27 Aralık 2011 Salı

BADEMLİ ÇOKOKREMLİ KURABİYE

Tek kelime ile MUHTEŞEM. Sert görüntüsü altında yumuşacık bir  badem aroması ve çikolata tadı var. Kurabiyeleri ilk sevgili Leyla'da görmüştüm. Bir mim cevabında kusursuz tarif olarak yazmış bende merak etmiş not etmiştim. Sonra aynı kurabiyeyi sevgili Zeliha'da da görünce ilk fırsatta yapayım istedim ama bir türlü kısmet olmamıştı. Dün  akşam da görümcemlere gidelim diye konuşunca eşimle, elim boş gitmeyim bir kurabiye yapayım dedim. Ve ilk aklıma gelen resimlerdeki görüntüsüne bayıldığım bademli kurabiyeler oldu. Ancak benim vaktim o kadar dardı ki hem Eylüle ödev yaptırdım hem yemek yaptım ve yedik hemde bu kurabiyeleri aradan çıkardım. Ve bulaşıkları bile halledemeden evden çıkmamız gerekti. Bu telaşeye değdi mi? Kesinlikle EVET! Süper bir lezzet. Yiyen herkes bayıldı. Çocuklar çok komikti "benimkinde daha çok çikolata var sende az" diye diye 3 er tane yediler üstelik düşünsenize akşam yemeği sonrası tok karna! Evimizin gurmesi Alpan Beyden de tam not aldık. Ama niyeyse benim içime sinmeyen birşeyler var sanki Leylada gördüklerim daha gevrek ve daha bademli gibi. Gerçi ben un miktarını artırmak zorunda kaldım ve birde hala tereyağ kullanmaya kıyamıyorum becelle yaptım belki ondandır ama bundan sonra sık sık yapacağım için dert değil bir kaç farklı versiyonunu denerim artık.

 Malzemeler:
  • 225 gr.yumuşamış margarin
  • 2/3  bardak  şeker
  • 1 adet yumurta,
  • 1 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 2+1 su bardağı un
  • 1 su bardağı iyice çekilmiş badem
  • Çokokrem (Piştikten sonra üzerine sürmek  için)
Yapılışı; ,Yumuşamış margarin, şeker ve pudra şekerini iyice karıştırıyoruz.Yumurtayı da ekleyip,karıştırmaya devam ediyoruz. 2 su bardağı un, vanilya ve kabartma tozunu ekleyip,hamuru yoğuruyoruz. 1 su bardağı bademi de hamura ekleyip yoğurmaya devam ediyoruz. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar azar azar un eklemeye devam ediyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp,yuvarlıyor ve yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye diziyoruz. Kurabiyelerin ortalarını parmağımızla  bastırıp çukur oluşmasını sağlıyoruz. (Ben hafif bastırdım ama pişerken o boşluklar bozuldu. sanırım daha kuvvetli basmak gerekiyordu) 160 derecede, kurabiyeler kızarana kadar pişiriyoruz. Fırından çıkan kurabiyelerin üzerine çokokrem sürüp sıcak sıcak yemeye başlıyoruz bile.. Afiyet Olsun.

22 yorum:

  1. ohh bugün tatlılardan gidiyoruz bende kek tarifi verdim herkese afiyet olsun:))

    YanıtlaSil
  2. Şule'cim ellerine sağlık bademe bayılırım kurabiyede ve çok sık farklı denemeler yaparım:)))Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. evet çok güzel görünüyorlar gerçekten olsada yesem:) ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  4. nefis olmuştur eminim :))ellerine sağlık birini alıp kaçıyorum:))

    YanıtlaSil
  5. Muhteşem görünüyorlar ellerine saglık tatlım;)

    YanıtlaSil
  6. REÇELİM hemen geliyorum kekden almaya!

    DERYEJIM bende çok seviyorum hele oğlum bayılıyor. senin bademli tariflerinide bir bakınayım o zaman!

    SUZANJIM olsa inan bende şimdi yemek isterdim. İnan hepsi akşam bitti bile.

    HANDEJİM saol canımcım.

    COCJELYİM sen nerelerdesin yaa. özlettin kendini!yada ben mi nerelerdeydim acaba :?

    YanıtlaSil
  7. bademde eminim çok yakışmıştır canım.harika olmuş kurabiyeler.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. SEVDAJIM ssaol canım. fındıklada yapıcam inş.

    YanıtlaSil
  9. Çok iddalı bir giriş ve bu girişe dayanamayıp tarifi alıyorum canım :)) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. arkadaşım sıcacık çayla enfes olur ellerine sağlık
    afiyet bal olsun hepinize
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. hııııııııımmmmmmmm çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. Çok ama çok güzeller canım ellerinw sağlık..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Gece gece yapıp yemek geldi, ama kilo almayalım diye çokokrem gibi şeyleri evden uzak tutuyorum.Ama aklım kaldı, elinize sağlık

    YanıtlaSil
  14. hem badem hem çikolata daha ne olsun. ellerine sağlık. sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Çok nefis görünüyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. ellerine sağlık şulecim.yiyenlere afiyetler olsun.öpüyorum çok çok..

    YanıtlaSil
  17. Yeni yılın sağlık huzur mutluluk getirmesini dilerim.. tüm dilekleriniz gerçek olsun.. mutlu yıllar..

    YanıtlaSil
  18. hayırlı-huzurlu-sağlıklı güzel bir yıl diliyorum.şansın bol olsun arkadaşım.çok öpüyorum.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  19. Yaşamın kaynağı Sevgi ise sevgi bir tutku, tutku bir amaç, amaç bir şeyleri birileriyle paylaşmaksa, paylaşmak dostluk, dostluk hatırlamaksa eğer hep aklımdasınız! Yeni yılda da dostluğumuzun daha da pekişmesi ve ebedi olması dileğimle daha nice MUTLU YILLAR!

    YanıtlaSil
  20. Yeni yılda tüm dileklerinin gerçekleşmesi dileğiyle mutlu yıllar canım..

    YanıtlaSil
  21. süper süper :) başkasında görmek daha da güzel. ellerine sağlık Şule..

    2012 yılında sana bol lezzetli harkulade tarifli günler diliyorum :)

    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  22. 71.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM

    SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;

    http://www.porselendemlik.com/




    tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini

    01 ocak 2012-1 subat 2012

    TARİHLERİ ARASINDA


    http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/

    YANİ BEN YAPACAĞIM.




    SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!

    TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.

    VE TARİFİNİZE

    "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA "

    BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

    ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.

    LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.

    SEVGİLER

    YanıtlaSil