17 Mayıs 2012 Perşembe

ÇİLEK SOSLU FİNCAN KEK


  
Ne zamandır! tencere keklerinden denemek istiyordum hem tadını merak ediyordum hemde fırını olmayan tembel kardeşim için önerebileceğim bir kek tarifim olsun istiyordum. Ve evet güzel lezzetli bir kek. Sünger gibi köpük köpük  kabarmıştı. Evde elektrikler yoksa -yada- fırında başka işiniz varsa -yada- fırınınız yoksa canınız da çok kek yemek istiyorsa heyecanla denenecek bir kek bence. Ama baştan söyleyim  fırındakinin yerini tutmaz ....
Kekler piştikten sonrada üzerine çikolata sos yapmak üzere dolabı açtım süt alacaktım ki gözüme, bir önceki akşam yıkadığım ve kendinden geçmeye başlamış çilekler çarptı hemen çilek sos denenmeli deyip püre haline getirdim. Ve bu ikili bence süper oldu. Hiç çilekli dondurma ve hazır sosunu sevmeyen ben kendi yaptığım bu sosa bayıldım. Çünkü yediğim çilekli yiyecekler hep bana çok tatlı gelirdi kendim hazırlarken  şekerini az koyup limonla tatlandırınca tam kendime göre bir sos oldu. Denemeniz tavsiye olunur :)

Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 2 yk kakao
  • 2 çay bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
Yapılışı; Tüm malzemeler sıra ile eklenip iyice karıştırılır. Yağlanmış çay yada kahve fincanlarının yarısına kadar kek harcı pay edilir. Ama yarıyı geçmeyin çünkü ben kalan harcı da üzerine ekledim ve taştılar hepside.  Tencereye konan fincanların dışından yarısına gelecek kadar tencereye ılık su konur. Tencerenin ağzı açık biçimde suyun kaynaması beklenir. Su kaynamaya başlayınca kapağa bir mutfak bezi konur ve kapak kapatılarak, ocak en kısığa alınır . 0 dakika pişirilir.Bu sürenin sonunda ocak kapatılır ve 15 dakika kapak açılmadan dinlendirilir. Sürenin sonunda kekimiz hazır, fincanlardan çıkartılarak üzerine  hazırladığınız herhangi bir sosla ikram edebilirsiniz.

Çilek Sos; yarım kilo çilek iyice yıkanır ve blenderda püre haline getirilir. 3-4 yemek kaşığı şeker ve 1/2 limon suyu eklenir bir taşım kaynatılır. Arada karıştırın mutlaka. Soğuduktan sonra kavanoza doldurup dilediğiniz zaman kullanabilirsiniz.


16 yorum:

  1. Fincanda kek duydum ama hiç görmemiştim. Senin ki harika olmuş. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lilajım teşekkür ediyorum. Sanırım eski tariflerdendir bende yazmışım bir kenara denk geldi yaptım.

      Sil
  2. bende denemiştim yorumuna katılıyorum yapma konuusnda.
    bende çilekli muhallebi yaptım yayınlıcam bir baktım sende yapmışsın çilekli bişey fırladım geldim:)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldin sefa getirdin şekerim daha sık bekleriz. illa çilekli bir şeyler mi yapalım! eee yap da geleyim dersende yaparım...teşekkürler canım.

      Sil
  3. aa bak aklıma bir fikir geldi kekleri yapıp üzerine cheesecake sosu koyup üzerine bu çilek sosla süslesek harika olur dur ben bu tarifi deneyeyim ellerine sağlık güzelim iştah açıcı bir tatlı olmuşş;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle süper olur çünkü bu kekin sosa çok ihtiyacı var bence...Takipteyim şekerim yaparsan nasıl olacağını merak ettim:)

      Sil
  4. çilekli herşeye varım ben,bayılıyorum kokusunada tadınada,eline sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu çilek sosla bende varım..hafif ekşi bir tat ile güzel oldu. teşekkürler canım :)

      Sil
  5. Vavv harika bir görüntü, yanardağ gibi. Nefis bir kek olmuş canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi yaaa bende görüntüye bayıldım. birde fotograf makinem olsaydı süper bir pozdu..teşekkürler canım.

      Sil
  6. Bu zormus ama cileklli sosu kaptım kaçtım, eline saglık, maşallah pek beceriklisin iki cocuk ,hem de çalışiyorsun, benden sana kocaman bir 10, Esra senden biraz feyz alsın....

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler Ebru abla... ama bizim kızlarda umut yok sırf özensinler diye "gün" yapıyoruz bir diyorlar ki 3 çeşit olsun bir diyorlar ki kahvaltı olsun. neredeyse yemek yemeyelim diyecekler :D esraya pratik işler lazım öyle uğraşmaya dayanamaz...Ama Zeynoşdan çok umutluyum.

    YanıtlaSil
  8. Uç çeşit konusuna katılıyorum az yemek anlamın da olabilir ama tembelliğe karşıyım , zeynosum dan bende umutluyum, teyzesinin kuzusu....cevreme baktığımda hanımların hepsi tembel ötesi ,herseyi hazır, yardımcıda ,anne de sonra ki kusagi düşünmek dahi istemiyorum....

    YanıtlaSil
  9. CANIM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL HERŞEYYYYYY...

    YanıtlaSil
  10. Ben bunu nasıl kaçırmışım, inanılmaz...

    YanıtlaSil
  11. ay çok merak ediyorum ben bu keki yaa, yapicim inşlh bigün çilek sosla görüntü süper olmuş eline sağlık canım.

    YanıtlaSil