21 Şubat 2012 Salı

ŞAKŞUKA

Ramazan sofrasından kalma nefis bir tarif. Şakşuka ismine bayılıyorum. Bildiğimiz karışık kızartmaya şekilli bir isim konmuş. İyi de olmuş.Bu işin incelikleri vardır en iyi Yeşim Abla bilir diye ben ondan kopya çektim.
Ben Şakşukayı ramazanda iftara gelecek misafirlerim için bir gece önceden  hazırladım. Böylece hem misafir telaşı içerisinde kızartma ile uğraşmadığım gibi kokusu da çıkmış oluyor. Tarifi aynen aktarıyorum çünkü Yeşim Abla çok detaylı ve güzel anlatıyor üstelik püf noktasıda vermiş yine!

Malzemeler:
  • 1 patlıcan (çizgili soyulup kuşbaşı kesilmiş)
  • 1 kabak (traşlanıp kuşbaşı kesilmiş)
  • 2 patates (kuşbaşı kesilmiş)
  • 8-10 adet sivri kıl biber (3-4 cm boyunda kesilmiş)
sosu:
  • 4-5 adet kırmızı yerli domates
  • 1 yemek kaşığı domates salça
  • 2 yemek kaşığı sebzeleri kızarttığımız yağ
en son:
  • 2-3 diş tuzda dövülmüş sarımsak
Yapılışı; tüm sebzeler hazırlanıp yıkanıp salata kurutma kabında kurutulur. (tuzlu suda bekletmeyin sebze diriliğini kaybetmesin ) Bol yağda önce patatesler sonra kabaklar sonra patlıcanlar ve enson biberler kızartılıp iyice süzülerek servis kabına alınır. Domatesler rendenin iri gözünden sadece iç etli kısımları olacak şekilde rendelenir ve tencereye alınır. Üzerine 1 kaşık hafif tepeleme salça ilave edilir ve domatese iyice yedirilir. Üzerine sebzeleri kızarttığımız yağdan 1-2 kaşık ilave edilerek ateşe alınır. Kapağı kapatılır ve pişirmeye bırakılır. İyice suyunu çekmesi gerekiyor. Sadece domatesin etli kısımları kalıcak. Ateşten alınıp 5 dk. dinlendirilir. Üzerine sarımsak ilave edilip karıştırılır ve kızartmaların üzerine dökülüp afiyetle yenir.

12 yorum:

  1. Kış gününde yaz lezzetlerini görmek çok da güzel oluyor.
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Yaz gelse de bol bol yesek şakşukaları. Çok severim bu harika yemeği yanında yoğurt ve domates salatası ile doyum olmaz. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. çok severim şakşukayı sık sıkta taparım,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Nasıl da severim, yaz gelse de bol bol yapsam. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. FERAY ABLACIM; ZATEN YAZI ÖZLEDİM BU ŞEKİLDE HASRET GİDERİYORUM ZATİİ...

    DURME DURME; DİMİ YAA BENDE POSTU EKLEDİĞİMDEN BERİ AÇIPAÇIP RESME BAKIYORUM..

    ANNE ELİ GİBİ; TEŞEKKÜRLER CANIM.

    YanıtlaSil
  6. özellikle yaz geldimi sıksık yaparım ailecek bayılırız
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. cnm benim ellerine sağlık gerçekten yaz gelse dedirten bi görüntü..

    YanıtlaSil
  8. izdede çok sevilir.ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. bir de kokar ki ,yemeden doyabilirsiniz, en sevdiğim şeylerden.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Cok güzel olmus canim...
    ellerine saglik
    :-)))

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık.Gerçekten özlemişiz.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  12. yazın kutarıcı yemeğine selam olsun:)
    ellerine sağlık şulecim çok leziz gözüküyor

    YanıtlaSil