17 Nisan 2012 Salı

LAHANALI PİLAV

Güzel bir hafta diliyorum herkeslere!
Havalar ısındıkça bende yavaş yavaş kendime geliyorum.
Lahanalı pilav ne garip dimi. Bende ilk kez Yeşim Abla da görmüştüm.
 Lahanayı çok sevdiğim için de  bir gün mutlaka denerim ve nasıl olsa o gün gelince de tarifine bakarım diye plan yapıyordum. Ama Yeşim ablanın blog açılmadığı için kendimce uydurdum artık.Netten çok bakındım fakat hiç böyle bir tarif yok. Salata deseniz değil, anayemek deseniz değil en iyisimi lahanalı pilav diyelim gitsin. Ben zaten dolmaiç harcını çiğ yemeyi çok seven biri olarak bu tarife bayıldım.
Otursam kesin hepsini bir kerede yerdim herhalde. Soğuk olarak da sıcak olarak da ikram edilebilecek lezzetli ve doyurucu bir tarif. Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun.

Malzemeler:
  • Orta boy bir lahananın yarısı
  • 1 bardak pirinç
  • 1 büyük kurusoğan
  • 4 kaşık sıvıyağ
  • kuşüzümü
  • karabiber
  • tuz
  • tarçın
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • dolmalık fıstık
  • maydanoz
  • taze nane
  • dereotu
Yapılışı; Önce lahana ince ince kıyılır ve sıcak tuzlu suda haşlanır. Kuru soğan yemeklik doğranır ve sıvıyağ ile tencerede kavrulur, şeker eklenir. Bol suda iyice yıkanmış pirinç de eklenir. Kavurmaya devam edilir. Kuş üzümü ve diğer tüm baharatlar eklenir. Pirinç şeffalaşmaya başlayınca haşlanmış süzülmüş lahana eklenip iyice karıştırılır. Yeşillikler incecik kıyılır ve üzerine eklenir. En son 1,5-2 su bardağı kadar sıcak su konur ve kapağı kapatılır. Pirinçler piştikten sonra altı kapatılıp dinlenmeye bırakılır. Servise hazır.







7 yorum:

  1. mükemmel olmuş ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  2. İlk defa duydum. Ama nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ben de ilk defa duydum ama sunumunla cok lezizim ben diyor.ellerine saglik hayatim.

    YanıtlaSil
  4. nefis olmuş canım.çok beğendim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Lahanalı pilav ilginç ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. selam lar ... cok degisik bir lezzet sunmus sun yine bizlere .... ellerine saglik ... Meltem

    YanıtlaSil
  7. Bu degisik birsey gercekten..evde hic lahana pisirmem..galiba tenbellik ten bunu denemek lazim ama farkli bir tad olabilir:)) tesekkurler paylasim icin

    YanıtlaSil