9 Mayıs 2012 Çarşamba

KARNABAHAR SALATASI YA DA ÇAKMA KISIR


Resme bakıp bakıp gülesim geliyor. Bana bu kadar keyif veren başka bir sebze daha yoktur sanırım. Önce çorbasını kremalı mantar diye yedirmiştim. Şimdi de salatasını kısır diye...Aslında yaparken  hiçbir planım yoktu. Tamamen kendim için tadını merak ettiğim için yaptım. O gün Alpan eve geç geldi ve "yiyecek ne var " dedi. Bende "sana yemek ayırmadık" dedim. Dolapta çok asil bir şekilde rengarenk duran salatamı görünce "sen bana kısır ver, çayla yerim" dedi. Ben teklif etmemiştim. Kısır demek de aklımın ucundan bile geçmezdi. Ee ne diyim şimdi kısır değil o karnabahar salatası mı? ağzına sürmeyeceği gibi dolabın kapağını bile açmazdı! Ben tamamen spontane bir şekilde gelişen olaylar karşısında güzelce hazırladım ve resimdeki gibi 2 tane yedi. Hiçde yorum yapmadı. Çünkü kısırdan da pek hoşlanmaz ama tadını severse yer. Demek sesi çıkmıyor beğendi diye düşündüm. Ama gelin birde beni görün gülmemek için nasıl zor tutuyorum kendimi. Ve böylece yalancı anne tariflerine bir yenisi daha eklenmiş oldu. Alpana -sebze sevmeyen sevgili eşim-  yediğinin karnabahar olduğunu söylemedim. Ama bu salatadan 3 gün sonra yaptığım Ispanaklı Kiş'e "yemem bana sebze dokunuyor alerjim var" gibi sözler sıralayınca dayanamayıp "karnabahar yedin ama hiçbir şey olmadı" diyerek açık vermiş oldum. Tabii ondan sonra birkaçgün sanırım güveni sarsıldı yaptığım yemekleri yemedi hatta çikolatalı kekimi "kıymalı" demi diye eline bile almadı. Zavallı kocacım bende onun yerinde olsam aynı paranoya ile aç kalırdım.
Çocuklarda yediler onlarda beğendi. Doyasıya yenecek bir kısır. Karnabahar yemeyen çocuklarınız ve kocalarınız için ideal bir tarif.
Tarif Dukandiyetim blogundan. Ben ufak tefek değişiklikler yaptım orjinali için blogu ziyaret edebilirsiniz. Hatta Dukan diyeti yapanlar için süper bir blog çok fazla çeşit ve lezzette tarifler var. 


Malzemeler:
  • 1 küçük karnabahar
  • 1 küçük kuru soğan
  • 3-4 dal taze soğan
  • maydanoz
  • nane
  • 3 adet kornişon turşu
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 1 çorba kaşığı limon suyu
  • 2 çorba kaşığı z.yağ
  • sumak
  • pulbiber
  • tuz
  • Sevdiğiniz tüm baharatlar
Yapılışı; Karnabahar çiçeklerine ayrılır.Sapları kesilir ve tomurcukları robotta bulgur büyüklüğünde çekilir.Teflon tavaya yağ ve incecik yemeklik doğranmış soğan alınır ve kavrulur. Salçaları ve çekilmiş karnabaharda eklenir kokusu çıkana kadar sotelenir. İnce doğranmış yeşillikler,turşu ve geri kalan tüm malzeme eklenerek iyice karıştırılır.Afiyet olsun.

8 yorum:

  1. görüntü harika canım.eminim lezzetide süperdir.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Çok değişik ve güzel bir tarif olmuş, görüntü de süper.Hiç aklıma gelmezdi karnabahardan kısır yapmak.Ellerine sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. aaa içinde hiç bulgur yok:) evet çok kandırık bir durum:) nefis gözüküyor ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Artık sarsılan bu güveni nasıl toparlarsın bilemiyorum ama haklısın senin bir suçun yok. Okurken ben de çok güldüm. Sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  5. kötü kötü gülüyorsun gibi geliyo bana:))
    olsun sonunda yedirmişin ya:)
    ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  6. İşte tam benlik bir tarif. Dukandiyetim blogunda görmüştüm, bir gün yapayım diyordum ama fırsat olmadı. Şimdi sende de görünce artık fazla bekleyemeyeceğim. Dukan diyeti yapan biri olarak bu alternatifler bana ödül gibi. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Ben de bir keresinde eşime patates yemeği diye kereviz yedirmeye çalışmıştım, ama bu sefer de patatesten soğudu...
    ellerine sağlık, karnıbahar olduğu hiç belli değil...

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık harika görünüyor.ayrıca link verdiğin için de teşekkürler.herkes senin kadar ince değil ne yazık ki:))

    YanıtlaSil