21 Aralık 2011 Çarşamba

TAVUK FAJİTA

İş yerindeki yoğunluk halaaa son hız devam! Çok özlüyorum bloglarda gezinmeyi! Kimler ne yaptı meraktayım. Arada bir girip bakıyorum yorum bazen yazabiliyorum bazen hızlıca bakıp çıkıyorum. Ama şu yılsonunu bir atlatalım herkese bol bol ziyarete gelicem :)


Dün akşam bu yemeği hazırlarken kendi kendime "yapıyorum ama çocuklar kesin mızırdanacaklar" dedim. Çünkü daha öncede ne zaman yapsam hep o kırmızı biberler mantarlar tabağın bir kenarına ayrılır. Ama bu sefer biraz masa başı sohbeti biraz ikna kabiliyetim ile her ikiside tabaklarını bitirdiler.
Başlık Fajita ama benim ne soslarım vardı ne de tortilla ekmeğim. Hatta meksika fasulyem bile yoktu. (Yazık bana :((( )Ama ne yapayım hiç biri de evde yenmez. Bense hem soslarına bayılıyorum hemde ekmeğine ama ne yapalım Fajitanın tadını bende dışarda yerken çıkarırırm!
(Not: Fajita; İspanyolca’da dana etinin özel bir bölümü anlamına geliyormuş; et, tavuk ya da karidesten de yapılabiliyor. Kızgın demir tavalarda kızartılan et, tavuk, karides, sebze dilimleri, yanında ızgara soğan, guacamole, ekşi kremayla servis edilir. Bu et yemeği, tortillalara sarılarak yenir.)
Aslında Texas-Meksika karışımı olan bu yemeği ben biraz da Türk usulu ekleyerek daha doğrusu kendi damak tadımıza göre uyarladım.

Malzemeler:
  • 1 paket tavuk göğsü
  • 3 adet kırmızı biber
  • 5-6 adet çarliston biber
  • 2 adet iri kuru soğan
  • 1 paket küçük mantarlardan
  • zahter yada kekik
  • köri
  • tuz
  • karabiber
  • 2 yemek kaşığı soya sosu
  • 1/2 su bardağı süt
  • 6 kaşık sıvıyağ
  • 1/2 çay bardağı soda
  • 2 diş sarımsak
Yapılışı; Öncelikle tavuk gögüsler güzelce  yıkanır ve ince şeritler halinde dilimlenir. Süt, 3 kaşık sıvıyağ, sarımsak ve soda ile en az yarım saat marine edilir. Kırmızı ve yeşil biberler uzun ince şeritler halinde dilimlenir ve wok tavada 2 kaşık sıvıyağ ile hafif diri kalacak şekilde sotelenir ve bir kenara alınır. Aynı tavaya kalan 1 kaşık sıvıyağ eklenir ve söğüş doğranmış 2 adet kuru soğanda sotelenir. Soğanlarda biberlerin üzerine eklenir. Tavukların fazla sosu süzülür ve sıcak tavaya atılır. Bıraktığı tüm suyu çekene kadar pişirilir. Zahter, köri, karabiber ve soya sosu da eklenir. Yıkanmış mantarlar da eklenir iyice pişirlir. Servis edileceği zaman biberler ve soğanla harmanlanıp sıcak servis edilir. Afiyet Olsun.

8 yorum:

  1. çekilişime beklerim canımmm:))

    YanıtlaSil
  2. hiç hayır diyemeyiz buna sanırım..

    ellerine sağlık..
    kolay gelsin üzülme ! :=)

    YanıtlaSil
  3. Nefisss görünüyor canım..
    Çocuklara afiyet olsun..
    Sanada işe yerinde kolay gelsin..
    Sevgilerrrrrrr.

    YanıtlaSil
  4. afiyet şeker olsun canım benim çok çok iştah açıcı görünüyor:) sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. süper olmuş, çok güzel bir tarif Şule. ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  6. Tavuklu olması nedeniyle bayıla bayıla yerim canım.
    Ellerine sağlık..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. cnm ellerine sağlık çok güzel görünüyor tarifni alıyorum deneyeceğim inşallah..

    YanıtlaSil