1 Mart 2012 Perşembe

ÇAYLI KEK

Bir dönemin en ünlü keklerinden sanırım çaylı kek. Ben hatta gençken neredeyse başka bir çeşit yapmıyordum. Çaylı elmalı, çaylı cevizli, çaylı kakaolu her çeşidi yapılır mis gibi de kokar. Dün gece demlediğim çay Alpanın dışarı çıkmasıyla bana kaldı. İç iç bitmiyor sanki bayılırmışım gibi. Demliğe baktım hala var. Bardağa doldurdum tam 1 su bardağı çıktı kenara koydum ve "ben senden yarın çaylı kek yapayım" dedim tembihledim çayı :)) Mutfağı toparlayınca ortadaki su bardağı beni rahatsız etmeye başladı ve sanırım saat 11 civarı falandı keki yapmaya karar verdim. İyi de oldu sabah kahvaltı yerine süt kek yedik ailecek. (Çok büyük bir değişiklik sanki)
Malzemeler:
  • 3 yumurta (odasıcaklığında)
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı demli çay (sıcak olmayacak)
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 1,5 tatlı kaşığı tarçın
  • ceviz
  • 3 su bardağı un
  • kabartma tozu
  • vanilya
Yapılışı; yumurta ve şeker iyice  mikserle çırpılır. Diğer malzemeler eklenir ve un kontrollü bir şekilde konur.  Kabartma tozu ve vanilyada eklenip orta ısılı fırında pişirilir. Üzerini pudra şekeri ile süsleyip servis edebilirsiniz. 
Kek kokusunu alınca yemeden uyuyamayan oğlum için kesilmiş dilimde burda;
Afiyet Olsun.

16 yorum:

  1. evet çok ünlüydü benim hala favorimdir ellerine sağlık çok güzel olmuş canım

    YanıtlaSil
  2. haklısın, bir zamanlar çok yapardık. Geçen gün yeğenimin doğum gününde kardeşimde bana abla sen çaylı kek yapardın diye sordu. Çok güzel gözüküyor, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. bende kalan çaylardan kek çok yaparım harika da olur ellerinize sağlık canım enfes görünüyor:))

    sevgiler..ahhahh olsada yesek şimdi iş başında :)

    YanıtlaSil
  4. Boşa gitmeiş işte, kek harika görünüyor. Ellerine sağlık, oğluna da afiyet olsun sevgilerle...

    YanıtlaSil
  5. handejim dimi yaa birden acaba bir tek bizim evdemi ünlüydü ki diye düşünmeye başlamıştım.teşekkürler canım

    Nuran; ahh keşke fırsat olursa bende annemlere yapıp götürsem. aklıma düşürdün "kardeşim" deyince

    reçelim; ohh ne güzel afiyet olsun. uzun zamandır hiç aklıma gelmemişti :)

    muhabbet sofrası; teşekkürler canım.

    durme durme; oğlum ...balım benim yaa kek olsunda ona nasılolursa olsun çok seviyor. saolcanım.

    YanıtlaSil
  6. Bende eski günlere gittim şimdi. Bir dönemin moda keki. Nefis olmuş canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Eskilerde ne çok yapılıdı bu kek ve çok da severek yerdık.Artık çeşitler bollaştı ve bu kek de nostalji oldu.Kekin çok guzel kabarmış ellerıne saglık ,sabah artan çayla bende yapayım :)

    YanıtlaSil
  8. benim de arsivimde var birtane canim cekti kiz vallahi(diyetteyim).ellerine saglik,sevgilerle.

    YanıtlaSil
  9. görüntüsü çok güzel bende hemen yaparım basit ve pratik geliyor bana elelrine sağlık afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  10. NEFFİİİİİİS ELİNE SAĞLIK CANIM
    :)))

    YanıtlaSil
  11. bir kez yemistim ama henüz denemedim...

    harika olmus...

    afiyet olsun

    YanıtlaSil
  12. Çok haklısın Şulecim tarif defterimin ilk tariflerinden ama unutulup bir kenarda kaldı.İyiki hatırlattın. Çokda güzel görünüyor.
    Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Merhaba,

    Bende çok sık yaparım.Kızlarım bayılıyorlar öyleki başka kek yapsam söylenir oldular. Sanırım yumuşak dokusu nedeniyle çok seviliyor bizde.

    Ellerine sağlık sevgiler*

    YanıtlaSil
  14. gerçekten bir dönemim en meşhur keklerindendi.tabii ki o zamanlar internet yok herkes birbirinden alırdı tarifileri.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  15. ellerıne sağlık canım harıka bır kek olmus soyle çayımı tv karşısında yudumlarken bır dılım çaylı kek hıc fena olmaz

    YanıtlaSil