aylinjim maalesef işte benim kocam yemiyor ve anlayamıyorum halbuki böyle yapınca yediğine göre her şekilde yemesi lazım ama cins işte ( Umarım burayı okumaz Alpan)

    Nilayjım; dene mutlaka tadı daha da güzel.

    Yıldız evet tam senlik aslında çok hafif ve lezzetli.Şimdiden afiyet olsun.

    İlahi tatlar çok isterim tanışmayı. Ne mutlu olurum.Ama Ankaralı bloggerlar biraz tembeller dimi etkinlik konularında yada benim mi haberim yok!

    lezzet sarayı, teşekkürler :)

    ikisatırdöktürmelik; inanmıyorum cidden dünya küçük.. hemen bloguna geliyorum ablajım.

    Cafe Kanelo; daha önce size hoşgeldin deme fırsatım olmamıştı. şimdi yazayım "hoşgeldiniz" .. teşekkürler.

    Hayat Mutfakta Güzel; Evet evet ben zaten hiç sevmiyorum kızartmayı(yalandan kim ölmüş) Közlemek yada ızgara etmek daha lezzetlendiriyor sanki..Bu arada sizde hoşgeldiniz.

    YanıtlaSil