7 Mart 2012 Çarşamba

ACIBADEM KURABİYE

Ailecek çok severiz acıbadem kurabiyelerini! Ayben de bizdeyken yapmıştım (Ayben: Görümcem)! Hem o da çok sever biliyorum hem de diyetine uygun bir kurabiye! Bir süre önce yumurta ve süt ürünleri yememesi gerekiyordu  ama çok şükür bitti artık


İlk deneme olduğu için yeterince memnun kalmadım. Ama bir daha ki sefere;
*Hamuru daha uzun süre soğuk bir yerde bekleteceğim!
*Fırının ısısını tam ayarlamak gerek sanırım!
*Piştikten sonra fırında bekletmemek lazımmış :(((
Maalesef ben bunlara dikkat etmedim! Aslında sabah erken bir  saatte kahvaltıya yetiştirmek için acele ettiğim için olmadı.Ama lezzeti gayet güzeldi.

Malzemeler:
  • 2 yumurta akı
  • 1 su bardağı iyice çekilmiş badem
  • 1 su bardağından 1 parmak eksik şeker
  • 1çimdik tuz
  • pirinç unu 35 gr (dr.oetker 1 paket)
Yapılışı: Öncelikle fırınımızı 150 dereceye ayarlıyoruz. Yumurta aklarını tuz ile beraber kar beyazı olana dek iyice çırpıyoruz. Badem,şeker ve pirinç ununu ekleyip yumurtaları fazla söndürmeden yavaşça dıştan içe doğru karıştırıyoruz. Yağlı kağıt serili tepsimize aralıklarla 1 er tatlı kaşığı döküyoruz ve soğuk bir yerde 15 dakika kadar bekletiyoruz. Sonra tepsiyi ısınmış fırına sürüp pişiriyoruz. Pişip pişmediğini elle kontrol edebilirsiniz. Pişdikten sonra fırında bırakmayın ve ılıdıktan sonra servise hazır! Afiyet olsun.

16 yorum:

  1. ellerine saglik hayatim,benim de ilklerim buruk birakir beni biraz,ama ikinci sahane olur.acibadem kurabiyesine babam bayilir.babamin yuzunu guldurmek icin pastaneden iki tane al gotur bak ne olur.onun icin ben de onemi buyuk.ne kadar uzattim yaaaaa,kes artik:)))sevgilerle

    YanıtlaSil
  2. bende bayılırım acıbadem kurabiyesine, eşim çok sevdiğimi bildiği için arada alır çocuklar gibi sevinirim o zaman :) tarif için teşekkür ederim ilk fırsatda deneyeceğim. Ellerine sağlık.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. ACIBADEM KURABİYESİNİ BENDE ÇOK SEVENLERDENİM,UZUN ZAMANDIR ALMIYORDUM BU TARİFİ DENEDİKTEN SONRA ALMA ARTIK BELKİ HEP EVDE YAPARIM,,BİRDE SAKINCASI YOKSA BİRŞEY SORUCAM KATAGORİLERİN ALTINDAKİ RESİMLERİ NASIL EKLEDİNİZ BEN DAHA COK YENİYİMDE

    YanıtlaSil
  4. ACIBADEM KURABİYESİNİ BENDE ÇOK SEVENLERDENİM,UZUN ZAMANDIR ALMIYORDUM BU TARİFİ DENEDİKTEN SONRA ALMA ARTIK BELKİ HEP EVDE YAPARIM,,BİRDE SAKINCASI YOKSA BİRŞEY SORUCAM KATAGORİLERİN ALTINDAKİ RESİMLERİ NASIL EKLEDİNİZ BEN DAHA COK YENİYİMDE

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyorlar. Daha ne olsun ki. Ellerine sağlık. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  6. gayette güzel görünüyor valla acıbedem kurabiyeyi dışarıdan sürekli alırım severim çünkü bide evde deneyeceğim sayende ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle özgüveniniz için sizi kutlarım. Yeri geldiği zaman insan kendinide eleştirebilmeli.
    Acıbadem kurabiyesini bende çok severim. Yedikçe yiyesim gelir. Eline sağlık. Uyarıları dikkate alıp en yakın zamanda deniyeceğim. sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. bewn ewde yapmadım hiç ama senın kurabiyeler çok güzel olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. ayy bademmmm, bayılırım, nefis bir kurabiye bu, ben bunu kağıt muffın kalıplarında pişirip içine krema sürerek birbirine yapıştırıyorum, aynı tarif :) harika bir kokusu var bu kurabiyenin. ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  10. süper görünüyor bayıldım :)))

    YanıtlaSil
  11. bende çok severim acıbadem kurabiyesini denemek isterdim hep
    tarifinle deniycem canım ellerine sağlık
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. nasıl severim..elllerine sağlık..çok güzeller

    YanıtlaSil
  13. Canım,
    ellerine sağlık. Bayılırım bende bademli kurabiyeye. Bence gayet güzel görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  14. Çok severim.elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. çok severimmm.ellerine sağlık canısı...bak ben bu acıbadem kurabiyelerle ne yapıyorum.haftaya yayınlıyacam takipte ol...öpüyorummm.

    YanıtlaSil
  16. acıbadem kurabiyesini çok çok severim. bir dahaki denemei takip edeceğim daha güzel oldu dersen hemen tarifi not edeceğim:) ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil