8 Mayıs 2012 Salı

ANANASLI ALT ÜST KEKİ

Amerikan hediye gelen :)) Nordic Ware Pineapple Upside Down Cake Pan kalıbımla bir açılış yapmak istedim. İnternette dön dolaş hangisi güzeldir hangisini severek yeriz diye tarif tarif dolandım durdum. Ondan böyle 20 gündür yokum. Değil tabiii tamamen tembellikten bahar yorgunluğundan .. Beni bu güzel havalar mahvetti deyip bağlayım olayı.
Çok fazla ve çok farklı şekillerde yapılan tarifler buldum ama en çok "Ebru'nun Tacı" adlı blogdaki içime sindi. Ve evet sonuçtan o kadar memnun kaldım ki doğru bir tercih olmuş benim için. İlla ki bendeki kalıptan olması gerekmiyor siz herhangi bir kelepçeli kalıpla da deneyebilirsiniz.

Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 4 çorba kaşığı hindistan cevizi
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 çorba kaşığı eritilmiş margarin (becel)
  • 2,5-3 su bardağı un (kontrollü)
  • 1 ananas
 Karameli için;
  • 2 çay bardağı şeker
  • 2 çorba kaşığı su
Yapılışı; Yumurta ve şeker iyice çırpılır. Margarin, hindistan cevizi, ılık süt ve vanilya eklenir iyice karıştırılır. Un ve kabartma tozuda eklenerek harç hazır hale getirilir.Kalıp yağlanır. Ananaslar eşit dilimlere ayrılır. (kalınlıkları) Küçük teflon bir tencerede 2 çay bardağı şeker eriyene kadar yakılır dikkatli bir şekilde su eklenir ve karamel elde edilir. Yağlanmış kalıba karamel dökülür ve üzerinede ananslar yerleştirilir. Ananasların üzerine de kek harcı dökülür ve önceden 180 derecede ısınmış fırında yaklaşık 35-40 dakika pişirilir. Kürdan ile kontrol etmeyi unutmayın. Fırından çıkardıktan sonra bir süre soğumasını bekleyin ve servis edeceğiniz tabağa ters çevirin. Dilerseniz anansların ortasına vişne koyarak yada benim yaptığım gibi hindistyan cevizi ile süsleyebilrisiniz. Üzerinde karamelli meyve  altında hinsitan cevizli kek değişik güzel bir lezzet  oldu.Afiyet Olsun.

 
 
NOT: Tarifimi 75.hafta porselen demlik çay saati etkinliği için Bir Dilim Düş'e gönderiyorum. Etkinliğinde kolaylıklar diliyorum.

15 yorum:

  1. görüntüsüne bayıldım, ellerine sağlık.sevgilerle...

    YanıtlaSil
  2. offf süper olsa da yesem:))
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. hoş geldin canım
    ellerine sağlık ben çook severim
    :)
    özledim seni.....

    YanıtlaSil
  4. kalıp gerçekten güzelmiş.bir tane bende edineyim.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  5. Ananasa bayılıyorum. Ellerine sağlık, nefis!

    YanıtlaSil
  6. Canım,
    öncelikle hediyeni iyi günlerde kullan. Çok şıkmış.
    Ellerine sağlık. Nefis görünüyor alt üst kekin.İsmi de pek şirin.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  7. sizin kekiniz de çok güzel görünüyor. ellerinize sağlık. demek işin sırrı karamel kullanmaktaymış. ayrıca kalıbı da çok beğendim. güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
  8. kek kalıbı süper:)
    kekde çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. kesinlikle nefis diyorum bayıldım şekle şemele eh bide en sevdiğim meyvelerin başında da ananas gelince hem lezzet(tatmasamda) hemde görüntü harika...ay nebileyim yemiş gibi hissettim kendimi :)) ....sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Kalıp süper, Kek harika ellerine sağlık Şulecim.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. Merhaba,
    Kekin görüntüsü şahane, bayıldım.Olsa da yesem, çayımın yanına iyi giderdi:)Çok güzel olmuş,ellerinize sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. kalip bahane kek sahane:))))gercekten kekin de kalibin da supermis hayatim,ellerine saglik sevgilerle.

    YanıtlaSil
  13. ananas en sevdiğim meyve, bunu gördüm ya yakında ben de deneyebilirim...kek kalıbı da çok güzel, güle güle kullan,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  14. canımmmmmmmm ellerine sağlık tarifini yayınladım görütü süpperr...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  15. yummy it looks delicious
    kisses from france
    xoxo

    YanıtlaSil