23 Şubat 2012 Perşembe

ETLİ TAZE FASULYE


Ayy bu ne güzel bir foto yaaa.Akşamın şu saaati  olmuş evde yemeğim yok ve taslaklara bakarken gördüm ki etli taze fasulyem geçen kışdan beri yayınlanmak için beklemekten sıkılmış. Benimde karnım acıktı ve bu kış neredeyse hiç fasulye pişirmedim. Her sene yazdan hazırlardım ama onu da eşim pek sevmiyor diye bu sene yapmadım. Bir kere güveç yaptım galiba o kadar. Şimdi akşama olacaktı ve suyuna ekmek bana bana yiyecektik. Yanına da pirinç pilavı. Birde mercimek çorba ve çoban salata. Eee birde kadayıf tatlısı. (az önce sevgili Fatma Abla da gördüm ordan aklımda kaldı galiba)

Malzemeler:
  • 1 adet iri kurusoğan yemeklik doğrnamış
  • 1 kg taze fasulye ayıklanıp yıkanmış ve dilimlenmiş
  • 2 domates küp küp doğranmış
  • 300 gr kuşbaşı et
  • 1 adet iri patates dilediğiniz gibi dilimleyin
  • 2 kaşık salça
  • 2 kaşık margarin
  • tuz
Yapılışı; Düdüklü tenceremize etlerimizi alıyoruz ve margarinle kavuruyoruz. kurusoğanı ve patatesleri  ekleyin kavurun. Üzerine dilimlenmiş fasulyeyi ekleyin ve tuzunu ekleyip fasulyelerin rengi dönene kadar kavurmaya devam edin. Domatesleri ve salçayı ekleyin. Sonra Sıcak su ekleyin ve düdüklü tencerenin kapağını kapatın ben yaklaşık 20 dakika da pişirdim. sizlerde kendi düdüklünüzün ayarına göre pişirin. Afiyet Olsun.  




9 yorum:

  1. Şule'cim taze fasülyenin her halini
    çok severim ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çok severim yaz gelse de bol bol yesek..

    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. Ah Şulecim fasulyeyi gördüm yaz gelsin artık diyorum. Ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. evimizde cok tuketilen bir yemek seninki de enfes gorunuyor,ellerine saglik hayatim.

    YanıtlaSil
  5. Gelibolu17′nin hazırladığı

    “Çay,Kahve Bahane” etkinliğine

    24 ŞUBAT-9 MART tarihleri arasında

    http://elifindefterinden.com yani ben ev sahibeliği yapacağım…

    Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken “hadi çayı koy” geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen “sabah kahvesine geleceğim” deriz…
    Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız….

    “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”

    Muhammed Mustafa (s.a.v)

    Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz
    Tariflerinize “çay,kahve bahane” etkinliği için Elif’in Defteri’ne gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
    http://elifindefterinden.com adresimde yayınlayacağım
    Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

    YanıtlaSil
  6. Sofraların vazgeçilmezidir fasulye. nefis görünüyor. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Kadayıf tatlısının yanına bir de tavşan kanı çay. Değmeyin keyfime.
    Fasülye nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Cok güzel olmus canim...
    ellerine saglik
    :-)))

    YanıtlaSil
  9. Canım,
    neyse az kaldı. Kısa bir süre sonra kavuşacağız güzel yazın güzel tatlarına. Özledik değil mi yazı?
    Ellerine sağlık. Çok güzel gözüküyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil