2 Nisan 2012 Pazartesi

ELMALI YAĞSIZ KEK

Bu kek bana göre inanılmaz  lezzetli ve hafif. Diyetteyken yağ kontrolü için süper bir tarif. Bu günlerde Mehtap Hanımın blogunda çok fazla zaman geçiriyorum sürekli başarı hikayeleri okuyup "Önce Sağlık" etiketli yazıları tekrar tekrar okuyorum. Ama bana mısın demiyor henüz benim iradem. Çok istikrarlıyım sağlıklı yaşam günlerine başlamamaya! Bahar ağırlığı, kış yorgunluğu, iş artışı derken yeni bahanelerimle yola devam diyorum. Bir gün artık zamanı geldi  deyip kendime gelmeliyim.

İşte bu yüzden de bari yemeklerden yağı azaltarak sebzeyi artırarak hafif bir ön giriş yapayım. Tarifin sahibi Sevgili Ekmekçikız...

Malzemeler:
3 yumurta (Benim yumurtalarım çok ufaktı  4 tane kullandım)
2/3 su bardağı toz şeker (bence yarım bardakta olabilirmiş)
1 su bardağı un
1 su bardağı ceviz (Ben fındık kullandım)
3 adet orta büyüklükte elma
1/2 su bardağı kuru üzüm
1 tatlı kaşığı tarçın
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya (ben kokusunu sevdiğim için ekledim)

Yapılışı; Şeker ve yumurtalar iyice çırpılır. Tarçın, un, kabartmaz tozu ve vanilya karışıma eklenir. Minik minik doğranmış elmalar ve iri kıyılmış fındık da eklenip karıştırılır. Yağlanmış ve unlanmış kalıbımıza dökülür ve 180 derece fırında pişirilir. Fırını önceden ısıtmaya gerek yok. Ilıdıktan sonra servis edebilrsiniz. Afiyet olsun.

14 yorum:

  1. TAMDA ŞEKERİMİN DÜŞTÜGÜ ŞUANDA NEFİSS GİDER..ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten de çok lezzetli görünüyor, tarifi çok beğendim, ellerinize sağlık.Mutlu haftalar...

    YanıtlaSil
  3. Ellerıne saglık çok güzel olmuş,mis gıbı kabarklıgıda bır harıka nefisss olmuş nefıss.

    YanıtlaSil
  4. Kekin nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. nefis gözüküyor hemde yağsız:) ellerine sağlık canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. cok guzel kabarmis,ellerine saglik hayatim,sevgilerle.

    YanıtlaSil
  7. Ben böyle yağsız tariflere bayılıyorum, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım.güzel bir gün diliyorum.öpüyorum..

    YanıtlaSil
  9. Canım,
    yağsız olması çok hoşuma gitti. İçindekiler tam benim damak zevkime uygun. En kısa zamanda deneyeceğim. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. MaaşAllah çok güzel kabarmış.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. Harika bir fikir!
    Ben hep tepsiye yayarak yapıyorum, gelecek defa kalıba dökeceğim.
    Eline sağlık. :))

    YanıtlaSil
  11. yağsız olması süper, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Blogunuzu actim... ve sonra gayri ihtiyari, en tepedeki resimleri gorunce"aman yarabbim " dedim yemin ederim:)
    Sizin blog benim icin cok sakincali:(((bu ne Allahim, harika hersey:((( aglamak istiyorum:(

    su kek tarifini bu gun aksma gelecek misafirlerim icin yapcem...yok dur, yapmiyim:((
    ay napsamki:(

    YanıtlaSil
  13. Kurabiyelerinizi yaptim, harika oldu. dediginiz gibi o seyden bulamadigim icin, kendim elcagizimla kestim:)
    ellerinize saglik:)

    YanıtlaSil