19 Ocak 2012 Perşembe

MANTARLI PÜRELİ ÇANAK KÖFTE


Geçen hafta canım hep patates yemek istiyordu. Ne yapayım derken de aklıma püreli köfte geldi. Bloguma ilk eklediğim tariflerimden biridir Püreli Köfte! Ama bu sefer şeklinide farklı yapayım mantar ekleyip kocamı da sevindireyim istedim ve resimdeki köfteler çıktı ortaya. Bu arada çocukları mantar ayıran annelere tavsiye edilir. Çünkü püre köfte karışımı içinde mantarları ayıramadı bile çocuklar.
 Malzemeler:
  • 300 gr kıyma
  • 1 yumurta
  • 1 iri kurusoğan rendesi
  • 3-4 kaşık galeta unu
  • Tuz
  • Karabiber
  • 2 tatlı kaşığı Knorr köfte harcı
  • ve Domates Sos yoksa sulandırılmış 2 kaşık salça
  • rendelenmiş kaşar
Püre için; 2-3 adet iri patates soyulup küp küp doğranır ve yarısı süt yarısı da su olacak şekilde iyice kaynatılır ve tuz eklenip  blender ile püre haline getirilir.

Mantarlar ise güzelce yıkanır ve iri olanlar dilimlenir. Kendi bıraktığı suyu çekene kadar pişirilir.

Evet sıra geldi köfteye....
Köftemizin harcını iyice yoğuruyoruz. Ve mantar ile püre hazır olana kadar dinlendiriyoruz. İri bezeler alıp elimizle yassıltık ardından da çanak şeklini veriyoruz. Pişireceğimiz tepsimize yerleştirip 200 derece fırında 10 dakika kadar pişiriyoruz. Ardından fırından çıkarıp mantarları çanaklara pay edip üzerlerini bolca püre ile kapatıyoruz. Domates sosunu fırın kabımızın içine patateslere değdirmeden döküyoruz. Köfteler tamamen sos içinde kalabilir. Üzerini folyo ile kaplayıp tekrar sıcak fırına sürüyoruz.Sos kaynamaya başlayınca kaşar rendesini köftelerin üzerine ekleyip kızarana kadar daha fırında beklettikten sonra servise hazır. Afiyet olsun.
  

17 yorum:

  1. aman amamn yeme yanında yat uzan valla o derece olmuş enfes gözüküyor ellerine sağlık canım:))

    sevgiler...

    çekilişime beklerim...katılmasanızda bloğunuzda duyurursanız sevinirim...

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım nefis bir lezzet olsa gerek:)
    sevgiler..
    mutlu günler..

    YanıtlaSil
  3. nefis bir köfte olmuş ellerine emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık. Sunumu harika olmuş eminim tadıda nefistir.

    YanıtlaSil
  5. mantar yemiyorum ama görüntü harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. olsada yesemmm :)harika olmuş canım ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. bunu yapmalıyım çünkü bizim sıpa mantarı yemiyo:(
    ellerine ve fikrine sağlık

    YanıtlaSil
  8. valla cok lezziz gözüküyor ellerine saglik canim :-)

    YanıtlaSil
  9. Çok şık davet yemeği olabilir, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  10. ayy ben bu canaklardan 22sini aldim gidiyorum;)))tabi kaldiysa.ellerine saglik hayatim.sevgilerle.

    YanıtlaSil
  11. nasıl bir güzellik ellerinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  12. bende bayıldım:)mantarlı olması ayrı bir güzel,,afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  13. ELLERİNE SAĞLIK TAM BİR SANAT ESERİ DİYORUM BAŞKA DA BİRŞEY DEMİYORUM GÜZEL TARİFLER DİLİYORUM :)))))

    YanıtlaSil
  14. bu yemek tam benlik.ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  15. cok guzel olmus canım ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  16. çocuklar için güzel fikir ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  17. Denedim çokta şahane oldu eşim ve çocuklar çok beğendik çanak köfte tarifiniz için teşekkürler. Ellerinize ve emeklerinize sağlık... Sağolun.

    YanıtlaSil