4 Mart 2012 Pazar

EL POĞAÇASI

Haftaya enfes bir poğaça tarifi ile başlıyoruz. Enfes olmaması imkansız çünkü tarif Yeşim Abladan !
Geçen hafta kar yüzünden bir gün evden çıkamadım çocuklarla birlikte resmen evde esir olduk. Caddemiz sokağımız hatta tüm mahallemiz karlar altındaydı. Böyle bir havada da evde yapılacak en güzel şey kek ve poğaça ile çay keyfidir. Bolca yapıp ertesi gün iş yerine de götürdüm. Kesinlikle çok güzel tavsiye edilir!

Tarifi aynen aktarıyorum. Ben evdeki imkanlarla yaptığım için bazı değişiklikler oldu.
Malzemeler:
  • 1.5 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 100 gr yumuşak tereyağı
  • 1 yumurtanın akı (sarısı üzerine)
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1 su bardağı kaşar loru (evde yoktu kaşarları küp küp dilimledim)
  • 1/2 su bardağı yağlı beyaz peynir
  • 1 demet kıyılmış maydanoz (evde maydanoz kalmamış dereotu koydum) 
  • un
  • tuz
Tüm malzemeler elde güzelce karıştırılır. Yumuşak bir hamur elde edene kadar un eklenir. Küçük bezelere ayırın ve her bezeyi önce avucunuzun içinde yuvarlayın sonra hamur bir avucumuzdayken diğer elinizin yanı ile hamurun ortasına bastırın sonra hamuru dudak şekli alacak şekilde ikiye kapatın ve tekrar elinizin yanı ile poğaçanın katlanmış kenarından bir kez daha bastırın.Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin ve  poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısıtılmış 180'de pişirin. Sıcak sıcak kesinlikle daha güzel oluyor!Afiyet olsun...


14 yorum:

  1. ellerine saglik hayatim.yesimin tarifleri harika gercekten ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  2. Evet Şulecim gerçekten çok güzel bir poğaça çok da güzel görünüyor.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. ah su kilolar olmasaaaaa kaçmazdi ama ellerine saglik canim :)

    YanıtlaSil
  4. 3ellerine sağlık canım nasılda güzel kızarmışlar ımmm nefis:)

    YanıtlaSil
  5. Kahvaltıda iyi gider, nefis görünüyorlar, şahane kırmaışlar, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık afiyet olsun.:)

    YanıtlaSil
  7. poğaça ve çay vazgeçilmezdir herkes için,görüntü süper eminim tadida öyledir helede fırından cıkar çıkmaz iki sıcak pogaca harika olurdu

    YanıtlaSil
  8. Canım,
    ellerine sağlık. Muhteşem olmuş. Nefis kabarmış.(MaşAllah diyorum.)
    Rengi ve şekli harika görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  9. Harika olmuşlar. Evdeki poğaçala bitsin hemen deneyeceğim. Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  10. kardan mahzur kalınca ben de kendimi kek yapmaya verdim... seninki de iyi fikirmiş ellerine sağlık. poğaçalar nefis kızarmış ve kabarmış sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık canım
    mmmmmm harika
    :)

    YanıtlaSil
  12. Merhaba, çok leziz görünüyor, elinize sağlık. Bloğunuz çok güzel, sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. eline sağlık canım desteğin içinde çok teşekkür ederim
    sevgilerimle
    seval

    YanıtlaSil
  14. beğenmenize sevindim ablası.ellerine sağlık.şifa olsun yiyenlere.öpüyorum.

    YanıtlaSil