1 Şubat 2012 Çarşamba

PÜRELİ MARİNELİ TAVUK DİLİMLERİ

Çok soğuk ve buzlu bir günden herkese kocaman ve sıcacık bir MERHABA!
Ne kadar soğuk ve uzun bir kış oldu. Yazı çok sevmem ama özledim resmen...


Pazartesi akşamı evde 2 tencere sebze yemeği ve karnıbahar çorbası vardı. Yanına birde havuç taratoru yapmıştım ki biraz sebze yiyelim sağlıklı beslenelim  (güyaaaa) diye düşünmüştüm. Ancak evdeki sebzeleri eşim yemeyeceği içinde ona buzluktan iki parça tavukgögsü çıkardım ki hızlıca tavuklu bir pilav yapacaktım. Ancak tavuklar mikrodalgada salına salına çözülürken bir telefon ve "ben eve geç gelicem siz yemeğinizi yiyin" diyen bir ses. Ben şimdi ne yapayım? Zaten hazırda yemeğim var Eeee tavuk nolcak? Düşün düşün en iyisi güzelce marine hazırlayım ve yarın akşama pişireyim dedim! İyi ki de böyle bir şey oldu da 1 gece beklemiş tavuğun ne kadar çabuk piştiğini ve lezzetli olduğunu keşfettim!

 Malzemeler:
  • 2 adet tavuk göğsü
Marine için;
  • 2 yk soya sosu
  • 2 diş sarımsak
  • 3 yk sıvıyağ
  • tuz
  • karabiber
  • kekik
Servis ederken yanına sos; aynı miktarda ketçap ve mayonez karıştırılır.

 ve püre içinde ; 2-3 adet iri patates soyulup küp küp doğranır ve yarısı süt yarısı da su olacak şekilde iyice kaynatılır.Tuz eklenip  blender ile püre haline getirilir.Bir miktar kaşar rendelenerek katılır. Ben muskatta rendeledim. Olmasa da olur tabiii.
Yapılışı; Marine malzemeleri kapaklı derin bir kaba alınır. Sarımsağı üzerine vurarak ezdim ve sosa kattım. Yıkanmış ve avuç içi büyüklüğünde parçalara ayrılmış tavuklarda eklenir. İyice harmanlanır ve ağzı kapatılarak en az 1 saat bekletilir. Aslında okuduğum bir kitapda en ideali 5-6 saat diyordu. Ben ne en azı, ne de en idealini yapamadım.İmkanlar ve kurtarma operasyonu dahilinde 24 saat beklemiş oldu! O kadar çabuk pişmişoluyor ki o yüzden hiçacele etmeyin. Pürenizi sosunuzu masanızı hazırlayın ve yemeğe oturmadan  10-15 dakika kadar önceden pişirmeye başlayabilirsiniz.Dilerseniz kızgın bir tavada yada benim gibi elektrikli ızgarada.... Her iki tarafını da güzelce kızarttıktan sonra parmak kalınlığında dilimlere bölüp sıcak kalması için ızgara üzerinde bırakın ve püre ile birlikte servis edin. Ben yanına mayonez ve ketçap karışı bir sosda hazırladım okul yıllarından en çok sevdiğim sosdu bu. Dün akşam neredeyse yıllar sonra ilk kez mayonezi bu şekilde yedim. Ne güzel bişeymiş bu bol yağlı kalorili mayonez tadını unutmuşum sanki!

21 yorum:

  1. marinasyonlu etler hep daha lezzetli olur zaten ellerine sağlık nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. süper görünüyor ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  3. Nefis görünüyor, ellerine emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Şule'cim ellerine sağlık çok severek yapıp yediğimiz bir lezzet
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyor, eminim tadı da nefistir. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Şule,canım ellerine sağlık.Aslında bayağı uğraştıran bir tarif,basit gibi görünsede.Nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. Anne eli gibi; evet yaa daha öncede marine ettiğim etleri hep çok beğenmişimdir ama 1 gece bekleyince de daha farklı oluyormuş.

    handejim; teşekkürler canım. gayet memnuniyetle indirdik mideye zaten.

    Hobibox;canımçok teşekkürler seninde ellerine sağlık yorum için :)

    Derya; yaa sendemi bu şekilde yapıyorsun nasıl oldu keşfetmedim şekerim:)

    Elifjim nefis nefissss...teşekkürler.

    limon çiçekleri; dimi yaa aslında düşününce bir sürü şey yaptım ama iki güne bölününce işler farketilmiyor :)

    YanıtlaSil
  8. Marinasyon özellikle tavuk da süper oluyor. Tavuğun kendine has kokusu gidiyor ve çok lezzetli oluyor. Tarif süper, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Hülyajım gerçekten öyle tavuk kokusu felan hiç kalmıyor. saol canım :)

    YanıtlaSil
  10. Bu akşam ki menüm belli oldu mercimek çorbası, püreli marineli tavuk dilimleri ve yalancı tavuk göğüsü :)) Eline sağlık.: Biz de Seyristanbul.com bloğumuzda Twittera üye olmak isteyenler için faydalı bilgiler sunduk.

    YanıtlaSil
  11. nefis olmuş canım.tavuguda çok severim.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. çok nefis gçörünyorlar eline sağlık.
    Bende mutfağımı yeni açtım beklerim misafirliğe.
    http://pudrasekerim.blogspot.com

    YanıtlaSil
  13. ellerine saglik canim
    cok nefis olmuslar.....

    afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  14. AFIYET OLSUN NE GUZEL GORUNUYOR
    SEVGILER

    YanıtlaSil
  15. ay ay kokusu burnuma geldi gibi oldu ...şu marine işi de pek zor gelir bana ben o et öyle beklerken dayanamam neyse bidaki sefere çok tutarım deyip etleri doğru ızgaraya :)))...ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık canım:)
    nefis görünüyor pürenin yakılmadığı et olurmu ister kırmızı olsun ister beyaz:)
    milli bir mesaj oldu ama olsun.)

    YanıtlaSil
  17. 72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://www.porselendemlik.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini 02 Şubat 2012-2 Mart 2012 TARİHLERİ ARASINDA www.guloannemutfakta.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM. LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM. SEVGİLER

    YanıtlaSil
  18. çok güzel olmuş canım ellerine sağlık.güzel bir hafta diliyorum.öptüm.

    YanıtlaSil
  19. Enfes görünüyor, Ellerine sağlık, sevgilerle...

    YanıtlaSil
  20. Nefis görünüyor elleine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  21. En sevdiğim iki süper lezzettttt!!! :)))

    YanıtlaSil