14 Mayıs 2012 Pazartesi

FIRINDA PATATES OTURTMA

 Merhabalar;

Bu gün çok pratik ve lezzetli bir tarif paylaşmak istedim. Dünün yorgunluğu var üzerimde. Sabah erken saatlerde başlayan kutlamalar gece geç vakitlere kadar sürdü : D Bende lafı çok uzatmadan tüm blogger annelerin "Anneler gününü kutluyorum."

Malzemeler: (Kare borcam)
  • 4-5 orta boy patates
  • 2 kaşık sıvıyağ
  • 300 gr kıyma
  • 1 kaşık becel
  • 1 iri kurusoğan
  • Maydanoz
  • domates sosu (yoksa 2 domates rendesi)
  • tuz
  • karabiber
  • 1/2 kaşık domates salçası
  • 1/2 kaşık biber salçası
  • 1 su bardağı sıcak su
Yapılışı; Patatesler soyulup daireler halinde dilimlenir ve iyice yıkanır. Fırın tepsisine yağlı kağıt serin ve dilimlenmiş patatesleri alın üzerine sıvıyağ ve tuz gezdirip harmanlayın ve 200 derece fırında yumuşayana kadar pişirin. Bu arada kıymayı tencereye alın ve suyunu çekene kadar pişirin. Margarin ve yemeklik doğranmış kurusoğanı ekleyip iyice kavurun. Salçaları ve dilediğiniz baharatı ekleyip karıştırın ve altını kapatın. Yemeği fırınlayacağınız borcama 1 sıra patates dizin üzerine kıymalı harçtan ekleyin, kalan patateside üzerine dizin ve kalan kıymayı da ekleyip domates sosunu ve 1 bardak sıcak suyu üzerine gezdirin. Maydanozları ince kıyın ve  serpiştirin. Borcamı alüminyum folyo ile kapatıp 200 derece sıcak fırında pişirin. Afiyet Olsun


20 yorum:

  1. Şule'cim ellerine sağlık oğlum çok
    sevdiği için sık sık yaparım sevgi
    ler...

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor canım.epeydir yapmadığım aklıma geldi.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. hıııım nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  4. Hmmm ellerine sağlık , enfess
    resme bakarken midem guruldadı resmen:))

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık nefis bir yemek olmuş.

    YanıtlaSil
  6. nefis görünüyor,yarın yapsam bende ,eline sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Oy oy oy ellerine sağlık harika bir yemekk yaa yanına da pilav cacık turşu ohhhh :)

    YanıtlaSil
  8. Çocukluğumdan beri en sevdiğim yemektir..
    Nefiss görünüyor canım..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. uzun zamandir yapmadim..menu listeme ekleyim:) ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  10. Harika görünüyor. Eline sağlık. Mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  11. Dün pişirdim . Ben de ilaveten kabak ve havuc da vardi en son cikmasina yakın Bol kasar rendesi koydum Efe bayildi..sebzeler onceden firinlaninca bayağı kızartma tadında oluyor. Tereciye tere satmiyayim....sevgiler...ellerine saglık.....

    YanıtlaSil
  12. ellerıne sağlık canım nefıs gorunuyor

    YanıtlaSil
  13. nefis görünüyor taatmak lazım harikasın

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık, nefis olmuş.şimdi google da arayınca siten çıktı tarifinde güzel yapmaya gidiyorum...:)

    YanıtlaSil
  15. Denedim cok guzel oldu tarif icin tesekkurler

    YanıtlaSil
  16. Yaptim cok guzel oldu tarif icin tesekkurler ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet şeker olsun çok sevindim :) her zaman beklerim..

      Sil
  17. Yemek yapma konusunda başlangıç aşamasında olduğum için soruyorum,mazur görün lütfen ; fırında pişirme süresi ne kadar acaba? Yani folyo ile kapattıktan sonra..
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  18. Yemek yapma konusunda başlangıç aşamasında olduğum için soruyorum,mazur görün lütfen; fırında pişme süresi ne kadar acaba?Yani folyo ile kapattıktan sonra..
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. estagfirullah olur mu hiç seve seve cevap veririm:) zaten patates ve kıyma pişmiş olduğu için üzerine dökeceğin sos kaynayıp yemekle özdeşleşsin yeter. Afiyet şeker olsun deneyen herkes çok beğendi benimde favorilerimdendir. şimdiden afiyet olsun

      Sil