18 Mayıs 2012 Cuma

MANTARLI BONFİLE SARMA

Bugün nefis bir davet yemeği var blogumda. Ben çok beğendim ama bir eksiklik var gibiydi tadında. Ertesi gün kalan bir parçayı üzerine bol kaşar rendesi ile fırınlayıp yeniden tattığımda tam kararında enfes bir yemek olduğuna karar verdim.
Bence malzemeler tamamsa çok pratik bir yemek. Mesela ben içine kullandığım mantar soteyi bir önceki gün yaptım hatta keşke aklıma gelseydi böyle bir yemek yapacağım etimide hazır eder bir gece önceden süte yada sosa falan yatırırdım. Gece boyu mışıl mışıl bir uyku çeksin de ertesi güne daha bir lezzetlensin diye ama ne yapalım çalışan kadın halleri bazen haftasonundan yapacaklarıma karar verip hazırlanıyorum bazende spontane bir şekilde günlük psikoljime göre. Bu yemekte bir gün önce mantar sote iken ertesi gün fantazi bir et yemeği oluverdi. Kısmet ne diyelim.

Malzemeler:
  • Kişi sayısına göre bonfile (bir güzel dövülmüş ve elimiz büyüklüğünde olması yeterli benimkiler biraz fazla besili oldular)
  • İç harç (mantar sote, ıspanaklı pastırma, kaşar, patates bezelye havuç karışımı yada kıyma) dilediğiniz biri.
  • karabiber
  • tuz
  • defne yaprağı
  • domates sos (salçalı sos)
  • 1 bardak sıcak su
Mantar sote için;
  • 1 paket mantar (400 gr)
  • 2 kaşık sıvıyağ
  • 2 adet kırmızı biber
  • 2 adet çarliston biber
  • 1 iri kurusoğan
  • zahter
  • tuz
  • kaşar rendesi
Yapılışı;Öncelikle iç harç hazırlanır. Ben soğanı söğüş doğrayıp yağda kavurdum. Uzun ince dilimlenmiş biberleri ekleyip onlarıda soteledim. En son dilimlenmiş mantarları ekleyip bıraktığı suyu çekene kadar kavurdum.  Tuz ve zahter ekleyip soğumaya bıraktım.


İyice dövülmüş etlerimizi et tahtasına alıyoruz karabiber ve tuz döküp ortasına harcımızdan koyuyoruz. Ben içine de kaşar rendesi ekledim. Bonfileyi sarıp uçlarını kürdanlarla tutturuyoruz. Kızgın tavaya çok az yağ sürüp her tarafını iyice kızartıyoruz. (Ben aceleden az kızarttmışım bazılarını, o yüzden sabredin çevire çevire güzelce kızartın) Fırın kabınıza alın. Üzerine domates sos dökün, defne yaprağı ve sıcak suyuda ekleyip çok az tuz koyun. Sıcak fırında sosu iyice kaynayana kadar pişirin.

 Daha öncede dediğim gibi fırından çıkarmadan önce üzerine kaşar rendesi ekleyip tekrar fırınlayabilirsiniz. Enfes yemeğiniz hazır. Afiyet Olsun.

25 yorum:

  1. mmmmm miss misss

    eline sağlık olsun

    YanıtlaSil
  2. Elleirine ağlık arkadaşım çok güzel görünüyor,
    resimdekilerde çok şeker:),
    bayılırım aile saadeti içeren resimlere,
    sıcacık,
    hayırlı cumalar sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım. Üçüde komiktir zaten o sıcaklıklarıda gayet güzel yansımış fotodan..sana da hayırlı cumlar :)

      Sil
  3. Harika bir davet yemeği olmuş gerçekten. Deneyeceğim inşallah. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dene dene şekerim. dukana da uyar sanırım!

      Sil
  4. Şımarırlar tabi sana sahipler, eline saglık, resimdeki hersey çok güzel...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Ebru Ablajım. Koltuklarım kabardı bende şımardım sanki!

      Sil
    2. Canim cicim,
      Resmen agzimin suyu akti. Butun hafta yedigim yetmezmis gibi, bu sanat eseri bifteklere bayildim da ayildim:)

      Bana bak ne dicem sissstt!Vazgecmek yok, yola devam:)
      Visit me:)

      Sil
    3. Canim cicim,
      ilk ay 7 kilo gider ama, sonraki ay o kadar genelde verilmez. Ilk ay suyun filan gidiyo. Sonraki aylar yag yakimin artiyo, ya da aman ne biliyim, bunun gibi biseylerdi.
      O yuzden, bu aya 7 kilo umit baglama. Destekli at aanacim, ki, sonradan hayal kirikligina ugramayasin. E mi canim?
      Bu ay, 3, bilemedin 4 kilo olsun hedefin. Sagliklisi da az olani zaten.
      Lutfen pes etme.Ah o bonfileleri goryp de yiyememek olur mu hic:(((
      Insan sabir tasi olsa dayanamaz cat diye catlar. E artik dengelicen, yapcek bisey yok. Oldu mu canim cicim?

      Sil
  5. Davetten çok padişah yemeği gibi olmuş.Ailenizden yansıyan sıcaklıkla beraber süper görünüyor. Ellerinize sağlık. Yanlız eşiniz FB li galiba. İşte o renkler biraz bozmuş fotoyu. :) Şaka tabi.

    YanıtlaSil
  6. Vallahi harikasın. Ellerine sağlık. Çok hoş bir yemek olmuş.

    YanıtlaSil
  7. Gerçekten nefis bir tarif olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  8. ellerıne sağlık canım keske bu benım aksam yemegım olsaydı nefıs gorunuyor ıyı hafta sonları dılıyorum

    YanıtlaSil
  9. Harika bir yemek olmuş Şulecim gerçekten tam bir davet yemeği. Ellerine sağlık canım benim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Harika bir davet yemeği, ben bazen pastırmalı bazende köfteli yaparım.Nefisss

    YanıtlaSil
  11. cok pratik olmus ellerine saglik.tam beylere gore.

    YanıtlaSil
  12. harika olmuş, ellerine sağlık...
    özel günler için güzel bir sunum...

    YanıtlaSil
  13. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis bir yemek olmuş. Detaylı anlatım için de teşekkürler.
    Fotoğrafa bayıldım. Bu sevgi hiç eksilmesin. İçimi ısıttı. Yüzlerde ki gülümseme hep var olsun.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  14. ellerine sağlık çok güzel bir yemek olmuş.mutluluğunuzdadaim olsun canım

    YanıtlaSil
  15. Merhabalar,
    Sevgi dolu masa ve nefis lezzet tabağı.
    Ellerine sağlık canım.Mutluluğunuz daim olsun:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  16. Bloguna her girdigimde, agzim sulaniyor bu biiir!
    Kumanda paneline gectin mi diye sormaya geldim bu ikiii...
    Onumuzde haftasonu var, sansin bol olsun dicem, bu uuuuc:((((((

    YanıtlaSil
  17. MMMM ELLERİNE SAĞLIK ALDIM TABAĞI
    :)

    YanıtlaSil
  18. görüntü süper çok iştah açıcı:)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  19. Oldukça sağlam duruyor bende eşime yaptıracağım aslında kendimde yapmaya uğrasırım ama mantar olayı biraz ayrıntı

    YanıtlaSil