6 Aralık 2011 Salı

BADEMLİ ÇİKOLATALI KORNETLER

    İşyerinde ve evde hala o kadar yoğunum kii bir gün bir yerlerde bayılıp kalıcam sanırım. Bünyem çok zor kaldırıyor artık bu yoğunluğu. Ama ben yılmadan yine de Yeşim abladan kopyalar çekip onun yaptığı o enfes lezzetleri kendimce yapmaya çalışıyorum. Geçen hafta görüpte iç çektiğim "Bal Bademli Kornet" i çok sevdiğim arkadaşım Hicran'ın sözüne yapıp götürmek istedim. Aslında Sevgili Yeşim abla öyle güzel anlatıyor ki çok kolay bişey sanıp atlıyorsunuz tarife "Aaaa ben bunu yaparım ki" diye. Halbuki (ya da bana göre) çok ama çok oyalayıcı bir tarifmiş. Ama arkadaşıma feda olsun (Bu arada bir kez daha yapmam gerekirse anca ya oğlumun sünnetine yada kızımın özel bir günü için falan yaparım. Yoksa iki çocuklu bir çalışan kadına göre değilmiş.)
      Başa dönüp yazdıklarımı okuyunca da amma gözüm korkmuş. Aslında kağıtlara sarıp kurdela ile süsleme kısmını atlarsanız o kadarda korkutucu değildi :) Sizlerde özel bir gün için özel bir kurabiye yapmak isterseniz işte bu tarif tamda buna uygun!

Malzemeler:
(Hamur için)
  • 200 gr yumuşak tereyağ
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 çimdik tuz
  • çay kaşığı ile çok az kabartma tozu
  • un.
(İç dolgusu için)
  • 1 su bardağı çiğ badem kabuklu
  • 1/2 su bardağı ceviz içi
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 1 küçük yumurtanın akı
Üzerindeki çikolata sosu için; 80 gr bitter çikolata ve 1 tatlı kaşığı tereyağ benmari eritilir.
Yapılışı; Öncelikle hamurunuzu yoğurun. Yumuşak ele yapışmayan bir hamur olana dek un ekleyin ama kontrollü bir şekilde! İç dolgusu için hazır olan tüm malzeme  katı bir kıvamda olacak şekilde robottan geçirilir. Hamuru ben 4 bezeye böldüm ve iki yağlı kağıt arasında bıçak sırtı kalınlığında olacak şekilde açtım. Aida bardakların ağzıyla daireler kestim ve ortasına bademli harctan bir miktar alıp parmak şeklinde şekil vererek koydum. Hamurun kenarlarını ucu sivri olacak şekilde kornet şeklinde kapatılır.  Benim cımbızımda yoktu tabiii ama mutfakta çareler tükenmez diyip maşa ile kurabiyelerin ağzını sıkıca kapattım. Orta ısılı fırında çok kızarmadan pişirilir. (Çabuk pişiyor sanırım hamur ince olduğu için) Yeşim abla bundan sonraki kısımda bal ve bademle güzel bir kaplama yapmış onun tarifi için buraya tık tık.
Ben ise çikolatayı benmari eritip kurabiyeleri buna batırdım ve soğumaları için yağlı kağıta dizdim. İyice donduktan sonrada süsleme işlemine geçebilirsiniz. Deneyecek tüm arkadaşlarıma şimdiden kolay gelsin diyorum. Afiyet Olsun.

Not: Bu güzel lezzeti az önce bloglarda farkettiğim "Çay Kahve Bahane Etkinliğine" yolluyorum.

26 yorum:

  1. çok şıkk mükemmel birşeyler olmuş bunlar böyle.))
    ellerine sağlık canım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. canım etkinliğe katılımın için çok teşekkürler tarifini aldım ve etkinlik için yayınladım sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. nasılda güzel olmuşlar canım.ama biraz zor gibi geldi bana.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  4. ah diyette olmasamda yapsam yesem =)

    YanıtlaSil
  5. çok şık çok çici olmuş ellerine sağlık
    sağlıklı güzel günler canım:)

    YanıtlaSil
  6. ama ama bu nefisss bişey gözlerim döndüüüü. hemen deniycemm. şapşahane. ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  7. ayy bu nasıl bir güzelliktir bayıldım şule:)
    denermiyim gözümü korkuttun:)
    ama aklımda kalsın özel bir güne bende denerim artık ama çok güzelmiş gerçkten
    ellerine sğlık

    YanıtlaSil
  8. Uğraştırmış ama harika olmuş canım benim eline sağlık..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. zor değil şulecim yaaa..çok kolay...çikolatalı denemedim hiç tadı nasıl oldu acaba...ellerine sağlık bir tanesi...öpüyorum çok.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. şık şıkıdım olmuşlar bu ne güzellik böyle ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  11. bayıldım bunlara nesif görünüyorlar notumu aldım en kısa zamanda deniycem inşallah..ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  12. çok güzel olmuşlar gerçekten ellerine sğalık canım...

    YanıtlaSil
  13. Ama bunlar çook şık olmuş...bayıldım,sunumlarıda çook
    güzel..ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  14. kalpkurabiye*denizjim teşekkürler canım.

    Özlem Hanım ziyaretiniz için teşekkürler. Etkinlikte kolaylıklar diliyorum

    sevdajım zor gibi ama aslında değil. postta da bahsettiğim gibi süslme aşamasını atlarsan gayet kolay ve başarılı bir kurabiye

    Fransalı Gelin çok ağır değil aslında çünkü fazla bir şeker yada un yok. Tüm kaloriyi badem nve ceviz oluşturuyor ..Bonus günlerinden birinde deneyebilirsin şekerim :)

    Fatma ablajım teşekkürler.

    Leylajım heyecanla bekliyorum o zaman yazını ve fotograflarını .)

    sezobigom yaparsın sen yaaa. Yeter ki iste!

    Feray ablajım teşekkürler..

    Yeşim abla sorma yaa aslında fıstık bulamadım aklıma çikolata ile kaplamak geldi. İlk ısırışta yoğun bir çikolata tadı devamında ise kurabiye ve bademin damakta bıraktığı güzel tat var.. Hatta ben ilk ısıırıştan çok bittiği andaki tadı sevdim.

    yemekbiraşkım dimii yaa insanın içi açılıyor bakarken. bende beğendim üstüne de nasıl yaptım bunları diye düşündüm :)

    neclaajım takipteyim sen nasıl bulacaksın merak ettim. şimdiden afiyet olsun şekerim :)

    suzanjım teşekkürler canım :)

    zeynep hanım teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  15. ayyy harika olmuş bunlaaaaaaaaaaaaaaaarrrr

    bende istiyorum banane :)

    YanıtlaSil
  16. ya ne güzel şeyler yapıyorsun hem çok şık hem leziz gözküyor ahh ahh tek hayalim böle şeyler üreten cafe de halkla ilişkiler yapmak :))

    YanıtlaSil
  17. oo kornet,
    arabayi buraya parket olmus yani:)
    afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  18. Çok çok çok şık, bayıldım! Ben bunu kesin deniyeceğim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Bu kurabiyeler gördüğümden beri benimde aklımda. Yapsam da kurtulsam :)) Ellerine sağlık çok şıklar tam hediyelik..

    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. Çok nefis olmuş.Çikolata kaplamayı da iyi akıl etmişsin.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. harika bişiy bunlar bayıldım :) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  22. canım cok guzel olmuslar farklı denemek gerek ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  23. Şule'cim ellerine sağlık süper olmuş bayıldım seni izlemeye alıyorum öptüm:)))

    YanıtlaSil
  24. ellerine saglik canim yaa, gerçekten muhtesem olmus !!!

    YanıtlaSil
  25. woooaw görüntü süper :) ellerinize sağlık mutlaka denemeli...

    YanıtlaSil
  26. epey oyalamış ama sonuç güzel olmuş bir tarif...ellerinize sağlık

    YanıtlaSil