23 Aralık 2011 Cuma

UN KURABİYESİ

Un Kurabiyesinin yeri bambaşkadır bende. Hem hatıralarımda çok yeri var hem de tadını başka hiçbir kurabiyeye değişmem!
Ve neden bilmiyorum ama aynı tarifle kim yaparsa yapsın hep farklı bir tat oluyor hatta bazen ben bile bir yaptığımla diğerinin tadını tutturamıyorum.

Malzemeler:
  • 1 paket margarin (oda ısısında iyice yumuşamış)
  • 4 yemek kaşığı pudra şekeri (damak tadınıza göre)
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4-4,5 su bardağı un
  • üzeri için pudra şekeri
Yapılışı; Öncelikle unun yarısını hamuru  yoğuracağınız kaba alın ve iyice yumuşamış margarin, pudra şekeri ve vanilya  ekleyip yoğurun. Kabartma tozu ve geriye kalan unu kontrollü bir şekilde ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar yavaş yavaş ekleyin. Küçük parçalar koparıp yuvarlayın ve yağlı kağıt serili tepsiye dizin. 180 derece ısılı fırında beyaz kalacak şekilde pişirin.(Yaklaşık 15-20 dakika kadar) Fırından çıkarıp ılımasını bekleyin ve bir buzdolabı poşetine pudra şekerinizi koyun soğumuş kurabiyeleri poşete koyup iyice şekere bulayın. Afiyet olsun.

16 yorum:

  1. çok severim kurabiyeyi ben.hele hele de un kurabiyesi harika olur canım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar diliyorum.

    YanıtlaSil
  2. ben de çok severim un kurabiyesini, ama daha yassı şekil veriyorum bir de pudra şekerini yoğun döküyorum üstüne:))bişey farketmez aslında sonuçta lezzet aynı değilmi,eline sağlık nefis görünüyor kurabiyelerin..

    YanıtlaSil
  3. off off en sevdikelrimden aman da aman ellerinize sağlık aifyetler olsun bakalım bu soğuk günlerde sıcacık bir fincan çayla benim yerime için:)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Evet bende çok seviyorum canım un kurabiyesini:)bazen içine az ceviz ve tarçın olursa daha çok mutlu oluyorum:)
    Ellerine sağlık canım,enfes gözüküyor buradan.
    Bir tane aldım sıcacık sevgilerimi bırakıyorum.öperim seni...

    YanıtlaSil
  5. Canım asla vazgeçemiyeceğim kurabi
    yedir:)))Ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Bu da yenmez mi şimdi canım, harika görünüyorlar. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. çok haklısın ,
    un kurabiyesi baş köşede bendede.
    ve aynne böyle bol tarçınlı isterim :=)))

    çok sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ben de un kurabiyesini çok seviyorum ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. bence bunun bir sebebi margarinde gizli olabilir yada tereyağ kullanmaktan. hatta öyleki margarini farklı kullanırsan farklı tadı olduğuma bizzat kendim şahit oldum. kurabiyelerin harika ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. acayip severim,ellerinize sağlık,
    nefis görünüyor:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Offf Muhteşem sevilmezmi hiç
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık canım ilk öğerendiğim kurabiye bendede yeri özeldir
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  13. yapımı çok basit gibi gözüksede bence en zor kurabiye çeşididir.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  14. bence kurabiyelerin temelini oluşturur asıl mesele onu tutturmaktır:) sert gözükür ama ısırdığında ağızda dağılır daha ne olsun:) sevgilerimle

    YanıtlaSil
  15. Ellerine sğalık canım tek tek atarım valla :)

    2012 yılında yanlışlarımızın az,başarılarımızın devamlı olması dileklerimle....Yepyeni Yıllar :)

    Sevgiler....

    YanıtlaSil
  16. Ellerine sğalık canım tek tek atarım valla :)

    2012 yılında yanlışlarımızın az,başarılarımızın devamlı olması dileklerimle....Yepyeni Yıllar :)

    Sevgiler....

    YanıtlaSil