20 Ocak 2012 Cuma

KREMALI TAVUK


Malzemeler: (Miktarı siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz)
  • Derisi ayrılmış ve jülyen doğranmış tavuk gögsü
  • kuru soğan piyazlık doğranmış
  • Bir tutam zahter (olmasa da olur)
  • Mantar 
  • 2 kaşık soya sosu
  • tuz
  • 2 kaşık sıvıyağ
  • 1 paket krema
Yapılışı; Öncelikle sıvıyağ WOK tavaya alınır ve soğanlar bir güzel kavrulur. Üzerine dilimlenmiş mantarlar eklenir ve mantar bıraktığı suyunu çekene pişirilir. Pişen harç ayrı bir kaba alınır. Tavaya başka bir yağ eklemeden jülyen doğranmış tavuklar eklenir ve onlarda bıraktığı suyu çekene kadar pişirilir. Soya sosu, zahter ve tuz eklenip kavrulmaya devam edilir. Bu arada tavukları kontrol edin eğer pişmemiş ise çok az sıcak su ekleyebilirsiniz. Kremayı ekledikten sonra 3-4 dakika daha ocakta tuttuktan sonra (kremayı çok kaynatmayın) servis edebilirsiniz.Afiyet olsun

12 yorum:

  1. bende yapıyorum harika oluyor ellerine sağlık canım
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık.Çok severim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Çok da güzel oluyor, ellerine sağlık canım..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. ooyy ooyyy bende yapacaktım ama kremasız sezo bugün mantı isteyince kaldı:)
    yarın bu lezzet yenmeli o zamn.ellerine sağlık şulecim güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  5. bayilirim tavuga cok güzel bir yemek olmus ellerine saglik canim sevgiler

    YanıtlaSil
  6. benimde çok severek tükettiğim ve yaptığı bir yemek.ellerinize sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık canım:)
    krema ağır yapıyor mu tavuğu bilmiyorum ama çok lezzetli görünüyor:)

    YanıtlaSil
  8. Mantar-tavuk ikilisinin her haline bayılırım. Ellerinize sağlık, nefis görünüyor. Afiyet olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Sivi yag wok ne demek canim? Birde zahteri ilk defa duydum. Kremali mantari bende ori ile yapiyorum seninkide guzel gorunuyor ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  10. Sevgili fransali gelinim; altı düz derin tavalar vardır yaaa WOK o iste! Ama ben virgulsuz yazdım ya ondan anlasilmamistir! " Siviyag, WOK tavaya konur" seklinde olmalydi cümlem! Zahter ise kekik tarzı bir ot heryerde bulunmuyor bende denk geldi mı bolca alıyorum Et'lere cok yakışan bir kokulu ot! bak bende oriyi ilk kez duydum merak ettim :)

    YanıtlaSil
  11. zahter çok yakışmıştır eminim....güzel bir yemek ve sunum olmuş...ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. ellerinize sağlık.. soya sosunu tavuklarda sıkça tercih ediyorsunuz anladığım kadarıyla.. benim hiç bilmediğim bir lezzet.. denemem gerekiyor sanırım: )
    ben de bloguma beklerim.. sevgiler...

    YanıtlaSil