10 Ocak 2012 Salı

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA


Sevgili "Yeşil Mutfaktan Tarifler" blogu sahibi arkadaşım gecenlerde sağolsun blogumu ziyaret etmiş ve benide PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA etkinliğine davet etmiş. Şimdi davet edilen bir yere katılmadan olmaz. Çok fırsatım olmadığı için yeni ve farklı birşey deneyemedim ama yıllar önce sık sık yaptığım nişaştalı kekim geldi aklıma. Ancak hiçbir yerde tarifini bulamadım aklıma geldiği kadarıyla yaptım  artık. Asıl tarifimde kek sadece nişaşta ile yapılıyordu hem evde yeteri kadar nişaşta olmadığı için hemde bu kekde nişaşta miktarının mutlaka ölçülü olması gerektiği için (yoksa hamur oluyor, tam kıvamında ise sünger gibi enfes bir kek oluyordu) bu şekilde doğaçlama bir kek çıktı ortaya. lezzeti gayet iyidi hatta yağ miktarı çok az olduğu için hafif ve diyet yapanlarada uygun bir tarif oldu.
Çok bereketli bir harç oldu. Ben kek kalıbıma ve 12 adetlik muffin kalıbına pay ettim. Benim  için nostaljik bir yanı olduğu içinde aşağıdaki resmi ekledim :))


Malzemeler
  • 4 yumurta (oda ısısında)
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1/2 su bardağı sıvıyağ
  • 2 portakalın suyu ve kabuğunun rendesi
  • 2 kaşık haşhaş
  • 1 çimdik tuz
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartmatozu
  • 1 çay kaşığı ucuyla karbonat
  • 1 su bardağı nişasta
  • 2,5-3 su bardağı un
Yapılışı; Yumurta ve şeker mikser ile iyice köpürene kadar çırpılır. Tuz, süt, sıvıyağ, portakal kabuğu rendesi  ve suyu eklenip çırpılmaya devam edilir. Geriye kalan malzemeler ve kontrollü şekilde unda  eklenip karıştırılır ve kalıplara pay edilir. 180 derecede önceden ısıtılmış fırında pişirilir. Ben bu keki ertesi gün yemeyi daha çok seviyorum. Üstelikte çok az yağ olduğu için yedikçe yiyesiniz geliyor aman DİKKAT!


8 yorum:

  1. ellerin dert görmesin nefis olmuş sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bencede nefis görünüyor ellerine sağlık selamlar canım...

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık canım, sevgilerimle...
    (Yemek Sevdam)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık tarifin yarın yayında olacak.
    yalnız benim sormak istediğim bir soru var. bu kek unsuz nişastalı olarak da mı yapılıyor.
    birde nişasta olarak buğday nişastası mı mısır nişastası mı?
    cevabınızı bekliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel kabarmış ellerinize sağlık:D

    YanıtlaSil
  6. etkinliğe katıldığın için çok teşekkürler . tarifin yayında.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ellerıne sağlık canım harıka bır kek olmus

    YanıtlaSil
  8. Çok lezzetli gözüküyor :-) ellerine sağlık! Bloguna gerçekten güzel tarifler sunuyorsun genel olarak beğendim blogunu ve bu yüzden sana bir teklif de bulunmak istiyorum bana geri dönersen çok memnun olurum, mail adresim: yasemin@indirimlr.com

    Sevgiler
    yasemin

    YanıtlaSil