28 Mayıs 2012 Pazartesi

NEVZİNE


Ege (6 yaşında henüz) şunu farketti "neden güzel olan herşey pağlı (pahalı)"  Önce anlamadım tabii bu çocuk ne demek istiyor acaba diye. Ama almak istediği her oyuncağın fiyatını söyleyip ardından daha çok para biriktirmen lazım dediğim için istediği şeylere ulaşamayacağı umutsuzluğuyla kurulmuş bir orantı olduğunu fark ettim. Bu yöntemi deneyin mutlaka alışveriş yaparken istediklerini yada ihtiyaçlarını  alabilecekleri kadar para veriyorum ve harcamalarına dikkat ediyorlar. Mesela geçenlerde su alacaklardı onlara 50 şer kuruş verdim. İlk işleri pipetli üzerinde çizgi film kahramanlarının oldukları suları almak oldu sonra paralarının yetmeyeceğini farkedip o zaman makul olanı seçmeye karar verdiler. Bende çok güldüm çünkü parayı ben ödeyecek olsam mutlaka ısrar ederlerdi.
Evet konu nasılda dağılıyor ama... Asıl diyeceğim şu aslında; güzel olan şeyler pahalı olduğu gibi lezzetli olan şeyler de  çok kalorili. Nevzine de bana göre bildiğim en kalorili tatlılardan biri ve malesef en lezzetli olanıdır. Malesef diyorum çünkü genetik şanssızlığı olan, kilo almaya çok ama çok müsait biri için yenmemesi gereken bir tatlı. Yedim ama yapcak bişi de yok artık. Sefam olsun deyip tarife geçiyorum.
Unutmadan şunuda yazmak isterim aslında bu tatlıyı biz hamuruna su koyarak yaparız ama Chefikada sütlüsünü görünce dayanamayıp öyle denedim.
Malzemeler:
  • 250 gr erimiş margarin (iyice eritip kaynattım 1 su bardağından biraz eksik olacak)
  • Margarin kadar sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı tahin
  • 1 su bardağı ceviz
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un
Şerbeti için;
  • 2 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı su (ben 2 su bardağı koydum)
  • 1 bardak pekmez
Yapılışı; Tüm malzemeler iyice karıştırılır ve yoğun kıvamlı bir hamur elde edene kadar un eklenir. Ben hamurun 2/3 ü kadarını dikdörtgen borcama kalanını da tart kalıbıma yaydım. Üzerine cevizi pay edip bastırın ve dilimleyin. 180 derecede sıcak fırında iyice kızarana kadar pişirin. Şerbet için, suyu ve şekeri tencereye alın kaynatın bir-iki taşım kaynadıktan sonra pekmezi ekleyin ve altını kapatın. Tatlınızı fırından çıkarıp ilk sıcaklığı çıktıktan sonra ılık şerbetinizi dökün. Afiyet olsun.

25 yorum:

  1. çok doğru güzel olan pahalı leziz olanda kalorili ama olsun yettiği kadarını almak yemek lazım:)
    eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok doğru söylüyorsun aslında yettiği kadar ihtiyaç olduğu kadar.saol canım teşekkürler...

      Sil
  2. nefis bir tatlı olmuş belli ki, leziz olan da hep kalorili oluyor ama olsun bir iki lokmadan bir şey olmaz, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte benim problemim de orada başlıyor kendim yaptıysam bir-iki lokmayla kalmakta zorlanıyorum. Kadın olmak hep zordu zaten birde buna yediklerine dikkat etmen eklendimi tam oluyor. teşekkürler canım.

      Sil
  3. Canım çok nefis görünüyor, ellerine sağlık.Mutlu haftalar olsun, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım.ne zamandır sana yorum yazmakda problem yaşıyordum az önce denedim başardım!

      Sil
  4. mımmmm keşke bugün diyete başlamasaydım ahane görünüyor.şimdiki çocuklar bir harikaaa....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diyette asla yenmemeli hatta düşünülmemeli! Umarımdilediğin kiloya sağlıklı bir şekilde ulaşırsın.
      Sevgiler ...

      Sil
  5. maşallah ege ye :)yada şöyle düzelteyim çocuklarına:)
    tatlıyı ilk defa duydm ama o yağ oranı beni yapma dedirtti çünkü vermem greken 5 kilom var ve bir türlü yerinden oynaıp gitmediler vücudumdan:)
    ama çok iştah açıcı gözüküyor.ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi yaaa çok fazla yağ var! Bizde öyle şekerim hamur olmayan yağsız şekersiz şeyler yenmez :) Sonra yağlarım erir :D sen mi fazlam var diyorsun inanmıyorum gördüğüm fotolardan gayet fit ve şıksın canım sen. dert etme oğlunla biraz yürüyüşe çık oldu da bitti bile...

      Sil
  6. of of hem şeker,hem tahin,hem ceviz tam bir lezzet bombası.harika bir tatlı bu.Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin yaptığın kısırın üstüne süper olurda asıl ama neyse...

      Sil
  7. Bugün ikinci defa bu tatlı karşıma çıkıyor; anlaşıldı denemek lazım:)) Ellerinize sağlık, nefis görünüyor.
    Sevgilerimle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet benimde arka arkaya bloggerlarda gördükten sonra yapasım geldi. (daha açıkcası canım çekti) Teşekkür ederim.

      Sil
  8. hayatin tatlari bunlar iste diyorum...daha once hic duymamistim, bir davette denerim insallah :) yoksa kendimize yaparsak hepsini ben yerim o da bana zarar..adi da ,kendi de pek bi havali.....eline saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kayseri de her evde davet yemeği sonrası gül tatlısı yada nevzine ikram edilir. Burada Kayseri Mutfağı var biliyor musun Ebru Abla (Beğendik' in) orda da var.Mutlaka dene eğer hamur ve şerbetli tatlı seviyorsan. Kalbura bastının tepsiye basılmış hali diye düşünebilrisin aslında... Denersen haber ver mutlaka...teşekkürler

      Sil
  9. Bir tatli hastasi, ozellikle de serbetli tatli ustasi olarak:). bu tatliyi ilk defa duydum, cok buyuk utanc yasiyorum!tuh bana!
    Hangi yoreye ait, daha baska kimler yapmis biraz sonra googlicam:)
    Harika gozukuyor, gercekten bak...

    Ve ikinci olarak, seni oyle iyi anliyorum ki:( evet, dengede birakip, bir dilimle yetinmek lazim. Ama bu soz, tatlilar icin gecerli degil benim lugatimda.
    Nefret ediyorum zaten lugatimdan:( ne bicim lugatsa, hep cok kalorili seyler yazmisim icine.
    Ooof of.
    Nerdem yazdin bu tarifi simdi. snein siteye kirmizi sansur koydurucam, bizim evden girilmemesi icin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende senin bloguna sansür koydurcam çünkü bi güzel yiyorum yiyorum uyuyorum büyüyorum sonra seni ziyarete gelince pişmanlık ve utanç içinde geri dönüyorum. Şaka şaka diycem ama malesef yarısı doğru. (seni okurken kendime kızdığım bölümü )
      Canım bu tatlı Kayseriye özgü bir hamur tatlısı. Annem Kayserili benim yaa malesef baskın genlerimin olduğu yöreden... ben çok severim hatta bayılırım Kayseri mutfağına. bir yörenin her yemeği de güzel olmaz kiii...Bu da benim şanssızlığım artık ne yapayım.

      Sil
  10. Bizim oraların tatlısı, çok severim ama dediğim gibi çok kalorili olduğu için pek sık yapıp yiyemiyorum. Tatlın nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. oldukça yağlı ama tadmakta fayda var yinede dediğiniz gibi az miktardan bişey olmaz
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  12. kucucuk cocuklar bile hayatin aci gercekleriyle tanisiyor,paranin onemini ogreniyor.benim kizlarda para biriktirmeye calisiyor.istediklrrini alabilmek icin.

    YanıtlaSil
  13. Ne güzel görünüyor. Ellerinize sağlık. Hiç yememiştim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Nevzineyi Hiç denemedim. Aslında tahinli olduğu için tam benlik bir tarif
    Senin ki harika olmuş
    Ellerine sağlık arkadaşım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  15. enfes gözüküyor....sağlıklı yaşam derken hayatın tadlarını kacırıyormuyz ne?
    balanneden sevgiler.....

    YanıtlaSil
  16. kayseriye aıt bır tatlı ve ben bilmiyorum sasırdımmm.....

    YanıtlaSil