14 Şubat 2012 Salı

KARTOPU

Bu hindistan cevizi toplarını ilk kez Meryem  yılbaşı gecesi yapıp getirmişti de tatmıştım. Durup durup bir tane atıyordum ağzıma! Evet kalorisi fazla olabilir ama çok lezzetli. Ben annemlerde mevlüd okunacağı gün lokum niyetine yapıp götürdüm. Eee tabi birer tane yiyince o kadar kalori almamış olursunuz! Çok bereketli saymadım ama koca bir gümüş tepsi dolusu oldu.
Tarif Portakal Ağacından.....


Malzemeler:
  • 3-4 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 su bardağı süttozu
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 200 ml çiğ krema
Yapılışı; Krema ve şekeri iyice çırptım. Şeker eridikten sonra  süttozunu da ekledim. Hindistancevizini karıştırara karıştıra  ekledim. Ben tam 4 bardak hindistan cevizi kullandım. Bir müddet dolapta dinlendirdim ve bir lokmalık olacak şekilde yuvarlayıp yine hindistancevizine bulanır. 1 saat kadar dinlendirdikten sonra servise hazır.


 Tarifimi sevgili Tombul tariflerin düzenlediği çay kahve bahane etkinliğine yolluyorum :) ve kolaylıklar diliyorum.

21 yorum:

  1. canım ben geldim
    mmmm
    miiiiis
    ellerine sağlık
    :)))

    YanıtlaSil
  2. Evet çok kalorili ama gerçekten nefis bir lezzet. Yemeye doyulmuyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Güzel görünüyorlar,çiğ krema şu minik kutulardakilerdenmi? elinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  4. Eline sağlık:)
    kartopu deyince birden çocukluğum geldi aklıma. Mahalle arasında camekanlı arabası olan bir amca vardı. Arabasının camında dizili kartopları, pamuk helvası ve de allıgüllüsü. Ama o kartopu patlamış mısırdan kocaman beyaz bir top gibiydi. Hayal meyal hatırlıyorum. Baak şimdi beni nerelere götürdün,:))

    YanıtlaSil
  5. Ehh Şulecim Ankarayada böyle bir tarif yakışır.
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. enfes olmuş canım.ellerine sağlık.güzel bir gün diliyorum.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  7. enfes olmuş..benimde sevdiğim tariflerdendir.....ellerinize sağlık....

    YanıtlaSil
  8. En sevdiğim topların ennnn başında gelir bunlar:)
    ellerine sağlık
    beyaz renk bir tatlıya bu kadar yakışabilir!

    YanıtlaSil
  9. kekin rengi için bende şaşırmadım desem yalan olur...:))...sanırım makinenin ve günışığının fazlalığından bu renkte görünüyor...yoksa bir kek olarak gayet lezizdi...üstündeki çatlaklardan anlaşılıyordur...tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  10. çok tatlı görünüyorlar..ellerine sağlık canım..sevgiler

    YanıtlaSil
  11. bir kase lezzet; hoşgeldin sefa geldin. teşekkürler

    yemeksevdam; çok fenaa zaten birşey lezzetli ise kalorilidir..

    nuraycatasarımlar; evet evet o minik kutular. ben tikveşli kullandım.

    nuran; ayyy ne güzel olmuş. ne mutlu bana :)


    feray; dimi yaa yine heryerde kar ve deli gibi kar yağışı hakim Ankara da...

    yeşim ablam teşekkürler...

    Akdenizkızı; teşekkürler.

    muzurella; bende hindistancevizini çok seviyorum dediğin gibi bembeyaz tam kartopu oldular..

    Akdenizkızı; kek süper zaten bayıldım. denemek istiyorum inş. bakalım benimki ne renkolcak..

    fatoşunmutfağından; teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  12. Ben de bayramda yapmıştım bu trufflardan herkes beğenmişti dediğin gibi çok bereketli oluyor
    ellerine sağlık canım mevlüdünüzüde Allah kabul etsin...
    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  13. Süper görünüyorlar, bayıldım gerçekten de. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Hala deneyemediğim bir lezzet. Ellerinize sağlık, nefis görünüyor. Afiyet olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Cok güzel olmus canim...
    ellerine saglik
    :-)))

    YanıtlaSil
  16. ikisatirdokturmelik.blogspot.com14 Şubat 2012 10:11

    goruntusu cok guzel eminim tadida oyledir.fakat yapmasi zor geldi, beni asar....emegine saglik :)

    YanıtlaSil
  17. ellerine sağlık canım her zaman sevilen ve her mevsim yenen bir tarif olmuş. Katılımın için teşekkür ederim tarifin yayında. Etkinliğimiz şubatın 22'nde son buluyor haber vereyim dedim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. cok leziz oluyor.ellerine saglik sevgilerle.

    YanıtlaSil
  19. canım merhabalar..gelmısken bır guzel gezdım blogu ..ne guzel seyler yapmıssın..ellerıne emeklerıne saglık...

    YanıtlaSil
  20. arkadaşım nefis olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil