19 Aralık 2011 Pazartesi

PEYNİRLİ ÇÖREKOTLU MUFFİNLER

Herkese kocaman bir GÜNAYDIN!!!
Ben peynirli keke bayılırım. Hatta lise zamanlarında bir komşumuz çok güzel yapardı. Her yaptığında da saolsun bizede getirirdi. Geçen hafta buzluğumu boşaltmam gerekti ve parça parça kaldırdığım kahvaltılardan kalan peynirleri önce börek yapayım dedim sonra da değişiklik olsun belki çocuklarda sever diye bu şekilde değerlendirdim. Aslında kek kalıbında yada tepsi de yapardım ama o gün ESSE den aldığım yeni muffin kalıplarımı kullanmak için sabırsızlandığım için muffin oldular. Ölçülerden 12 muffin 3 tanede şekilli kek kalıplarımdan olmak üzere toplam 15 tane oldu.

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı süt (aslında hep yoğurt koyardım ama evde kalmamış)
  • 1/2 su bardağından biraz fazla sıvıyağ
  • beyaz peynir
  • tulum peyniri
  • ezine peyniri
  • maydanoz
  • dereotu
  • çörekotu
  • haşhaş
  • 10-15 adet temizlenmiş zeytin
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2,5-3 su bardağı un
Yapılışı; Yumurta, süt, sıvıyağ ve tuz güzelce mikserle çırpılır. Diğer tüm malzemeler dilediğiniz ölçü
de eklenir. Un ve kabartma tozuda eklenip yağlanmış kalıba pay edilir. Orta ısılı fırında iyice pişirilir. Biraz dinlendirildikten  sonra ikram edilir. Afiyet Olsun.

***  Zeytin yazmayı unutmuşum.

9 yorum:

  1. sabah sabah görünce canım çekti.ellerine sağlık cnaım.nefisolmuşlar.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Şule'cim süper kabarmış bayılırım
    tuzlu keklere sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. çok severim tuzlu kekleri ellerine sağlık. sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Bu hafta misafirlerim gelecekti, tarifin için teşekkürler, sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Günaydın,muffin olarak da çok güzel olmuş.Ben de hep yoğurt koyarım süt koyunca nasıl oldu merak ettim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. Nasıl da güzel görünüyorlar.Ellerine sağlık canım.Bu arada hediyeleşme etkinliğim var beklerim canım.


    sevgiler;

    YanıtlaSil
  7. çok güzeller canım ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  8. Harika gorunuyorlar canim ellerin dert gôrmezsin

    YanıtlaSil
  9. Kahvaltıda olsa yesek, aksam olsa yesek her öğün yesekkk

    YanıtlaSil