16 Mart 2012 Cuma

TAHİNLİ CEVİZLİ ÜÇGEN BÖREKLER


Merhabalar;

Aslında buralardayım çoğu blogu sıksık ziyarette bulunuyorum (Her ne kadar yorum yapamasam da) yeni bloglar tanıyorum. Daha yeni neler yaparım diye bakınıyorum sürekli. Ama üzerimde öyle bir ağırlık var kiii kendimi çok halsiz ve hasta hissediyorum o yüzden bir elimi mousedan kaldırmadan ordan oraya gezinip duruyorum blogger da...Fakat bu börekleri (yeşim ablanın baklavalarını) ne zamandır yapmak istiyordum. Dünde annem günü için birşeyler yapar mısın deyince gün doğdu bana. Çünkü evde kendimize yapmak istemiyorum yapsam en çok ben yiyorum. Tarifi denerken şeker eklesem mi eklemesem mi bir türlü karar veremedim ama elimde hiç gitmedi şekere. Böyle baklavadan farklı olarak bir börek tarifi çıktı ortaya. Biz çok beğendik. Yaparken her zaman ki gibi "ben bunu yemem tahin var içinde " diyen çocuklarım piştikten sonra ki mis kokulara teslim olup yediler. Ve çok beğendiler sanırım kii "anne neden hiç bu börekten yapmıyorsun" demeye başladılar. Tarifin kaynağı her zaman ki gibi Yeşim Abla...


Malzemeler:
3 tane böreklik yufka
1/2 çay bardağı erimiş tereyağı
1/2 çay bardağı su
1 çay bardağı tahin
16 yarım ceviz tanesi
 
Yapılışı;tereyağ, su ve tahini iyice karıştırdım. Bir yufkayı düz bir zemine açıp bu harçtan üzerine kaşıkla döktüm ve fırça ile her yerine sürdüm.  Üzerine ikinci yufkayı serdim ve aynı işlemi yaptım. Üçüncü yufkayı da serip az bir harç kalacak şekilde tüm harcı döktüm ve ve yine güzelce fırça yardımı ile yufkanın her yerine sürdüm. Daire şeklindeki yufkanın uçlarını ortada birleştirdim. Dikdortgen şeklini alan yufkanın diğer iki uçlarını da birleştirerek kare şeklini verdim. Dört parçaya kestim. kesilen her kareyi tekrar kestim ama bu sefer üçgen şeklini aldı. Bu arada gerekli gördüğünüz yerlere (kuru kalan) tahinli harçtan sürün. Elde ettiğiniz üçgenlerin bir ucuna yarım ceviz koyup ikiye katlıyarak küçük bir üçgen şeklini alıyor. Birleştirdiğimiz yerin pişerken açılmaması için kürdan ile sabitliyoruz ve yağlı kağıt kaplı tepsiye diziyoruz. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında nar gibi kızarıncaya dek pişiriyoruz. fırından alınca kürdanı çıkarıyoruz ve servise hazır. ben sıcak sıcak hemen bir tane yedim muhteşemdi!Afiyet Olsun



14 yorum:

  1. afiyet olsun canım..en çok çocukların severek yemelerine sevindim.şifalar olsun .öpüyorum kuzucuklarını...

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim yeşim ablajım. Bu arada annem aradı diyor kii bu hazır yufkamı sen mi açtın?:))))

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık çok güzel olmuşlar

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık, nefis görünüyor, Yeşim ablanın tarifleri süperdir zaten.

    YanıtlaSil
  5. eline sağlık,görüntüleri çok güzel,eminim tadıda öyledir.

    YanıtlaSil
  6. süper sunumlar resimler harika
    ellerine sağlık
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  7. ellerine saglik hayatim.cok da leziz gorunuyorlar.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  8. çıtır çıtır harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım.. yeşim ablanın tarifleride çok özel oluyor.. sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor tahinli bütün tarifleri denemeye hazırım seviyorum tahinli tatları ilk fırsatta deneyeceğim . sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. yenmezmi hem içinde tahin var hemde nefis görünüyorlar ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. elerine sağlık çok güzel olmuşlar.

    YanıtlaSil
  13. Harika gözüküyor ama böreklik yufka dediğiniz farklı bişey mi? Yoksa klasik yufka mı merak ettim.

    YanıtlaSil