13 Nisan 2012 Cuma

KIRMA RULO BÖREK

Günaydın!
Sonunda Cuma oldu! Oh çok şükür. Bu hafta çok sıkıldım.Bir türlü bitmek bilmedi. Galiba benim gibi oğlum da sıkılmış olacak ki sabah okula giderken isyan ediyordu: "ama bu haksızlık neden 5 gün okul, 2 gün tatil" diye.  Balık baştan kokar derler yaa oğlumun okul geleceği bir an gözümün önünden hızlıca geçip gitti. zaten bana sürekli *pizza dağıtıcısı* olmak istediğini söylüyor.Eee bunun içinde çok okumaya gerek yok herhalde. Ben bu yaz  onu bir işe vereyim. Bari evin gelirine katkısı olsun :)   Neyse bakalım günler neler getirecek beraberinde, biz gelelim kendi  tarifmize.

Aslında bu böreği eklemek hiç aklımda yoktu. Çünkü birçok blogda hem var hem de çoğunlukla Yeşim Ablanın tariflerini denediğim ve memnun kalıp paylaştığım için bir eksik olsun!dedim. Nasıl olsa tarif  Yeşim abla da var sorana ordan bakın derim diye düşünmüştüm ama dün farkettim ki Yeşim Abla blogunu kapatmış. Nedenini tam bilmiyorum yada emin değilim  ama ben çok üzüldüm ve bu tarifini de paylaşmam gerektiğini düşündüm.
Malzemeler:
3 yufka
1 çay bardağı tereyağ
1/2 çay bardağı su
İç harcı için;
peynir-maydanoz, rende patates yada kaşar-pastırma hangisini dilerseniz.
Ben dün akşam patatesli olanını yaptım daha önce de peynirli denemiştim.Her ikiside çok yakıştı. Patatesli yapmak isterseniz. 2 adet patatesi rendeleyin ve üzerine tuz, karabiber, kırmızı biber, kimyon, maydanoz, dereotu ve çok az sıvıyağ ekleyip soteleyin. Çok pişirmeyin hafif diri kalsın. Böreğin içindede pişmeye devam edecek çünkü..
Yapılışı; Önce iç harcımızı hazırlıyoruz. İlk yufkamızı tezgaha serin ve üzerine yağlı-su karışımından dökün her yerine fırça ile sürün.Ortadan ikiye kesin sonra 4 parça olacak şekilde tekrar kesin. (Sigara böreği yapar gibi düşünün ama 4 parça olacak. ) üçgenin köşesinden (90 derece oluşturan köşesinden) geniş tarafına doğru parmağınızla tutup sürükleyin yelpaze şeklini alacak.diğer kalan iki uçuda üst üste getirin ve harcınızı buraya koyup sigara böreği sarar gibi sarın ve rulo yapın. Üzerine yumurta sarısı sürün ve 200 derece fırında güzelce kızarana kadar pişirin. Ben biraz aç gözlülük yapıp tereyağdan üzerinede sürdüm ondan resimlerde çok parlıyor böreklerim. Afiyet olsun.


Not: Bu böreği dün akşam yine yaptım. Ama bu sefer hemen tüketilmeyeceği için sıvıyağ ile denedim. 6 adet yufkaya 1 su bardağından 1 parmak eksik yağ ve 1 su bardağı su ile harç hazırladım. Arasınada patatesli harçdan koydum. Çok güzel oldu.Kesinlikle tavsiye edilir yaniiii...

14 yorum:

  1. bende çok üzüldüm yeşimin blogunu kapatmasına umarım bu ayrılık kısa sürer ...ellerine sağlık böörek nefis görünüyor,hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  2. yinemi şimdi öğrendim kapattığını çok üzüldüm hemen gidip bakayım bir değişiklik varmı.. böreklerinde nefis olmuş eline sağlık canım.. çocuklarımız için her şeyin en iyisini istiyoruz bunun yoluda okumak umarım hepsi okur.. sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. ayyy çok güzel olmuş canım ellerine sağlık
    hayırlı haftalar
    bu arada gözün aydın haftasonu geldiiiii:))))

    YanıtlaSil
  4. ŞUAN ÇAY İÇİYORUM VE YANINDA BU BÖREKTEN İSTİYORUM:)
    ELİNE SAĞLIK CANIM NEFİS GÖRÜNÜYOR..

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım böreğin harika olmuş...ama verdiğin haber beni fazlasıyla üzdü şimdi oraya gidiyorum yani yeşim hanım
    sevgiler görüşmek dileğiyle:)a

    YanıtlaSil
  6. Börekler harika görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık çok şık olmuş ama ben yapılışını bir türlü canlandıramadım: ) şöyle ayrıntılı bir fotoğraf bekliyorum senden: )

    YanıtlaSil
  8. harika olmuş canım.çok güzel bir sunum.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. canim ne zaman resmini görsem görümcemi hatirliyorum cok benziyorsunuz inan :-)

    tarifde harika tabii her zamanki gibi...
    ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,
    Ellerinize saglik.
    Ben de kac gündür Yesim Hanim'in bloguna ulasamiyor ve kendisine mail atiyordum, sizin sayfanizdan blogunu kapattigini duyunca cok ama cok üzüldüm. Ancak bir anne kizina böyle püf noktalari ile yemek tariflerini anlatir. Eger saglikla ilgili bir neden degilse hep beraber kendisine tekrar blogunu acmasi icin rica edelim. Biliyorum ki siz de Yesim Hanimìn siki takipcilerindensiniz.
    Kendinize iyi bakin, saglikla kalin hoscakalin.

    Wuppertal`den Sevgiler

    A. A.

    YanıtlaSil
  11. Yeşim hepimizi çok üzdü Şulecim.
    Böreğin harika görünüyor ellerine sağlık canım.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Canım börek bu aç karınla bitirdi ben buralarda..
    Ellerine sağlık.
    Pizzayıcıda öp benim için..
    Sevgler.

    YanıtlaSil
  13. Goruntu bir harika, insanin cani istiyor..tamda cay icerken..elinize saglik.

    YanıtlaSil
  14. Çok güzel olmuş, tam doymalık nefis.. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil