18 Nisan 2012 Çarşamba

ISPANAKLI DİLİMLER

"Anne daha -geçen sene- yedik niye gene ıspanak yaptın" diye yemeğe başlayan oğlum "bu güzel olmuş omlet gibi" diyerek hüpletti ıspanak dilimlerini. Henüz zaman kavramını tam oturtamayan Ege için geçen sene geçen hafta oluyor, cumartesi de haftanın ilk günü, oyuncak günü Salı, Beden günü Çarşamba, Trafik dersi günü Perşembe ve İstiklal marşı günü de Cuma yı ifade ediyor.
Evet, ben yine ıspanak yedirme ve sevdirme çalışmalarına devam ediyorum ve bu kezde sevgili Chefikanın tarifini denedim. Biraz değiştirerek tabii, onun tarifi  için lütfen tık...


Geçen hafta yaptığım ıspanaklı kişden sonra yediğim en lezzetli ıspanak yemeği kesinlikle budur!Üstelik ondan daha da kolay çünkü hamurla uğraşmıyorsunuz. Çocuklarda severek yiyorlar.

Malzemeler:
  • 1 kg ıspanak
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı un
  •  kaşar rendesi (dilediğiniz kadar)
  • tuz
  • karabiber
  • 3 kaşık sıvıyağ
Yapılışı; Ispanak iyice yıkanır ve iri parçalara bölünür. Tencereye alın ve biraz sönmesini bekleyin. Bir süzgeçe alın ve fazla suyunu süzdürün, karabiber ekleyin . Yumurta, süt, un,sıvıyağ ve kaşarı iyice karıştırın. Ispanağı ve tuzunu da ekleyip yağlı kağıt serili orta boy bir fırın kabına dökün. 200 derece de iyice pişene kadar bekleyin. Ve benim önerim sıcak sıcak tüketin. Yanında çocuklar yoğurt yediler. Ben sade şekline bayıldım. Chefika da sezar sos ile yapmış. Siz nasıl isterseniz o şekilde deneyin Şimdiden afiyet olsun.

20 yorum:

  1. süper görünüyor pratik oluşu da tam benlik
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Tek kelimeyle nefisssss ellerine sağlık. Olsa da yesek . Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. çok ilgimi çekti, eşim ıspanaklı tarifleri çok seviyor. Yapıp yayınlarım inşallah sayfamda :)

    YanıtlaSil
  4. anne daha geçen sene yaptın:)))
    süper ya bayılıyorum bu çocukların ifade şekillerine:)
    eline sağlık canım gerçekten nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  5. Nefis bişey olmuş, mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık tatlım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ELLERİNE SAĞLIK CANIMIN İÇİ
    BENDEDE FARKLISI VAR
    ALDIM CANIM
    :)

    YanıtlaSil
  7. of of super vallahi,firin mucver gibi sanki degilmi?ama harika,ellerine saglik,sevgilerle.

    YanıtlaSil
  8. Yoğun ıspanaklı harika bir lezzet olmuş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. harika bir tarif ... bizim anti vejetertanyalara bi yapayim bunu ... ne diyecekler .... ellerine saglik sevgilerle Meltem

    YanıtlaSil
  10. haha demek oglun gecen sene diyor gecen haftaya ne sekerler cocuklar..Bu arada Ispanak tarifi super..ailecekte severiz hemen alip denemek lazim..sevgiler

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık
    Tam benlik bir tarif. Pratik ve ıspanaklı
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. ıspanak aşkına! bu ne güzelliktir böyle:) ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  13. İkisatirdokturmelik20 Nisan 2012 09:02

    Bayılıyorum tariflerine , yarın misafirim gelecek deneyeceğim.....umarım başarılı olurum.....sevgiler..

    YanıtlaSil
  14. Ne kadar pratik ve güzel görünüyor. Haftasonu mutlaka deneyeceğim canım. Ellerine sağlık.
    Bizim çocuklarda da günler yatıcaz kalkıcaz larla ifade ediliyor. Yatıcaz kalkıcaz 1 gün oluyor.

    YanıtlaSil
  15. Büyük oğlum yiyor ama küçüğü görmek bile istemiyor ıspanağı..
    Birde böyle denemeliyim..
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  16. Ispanağa bayılıyorum hemde pratik. Ellerine sağlık Şulecim..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. İkisatirdokturmelik24 Nisan 2012 08:01

    Şimdi yaptım , attım fırına sonucu söylerim,umarım resimdekiler gibi güzel olur....eline saglık

    YanıtlaSil
  18. İkisatirdokturmelik24 Nisan 2012 10:40

    Misafirime değil ama bugün aksam yapacagım demiştim ,biraz önce afiyetle huplettik...pek de güzel oldu sayende mutfağım yeni bir tarif kazandı.....TSK....

    YanıtlaSil
  19. Çok pratik ve lezzetli olmuş görüntüsü de çok güzel ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  20. ne kolaymis yapmasi ama ispanaklari yikamak yok mu?o beni bitiriyor iste.sevgiler.

    YanıtlaSil