1 Aralık 2011 Perşembe

KIRPIK (2)

Bu tarifi Yeşim Abladan aldığımdan beri denemediğim şekli kalmadı.
 Kırpık, Açma, Poğaça ve hatta Paskalya bile oldu.
Ama eklemek bugüne kadar kısmet olmadı.
En son annemlere kahvaltıda ekmek yerine yaptığımda tamamı bir oturuşta bitince
eklemem lazım artık dedim. Daha öncede bir kırpık tarifi vermiştim ama bence bu daha lezzetli oldu.

Hatta bu kırpıklar oğluşumun doğum günü için yapılmıştı. O gün ilk kez keşfettim lezzetini. Ondan sonrada sık sık kullandığım bir mayalı hamur oldu. Resimdeki kırpıkların hepsin de maydanoz yok belki çocuklardan sevmeyenler vardır diye pek koymadım.

Bu resimdeki enfes ekmeklerde yine aynı tarif ile yapıldı.

Malzemeler:

  • 2 yumurta

  • 1 su bardağı süt


  • 1 çay bardağı şeker (ben biraz daha az şeker kullanıyorum)


  • 1/2 su bardağı ılık su


  • 1 su bardağı sıvıyağ


  • 1 tatlı kaşığı tuz


  • 1 tane yaş maya (42 gr)


  • Aldığı kadar un (yumuşak bir hamur olacak şekilde)


  • peynir


  • maydanoz


  • Yapılışı; Önce ılık suya yaş mayayı atıp eritiyoruz. 1 yumurta sarısını üzerine sürmek için ayıralım.Tüm malzemeyi katıp (unu kontrollü olacak şekilde) yumuşak bir hamur elde edelim.Üzerini kapatıp mayalanmaya bırakalım.(1-2 saat) .Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar alıp hafif elimizle oval şekil vererek yağlı kağıt serili tepsiye dizelim. Üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derecede  pişirin. fırından çıkardıktan sonra soğuması için bir süre bekliyoruz ve tam ortadan kesiyoruz. (İkiye ayırmadan ama) 1 tatlı kaşığı kadar ezilmiş peynir koyup kıyılmış maydanozlara batırıyoruz. Afiyet olsun.

    12 yorum:

    1. hmm süper gözüküyorlarr afiyet olsun olsa da yesek şimdi:))

      YanıtlaSil
    2. canım benım ellerıne sağlık sen yaparsın da kötü olur mu,sevgiler...

      YanıtlaSil
    3. çayın yanında bu poğaçaları çok seviyorum canım.ellerine sağlık.harika olmuş.sevgiler canım.

      YanıtlaSil
    4. bu tarifi gördüğümden beri bende denemek istiyorum ama bir türlü fırsat bulamadım:)çok güzeller ellerine sağlık
      sevgiler.

      YanıtlaSil
    5. Kırpıklar benimde denenecekler listemde..
      Çok güzel görünüyorlar.
      Bende maydanozsuzundan alayım bir tane..
      Ellerine sağlık canım

      YanıtlaSil
    6. offf enfesler, elinize sağlık...

      YanıtlaSil
    7. Canım benim harika görünüyorlar bende de denemeyi bekliyor, ama bu aralar fırınım arızalandı, ilk fırsatta deneyeceğim..
      Eline sağlık canım.
      Sevgiler..

      YanıtlaSil
    8. bende deneyeceğim bu tarifi öyle güzel görünüyorlar ki:)
      ellerine sağlık canımm:)

      YanıtlaSil
    9. Süper olmuşlar canım, pastaneden alınmış gibi. Tarifi alıyorum :) Ellerine sağlık.

      YanıtlaSil
    10. Merhaba, kırpıklar bir harika görünüyor, ellerinize sağlık.
      Sevgiler...

      YanıtlaSil
    11. alt posttan 1 dilim kek alıp öyle geldim.ellerine sağlık canısı...afiyet şifalar olsun sizlere...beğenmenize sevindim.öperim tatlı yanaktan sevgilerimle..

      YanıtlaSil
    12. Şule'cim ellerine sağlık kırpık sandviçi çok severim sevgiler.

      YanıtlaSil