23 Şubat 2012 Perşembe

PÜRELİ ET SOTE


Günaydın....Bu sabah güneş çok güzel. Üstelik havada önceki günlere göre daha sıcak. Hava güzel olunca benimde keyfim yerinde oluyor. O zaman durmayalım ve hemen bir yemek tarifi ekleyelim dimi..

Aslında böyle karman çorman bir görüntü olmasın diye sebzeleri ayrı, eti ayrı pişirdim.Tekrar tekrar ısıtmak zorunda kalınca soğanlar ve biberlerim eridi kayboldu. Ama lezzeti yerindeydi. Püre konusuna gelince belki de diyeceksiniz ki iki posttan birinde püre var! Evet ne yapayım sevgili kocam 1 çuval patates aldı ve evde koyacak yerimiz yok ve durup durup püre yapıyorum. Bu sayede evde pirinç tüketimi azaldı :)))

Malzemeler:
  • 500 gr dana kuşbaşı
  • 1 adet piyazlık doğranmış kurusoğan
  • 2 adet jülyen doğranmış kırmızı biber
  • 2 adet jülyen doğranmış yeşil biber
  • 1 paket mantar yıkanmış ve dörde bölünmüş (400 gr)
  • zahter (kekik)
  • 3 kaşık sıvıyağ
  • 1 kaşık tereyağ
  • 2 adet domates
  • Dilerseniz1 tatlı kaşığı da salça konabilir. benim domateslerim çok güzel renk verdiği için koymadım.
(püre içinde ; 2-3 adet iri patates soyulup küp küp doğranır ve yarısı süt yarısı da su olacak şekilde iyice kaynatılır.Tuz eklenip  blender ile püre haline getirilir.Bir miktar kaşar rendelenerek katılır. )



Yapılışı; Eti kızgın bir tavaya alıyoruz ve bıraktığı suyu çekene kadar hiç kapağını açmıyoruz. Suyunu çekmeye başlayınca tereyağını ekleyip karıştırıyoruz. Karabiber, zahter  ve küp küp doğranmış domatesi ekleyip çok kısık ateşte iyice pişiriyoruz. Susuz kalırsa bir miktar sıcak su eklenebilir. Ben tamamen keyfiyetten ağır ateşte pişirdim ama eğer aceleniz var ise düdüklüde eti haşlayıp  kavurabilirsiniz. Diğer taraftanda wok tavaya sıvıyağı alıp kurusoğan ve biberleri kavurun. Ardından mantarıda ekleyin ve suyunu çekene kadar pişirin. Tuz ekleyip altını kapatın. Etler piştikten sonra wok tavaya alın bir iki kez karıştırın ve püre ile servis yapın.Afiyet Olsun

5 yorum:

  1. ellerine saglik,nefis nefis.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  2. Püre etlerin yanına çok yakışıyor. Sen devam et canım. Soteyle birlikte nefis olmuş. Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. valla tam esime gore bi tarif. hemen kaydediyorum bunu :) denemem lazim. Elelrine saglik :)

    YanıtlaSil
  4. güzel bir ikili, eline sağlık.

    YanıtlaSil