8 Mart 2012 Perşembe

FIRINDA AKORDİYON PATATES

Merhabalar;
Bugün çok özenerek hazırladığım patateslerimi sunmak istedim. Ne zamandır arşivde bekliyordu yine sevgili görümcem :)))) Ayben için hazırlamıştım. Diyeti sırasında en rahat yediği yiyecek patatesti! Bizde kaldığı gün patatesi, ona belki şekli itibari ile biraz daha göz alıcı gösterir diye bu şekilde fırınladım. Ama malesef  fırınlanmış sevmezmiş o yüzden hemen 2 patatesi de kızarttım ona! Bu arada ben çok beğendim tabakta o kadar şık duruyor ki tavuk yada et yemekleri yanında çok şık bir sunum olur bence! denemek isterseniz;

Malzemeler:
  • patates
  • tereyağ
  • sıvıyağ
  • tuz
  • karabiber
  • sarımsak
  • dilediğiniz baharat
Yapılışı; Patatesleri iyice yıkayın ve tepsiye düz koyabilmek için alt kısmından ince bir kat kesin. İki spatula arasında sıkıştırarak ince ince dilimler yapın. (ince saplı spatula kullanıyoruz ki patatesleri olabildiğince açabilecek derinlikle dilimleyelim) Üzerine tuz ve sıvıyağ döküp yağlı kağıt kaplı fırın kabımıza, altına kestiğimiz parçaya koyarak, alıyoruz. her dilimin arasına minicik tereyağ sürüyoruz ve kızgın fırında dilediğiniz yumuşaklığa gelinceye kadar pişiriyoruz. Pişerken arada fırını açıp arasına fırça ile yağ sürebilir yada araları açık kalsın diye bıcakla esnetebilirsiniz.Afiyet olsun.

20 yorum:

  1. ellerine sağlık gerçekten çok güzel görünüyor..sevgiler..kadınlar günün kutlu olsun..

    YanıtlaSil
  2. gerçektende ne kadar güzel olmuş çok beğendim.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Devletşahta görmüş ve çok beğenmiştim. Ben patates delisi olduğum için hemen denedim ve çok sevdim.Arşivimde bekliyor. Kısmet bakalım ne zaman günyüzüne çıkacak.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. canım bende çok beğendim.bakınca Allah'ın patatesi işte emek verilince ne güzel kılığa giriveriyor. Ellerine sağlık sevgiler selamlar...

    YanıtlaSil
  5. Henüz denemedim bu patatesten ama aklımda ik fırsatta yapıcam..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. harika bir görsel olmuş, eminim tadı da çok hoştur...

    YanıtlaSil
  7. sunumu bir şölen olmuş adıda çok yakışmış şekline eline sağlık

    YanıtlaSil
  8. ne güzel görünüyor:)
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. aboooww...ne hos olmus bu...
    :-))

    ellerine saglik canim..

    YanıtlaSil
  10. Gerçekten çok güzel bir görüntü. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Şulecim ellerine sağlık Nefis bir görüntü bayıldım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. Merhaba ellerinize sağlık çok güzel görünüyor ama ben görümcenizin nasıl bir diyet yaptığını merak ettim.. Patatesi pek önermez diyetisyenler diye biliyorum..

    Özge

    YanıtlaSil
  13. sevgili Özge; görümcem dengeli beslenme amaçlı bir diyette değildi tamamen sağlık problemleri dolayısıyla diyetteydi.

    YanıtlaSil
  14. Henüz deneyemediğim bir tarif. Çok şık görünüyor, ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. çok hosuma gidiyo bu ya; gorunuste tadda super oluyor :)

    YanıtlaSil
  16. Harika fikir, ilk fırsatta uygulayacağım.

    YanıtlaSil
  17. patatesler enfes olmuş şulecim.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  18. bende çok beğendim sunumu.rasladım bloglar da bu paylaşımı ama yapmak nasip olmadı size afiyet olsun sevgiler

    YanıtlaSil
  19. çok şık görünüyor elinze sağlık

    YanıtlaSil