5 Ocak 2012 Perşembe

FINDIKLI MUZLU KEK

Merhaba!
Çok şükür koca bir yılı sıkıntısız kapattık. (iş yerinde) Off ne yoğunduk yaaa. Gerçi 2012 ye de hızlı başladık ama olsun Kasım-Aralıktaki kadar olmaz. Blogumu ve siz dostlarımı da çok ihmal ettim biliyorum. Evde de hiç fırsat bulamıyorum arada telefonumdan açıp bloglara bir göz atıp çıkıyorum bilgisayar açmaya bile zaman ayıramıyorum.
Neyse sağlık olsun yeter ki. Evet 2012 nin ilk tarifinin çok özel olmasını istedim ve kaç gündür plan yapıyorum Yılbaşı soframdan bişeyler ekleyim yok pastamı, yemeğimi derken 5 gün geçmiş. Dün gece kocacım kek istedi. Bende keklerini bayıla bayıla izlediğim Sevgili Gül'ü ziyaret ettim. Hepsi birbirinden muhteşem keklerinden fındıklı olanı evde de kararmak üzere olan muzumuda kullanayım diye seçtim. Aldım tarifi önüme başladım yapmaya ama bir taraftan korkuyorum çünkü muz, fındık, portakal suyu, nişasta ne çok malzeme var nasıl bir şey olacak diye meraklanıyorum. Bu arada Alpan da "Lütfen normal bir kek yap" diyor. Olur mu hiç! Fırsat bulmuşum hemen yeni tarif denemeliyim. Yaparken kek muhteşem kokuyor hiç sevmem ama çiğ harçtan tatdım ve süper...
Damak Tadına burdan tekrar ellerine sağlık diyorum ve tarife geçiyorum:



Malzemeler
  • 4 yumurta
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 75 gr tereyağ
  • minicik tuz
  • 1/2 portakal suyu
  • 1 aida bardağı yoğurt ve varsa suyu
  • 2 yemek kaşığı portakal kabuğu rendesi
  • 1/2 su bardağı kavrulmuş bıcakla kesilmiş fındık
  • 1 adet olgun bıcakla ince dilimlenmiş muz
  • 1 çay bardağı fildişi damla çikolata (kıyılmış da olabilir)
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1,5 su bardağına yakın un
  • kabartma tozu
Malzeme listesini aynen aldım Gül'den ama burda benim tek farkım evde fildişi çikolata yoktu onun yerine Dr Oetker in kakolu pasta süsü vardı ben onun tamamını ekledim. (80 gr)

Yapılışı;Sıra ile tüm malzemeler karıştırma kabına alınır ve iyice çırpılır. Benim Gül'inkiler  kadar güzel ve değişik kalıplarım olmadığı için :((( muffin kalıplarıma döktüm ve önceden ısınmış 180 derece fırında yaklaşık 15 dakika kadar bir sürede pişirdim. Şimdiden Afiyet Olsun diyorum. Lezzetli ve yumuşacık bu keki deneyin mutlaka.




Not: Bu arada fındığı bıçakla kıymadım onun yerine buzdolabı poşetine koyup üzerine bardakla vurarak iri iri bölmüş oldum.

13 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım, harika görünüyorlar. Şimdi şu elimdeki çayın yanına ne iyi giderdi.Sevgilerimle...
    (Yemek Sevdam)

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok güzel görünüyor.
    ellerine sağlık canım..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. hem muzlu hem fındıklı offf süper ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık şulecim...marifetli kardeşim benim hem çalışıp hem ne güzel lezzetler çıkarıyorsun.maşallah...öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. tamda çay içerken görmek hiç iyi olmadı canım.canım çekti şimdi.ellerine sağlık.nefis görünüyor.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. benim eşim de aynı şeyleri söylüyor artık normal birşeyler yiyemiyecekmiyiz diye Ben de aynı senin gibi her fırsatı değerlendiriyorum. Demek ki bu herkeste böyleymiş. Kekin nefis görünüyor ellerin dert görmesin. Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. ohh mis gibi olmuşlar ellerine sağlık ...

    YanıtlaSil
  8. olsada bitanecik yesem:) ne kadar güzeller pofidik kabarmış... ellerine sağlık canım sevgiler
    huzurlu mutlu güzel seneler:))))

    YanıtlaSil
  9. Findikli, muzlu tam cocuklar icin. Hem nefis hem de cok besleyici. Ellerine saglik...

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık, harika görünüyor.
    Bu arada bende de var bir tane normal bişeyler yap diyen ama nedense piştikten sonra da silip süpürüyorlar :))))

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık nefis görünüyor,tadıda eminim öyledir,iyi haftalar..

    YanıtlaSil
  12. cok guzel gorunuyor canım ellerıne sağlık

    YanıtlaSil