22 Şubat 2012 Çarşamba

ELMALI KURABİYE

Elmalı Kurabiyelere düşkünlüğümü iyice deşifre ettim sanırım. Bu kaçıncı post... :))

 Üşenmediğim her fırsatta yapıyorum sanırım. Ama çok acı bir durum  var evde benden başka kimse yemiyor yada ben hepsini bitirdiğim için onlara kalmıyor...Neyse klasik bir tarifim yok aslında ama hep birbirine benzer yakın tarifler ...
Diğer elmalı kurabiyelerimi görmek isterseniz işte size bir tık uzaklığındalar;


Hepside birbirinden lezzetli tarifler. Gelelim resimlerdeki kurabiyelerin tarifine:

Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 250 gr oda ısısnda margarin
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3-3,5 su bardağı kadar un
Elmalı harç; 3-4 adet elma rendelenmiş, 3 çorba kaşığı şeker, tarçın, kuş üzümü  ve ceviz bir tencereye alınır ve suyunu çekene kadar pişirilir.

Üzeri için, pudra şekeri.

Yapılışı; Yumurta, yoğurt, oda ısısındaki yumuşak margarin, sirke, şeker ve vanilya iyice çırpılır. Un ve kabartma tozu da eklenip yumuşak ele yapışmayan bir hamur elde edilir. Bezelere ayrılır ve iki yağlı kağıt arasında merdane ile istenilen kalınlıkta açılır. (Bazen ince yapıyorum kıtır bir kurabiye olsun diye, bazende daha kalın açıyorum ki yumuşak ağızda dağılan bir kurabiye olsun diye) Hamur ruleti ile kare dilimler kesilir ve ortasına elmalı harçtan konup bohça şekilde kapatılır. Uç kısmını iyice yapıştırmaya dikkat edin yoksa açılıyorlar benden söylemesi. Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir ve 180 derecede önceden ısınmış fırında güzelce pişirilir. Afiyet olsun.


17 yorum:

  1. bende severim
    şekilleri çok güzel olmuş
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Elmalı kurabiyeyi bende çok severim eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglik bende cok severim, birde senin tarifini deneyeyim..cunku bir turlu hamurunu tutturamayanlardanim...afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  4. ellerıne sağlık canım nefıs olmus her zaman favorımdır elmalı kurabıye

    YanıtlaSil
  5. Ahhh Şulecim aynı sorun bendede var en çokk sevdiğim kurabiye ama nemden başka seven yok. Olsun hepsi bize kalıyor doya doya yiyoruz.
    Ellerine sağlık.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. ellerine saglik.elmali pastalara bayilirim.bunlarda cok leziz gorunuyor.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  7. tadı çok güzeldir eminim eline sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Not ettim...Harika :-))

    Ellerine saglik..

    YanıtlaSil
  9. canım benim sen yapmaya devam et bende çok severim çünki gördükçe bende iştaha geliyorum :)
    doğru mutfağa :)
    ellerine sağlık şifa olsun canım benim kendine iyi bak sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık..canım..sevgiler,hayırlı günler:))alttaki şakşuka da enfess:))

    YanıtlaSil
  11. bende çok severim çok! ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  12. sarımutfak-hande; evet canım yaa Lİva da görmüştüm bu şekilde vişneli kurabiyeler vardı aklıma geldi bende yaptımm.

    hanife; sevmeyen varmı acaba yaa! yaprak sarması kısır ve elmalı kurabiye favorimdir her zaman..

    Rozerin'in annesi; ooodene o zaman mutlaka şekerim kesinlikle tavisye olunur.

    Zeymuran; saol canım dimii yaa bencede favori...

    Feray ablajım kalıyor kalmasına da sonra ben şişiyorum amaaa...

    u. aydın teşekkürler...

    mehtap nefis nefis dene bak şekerim...

    yemekheyecanı (emel) çok sevindim umarım sende beğenirsin.

    Fatma ablajım senin ellerinden daha güzel ve lezzetli olur... teşekkürler.

    fatoşun mutfagından teşekkür ederim :)

    seçil/yemekaşkı teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  13. nasılda çok severim canım.sabah sabah canım çekti görünce.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. merhabalar,
    senelerce bende bu tarifi uyguladim
    cok guzel oldugunu biliyorum:)
    ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  15. Elmalı kurabiye seçilmezmi:)Ellerine sağlık canım


    Sevgiler

    YanıtlaSil
  16. Sule Hnm, sevdiginiz o kadar belli ki resimlere de yansimiz :) Yemeklerinizi cok begendim. Blogu yeni kesfettim bakinacagim simdii

    Sevgiler

    YanıtlaSil
  17. elmalı olduktan sonra her tarifi tüketebilirim,elinize sağlık,ben henüz çok yeni bir blogum beklerim :))

    YanıtlaSil