15 Şubat 2012 Çarşamba

FIRINDA TAVUK SARMA

Ziyafet sofralarınızda gururla sunabileceğiniz şık ve lezzetli bir tarif.

 Malzemeler:
  • iyice inceltilmiş ve dövülmüş tavuk göğsü
 Marine için;
  • 1 bardak süt
  • 1/2 bardak soda
  • 4-5 kaşık soya sosu
  • karabiber
  • tuz
İç Harcı için;
  • 2 adet kırmızı biber
  • 2 adet çarliston biber
  • 1 paket mantar
  • 1adet kurusoğan
  • tuz
  • zahter (kekik)
  • 3-4 kaşık sıvıyağ
Sararken arasına koymak için dilimlenmiş kaşar ve sardıktan sonra tutturmak için kürdan....


 Yapılışı; Çalışan bir anne olarak eve girer girmez ilk görevim yemek hazırlığı yapmaktır.O yüzden hemen mutfağa daldım ve tavuklarımı güzelce yıkayıp sosa yatırdım. Sebzelerimin hepsini jülyen doğradım ve wok tavaya  sıvıyağ alıp biberleri ve soğanı güzelce kavurdum.Mantarları yıkayıp dörde böldüm ve tavaya onlarıda ekledim. Mantarlar bıraktıkları suyu çekene kadar iyice piştiler ve  zahteri tuzu ekleyip altını kapattım. Tavuklarımı düz bir zemine alıp harcı içlerine pay ettim. Birer dilim kaşar ekleyip kürdan yardımı ile ağzını kapattım. Kapanan kısım alta gelecek şekilde yağlı kağıt serili tepsiye yerleştirdim. Tavukların üzerine tuz serptım  ve 200 derece fırında üzeri nar gibi kızara dek pişirdim. Arada fırını açıp bıraktığı suyu üzerine gezdirmeyi unutmayın. Afiyet olsun.
Not: resimde tavuğun alt kısmındaki açıklıktan akıp güzelce yanan kaşarları da görebilirsiniz :) Yani ne yapıyormuşuz bir dahaki sefere tavuğun ortasına önce kaşar sonra sebze harcını koyup kapatıyormuşuz...

23 yorum:

  1. canım kokusu benim bloğa geldi
    :))
    mmmmm misssssssss
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık canım çok leziz gözüküyor

    YanıtlaSil
  3. harika olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. uf uf uf nar gibi kızarmış bunlar acıktım ya
    ellerine sağlık
    afiyet şeker olsun:))

    YanıtlaSil
  5. offff.nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. süper bir yemek olmuş canım bayıldım mutlaka deniycem ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. super olmus ellerine saglik hayatim.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  8. Nefis bir görüntü. Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. nefis hem göze hem damağa hitap eden bir tarif olmuş canım ellerine sağlık
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. İnanılmaz iştah açıcı görünüyor.
    Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Oooh nefis görünüyor, elllerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım..
    sarma tavuk mükemmel görünüyor:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. çalışırken zor hakikaten eve gelip dooğru mutfağa gitmek, ama tavuklar gayet iştah açıcı görünüyor eline sağlık ..

    YanıtlaSil
  14. Nefis bir görüntü harika olmuş canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  15. enfes olmuş şulecim ellerine sağlık.öperim.

    YanıtlaSil
  16. Canım merhabalar ghüzel haftalar diliyoruuuumm. tavuk sarman harika görünüyor birkaç kez bende denemiştim.

    YanıtlaSil
  17. Harika görünüyor. Ne kadar lezzetli olduğu resimlerden belli.

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  18. bunu en kısa zamanda deneyeceğim görüntüsü çok lezzetli...

    YanıtlaSil
  19. çok çok güzel olmuş denencektir haberin ola:))
    ellerine sağlık şulem

    YanıtlaSil
  20. ben yaptım ve nefis oldu. ama tavukları sardıktan sonra galeta ununa batırınca daha bir güzel oluyor, tavsiye ederim:))

    YanıtlaSil
  21. MERHABA, TAVUKLARI SOSA YATIRDIĞINIZI SÖYLEMİŞSİNİZ. O SOSUN DA TARİFİNİ ALABİLİRMİYİM.
    BİR DE BN YAPTIM BRZ KURUDU ÜSTÜBEN DAHA LOKUM GİBİ OLSUN İSTİYORUM. NERDE HATA YAPTIM ACEBA??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sosun tarifi yukarıda yazılı marine kısmında! sosda yeterli bekletir ve fırına vermeden önce biraz üzerine sürerseniz belki kurumasını engeleybilirsiniz yada biraz piştikten sonra üzerini folyo ile de kapatarak pişirmeniz kurumayı engelleyebilir. sevgiler ...

      Sil