20 Mart 2012 Salı

DEREOTLU POĞAÇA


Miss gibi sıcacık bir poğaçayla Günaydın diyorum herkese!
Kış boyu güneş açsa yaz gelse bahar olsa dedik durduk şimdi  hava çok güzel ama bu seferde ben iyice bir  ağarlaştım. Ruhum kasvetli kışa öyle bir alışmış ki henüz cemreler bana düşmedi!
Poğaçalarım aslında uzun zamandır yayınlanmayı bekliyorlar. Çok sevdiğim bir arkadaşıma giderken yapmıştım. Gerçi dereotlu poğaçada bana göre çaylı kek kadar klasik ve nostaljik bir tarifdir.

Malzemeler:
  • 2 yumurta (1 sarısı üzerine)
  • yarım paket margarin (125 gram oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 1 çay kaşığı mahlep (dilerseniz)
  • yarım çay bardağı süt
  • yarım demet maydanoz
  • yarım demet dereotu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3-4 su bardağı un
  • arasına dilediğiniz malzeme; peynir, haşlanmış kavrulmuş patates, kavrulmuş kıymalı harç vs...
Yapılışı; hamur yoğurma kabınıza yumurta, margarin, sıvıyağ, süt ve sirkeyi koyup iyice karıştırın. Azar azar unu eklerken  kabartma tozu ve  tuzunu ekleyin. en son ince kıyılmış maydanoz ve dereotunu ekleyip yumuşak bir hamur elde edene kadar un ekleyip 5-10 dakika hamurunuzu dinlendirin. Dilediğiniz büyüklükte bezelere ayırıp arasına ister bir harç koyup ister boş olarak yağlı kağıt serili tepsiye dizin ve üzerine ayırdığınız yumurta sarısını sürüp orta ısılı fırında güzelce kızarıncaya dek pişirin. Afiyet Olsun.

18 yorum:

  1. harika görünüyorlar
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Süper görünüyor, ben de çok severim bu poğaçayı. Eline sağlık. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  3. günaydın,bence güneşi gördükçe düzelir bende aynı durumdayım:)poğaçalar nefis görünüyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Poğaçan nefis görünüyor. Şu an saat 12 ve ben çoook açım. Dereotu herşeye çok yakışıyor, ben çok seviyorum. Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. Bayılırım dereotuna nefis görünüyor ellerine sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Nefis bir poğaça olmuş Şulecim ellerine sağlık.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. handejim; teşekkürler..

    durme durme; sevmeyen yoktur herhalde yaa. pişerken yayılan koku sevmeyenide cezbeder belki...

    anne eli gibi; inşallah .. güneş iş yerimde tam sırtıma vuruyor iliklerime kadar ısınıyorum aslında ama bir taraftanda uyuşuyorum hele yemek sonrası tam uyumalık oluyor...evin hayalini kuruyorum.

    nuranjım; dimi yaa öğle vaktine doğru bende blogger turu atıyorsam midem iyice zilçalıyor...

    anneanneninemekleri;teşekkürler.

    feray ablajım teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  8. Cok güzel olmus canim...
    ellerine saglik
    :-)))

    YanıtlaSil
  9. canısı süpersin vallahi.enfes olmuş poğaçalar.ellerine sağlık.aldım bir tane.yerine öpücüklerimi koyuyorum.

    YanıtlaSil
  10. mis gibi dereotlu harika olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. bayılıyorum dereotlu poçaya eline saglık şahane olmuş puf puf:)

    YanıtlaSil
  12. hımmm nefis gözüküyor çayla beraberde harika olur.. ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  13. çok severim ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık, mis gibi dereotunun kokusunu duyar gibiyim...

    YanıtlaSil
  15. Şuleciğim harika olmuş, ellerine sağlık. Çok seviyorum dereotunu, nefis.

    YanıtlaSil
  16. Merhabalar,

    Blog'unuz tariflerinizin kalitesinden dolayi ilgimizi çekti.



    Indeksleyebilmemiz için tarifinizi Ptitchef.com'a kaydetmenizden
    memnuniyet duyacagiz.

    Ptitchef Web'in en iyi Mutfak sitelerini bir araya getiren bir
    rehberdir. Yüzlerce Blog şimdiden kaydedilmiştir ve sitelerinin
    tanitimini PtitChef üzerinden gerçekleştirmektedir.

    Ptitchef'e kaydolmak için
    http://tr.petitchef.com/?obj=front&action=site_ajout_form veya
    http://tr.petitchef.com sayfasini ziyaret edin ve üst kisimda yer alan
    "Site blog'u ekleyin" üzerine tiklayniz.

    Saygilarimla

    Vincent
    Petitchef.com

    YanıtlaSil
  17. bu ölçülerden kaç adet çıkıyo acaba,öğrenebilirmiyim? bu arada süper görünüyo ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili izleyicim şimdi aldığım bezelye göre değişir ama yaklaşık 2 tepsi 30 adet kadar çıkar

      Sil