19 Aralık 2011 Pazartesi

KUZU İNCİK

Alpanın en sevdiği benimde yapmaya hiiiç üşenmediğim bir et yemeği!

Malzemeler:
  • 4 adet kuzu incik
  • 4-5 adet top karabiber
  • defne yaprağı
  • 3 kaşık sıvıyağ
  • Dilimlenmiş domates
  • 4 küçük patates
  • 2 tane havuç
  • 1 kuru soğan
  • 1 kaşık salça
Yapılışı; Öncelikle etlerimiz ılık su altında iyice yıkanır. Düdüklü tencerimize aldığımız 3 kaşık sıvıyağda küp küp doğranmış kurusoğan kavrulur üzerine inciklerde eklenir. 1-2 kez çevrilerek kızartılır. Kışlık doğranmış domateslerimizden bir küçük poşet eklenir. Karabiber,defne yaprağı ve salça eklenip karıştırılır . 2-2,5 su bardağı kadar kaynar su eklenip düdüklünün ağzı kapatılır. Yaklaşık 15 dakika kadar haşlandıktan sonra altı kapatılır ve içine patatesler, havuç ve tuz eklenip 5 dakika daha haşlamaya devam edilir. Yanına tel şehriye pilavı çok ama çok yakışıyor tavsiye edilir. Afiyet olsun.

10 yorum:

  1. off bu ne tabak böyle..nefis ötesi..alabilir miyim:))ellerine sağlık hayatım..sevgiler

    YanıtlaSil
  2. çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.afiyet şeker olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel görünüyor, eminim lezzetide öyledir, ellerine emeğine sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. bende sana gelecektim bu kız nerelerde diye.. ellerin dert görmesin nefis bir yemek olmuş.. geçmiş samada bende inciği arpa şehriye pilavıyla servis yapardım nedense şimdilerde aklıma gelmiyor yapmalı bari:) sevgilerimle canım..

    YanıtlaSil
  5. amanın bu ne harika bir görüntüü o yanındaki ne şehriye pilavımı bayıldım duruşlara valla ellerine sağlık canım afiyetler olsun sizlere:)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ayy aman yazmışın zaten tel şehriyemiş aman ne gzüel olmuş öyle hemen denemeliyimmm:)

    YanıtlaSil
  7. güzel bir tabak güzel bir tarif kuzusunun isteğini zevkle yapan güzel bir anne...

    YanıtlaSil
  8. şulecim ben şedriye pilavında kaldım:)arpa şehriyeyle yapıyorum da teli ilk gördüm hemen denicem sağolasın arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  9. Ne zamandır sesiniz soluğunuz yoktu, yazıyı görünce sevindim:) Ellerinize sağlık:)

    Çekilişe beklerim :)

    http://elifindefterinden.com/2011/12/19/hediyelerim-varrrrrr/

    YanıtlaSil
  10. acaba yılbaşı sofram için yapsammı diye aklımdan geçirdim.çok leziz gözüküyor.ellerine saglık.

    YanıtlaSil