11 Mayıs 2012 Cuma

MİLFÖY ÇANAKLARI




Annemin geçenler de bizde kaldığı bir haftasonu hava süperdi ve bizde balkon açılışı yapalım dedik. Açılış öyle kuru kuru olmaz tabii. Pek sabrımız olmadığı için de çay demlenene kadar hazır olacak pratik birşey olsun diye düşündüm ve hemen bir kek yapıp fırına attım.Birde tuzlu çeşit lazım, onun içinde buzluktaki milföyleri çıkarıp başladım bakmaya ne yapsam ne yapsam (bu arada gözlerimden çıkan ısı ile milföyler oda sıcaklığına geliyorlar)  :) en kolay olabilecek bu çanaklar geldi aklıma. Gayette güzel oldu. Evdekilerin sevdiklerine göre sosis ve pastırmalı yaptım. Ben 6 tane yaptım ama pastırma canavarı Ege -daha başka yok mu ben doymadım- diye söylenince keşke daha fazla hazırlasaydım diye üzüldüm.Siz de evdeki malzemelerinizle istediğiniz şekilde hazırlayabilirsiniz.

Malzemeler:
  • milföy
  • sosis
  • pastırma
  • yada maydanozlu-biberli peynir, domates-yeşil biber karışımı, yumurta, kıymalı harç,ıspanaklı harç gibi dilediğiniz biri.
  • kaşar rendesi
Yapılışı; Ben muffin kalıbımı kullandım siz dilediğiniz ısıya dayanıklı bir fırın kabında da (derin olmalı) yapabilirsiniz. Milföyler oda sıcaklığına geldiklerinde kalıbımı yağlamadan içlerine yerleştirdim.İçine dilimlenmiş pastırma ve sosisleri koyup 200 derecedeki sıcak fırına sürdüm milföyler iyice kabarıp kızarana kadar pişirdim ve fırından alıp üzerlerine kaşar rendesini ekledim ve kaşar eriyip kızarana kadar daha pişirmeye devam ettim. Fırından çıkarınca 5-6 dakika soğumasını bekleyin ve öyle servis edin. Çayla birlikte nefis bir börek oldu. Afiyet olsun.



11 yorum:

  1. Bayıldımmmm.Çiçek açmış gibi hem dekoratif hem lezzetli.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Bende sucuklu deneyim kesin oglusum sever diyorum,lakin belli olmaz kendisi azcik ikizler....
    Yine güzel,havali, ve basit bir tarif tam benlik,ellerine saglık :)

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım bende sunum yarışmasında seninkine benzer çanaklar yapmıştım çok şık oluyorlar..

    YanıtlaSil
  4. pembekekik; evet ne kadar pratikmiş. ama sıkışınca aklıma geldi işte..Teşekkürler

    Ebru ablajım yap yap milföy seviyorsa kesin beğenir. Benimki hem milföy sever hemde pastırmaya bayılır :

    anne eli gibi; evet hem pratik hem şık. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Şahane bir tarif canım, çok da pratik. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. valla bravo süper fikir o kaplara koymak çok şık bir sunum olmuş ellerine sağlık
    hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  7. ne kadar pratik.misafirede yapilabilir,cayin yanina iyi gider.

    YanıtlaSil
  8. sunum süper olmuş, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  9. tariflerinizin hepsi birbirinden güzel ellerinize sağlık,milföy benim içinde çabukluğu açısından kurtarıcı bir malzeme bu şekilde kullanmak aklıma gelmezdi fikrim oldu teşekkürederim :)

    YanıtlaSil
  10. bende yapmıtım bu canaklardan mısafırler ıcın cok şık ellerıne sağlık canım cok guzel olmus

    YanıtlaSil
  11. tariflerinizin hepside birbirinden güzel .ellerinize sağlık yarından itibaren denemek istiyorum....

    YanıtlaSil