26 Aralık 2011 Pazartesi

AŞURE

 Aşureyi eklemeyi neredeyse unutuyordum. Hayatımda ilk kez tek başıma aşure yaptım. Aslında tüm malzemeyi hazırladım ve annemi tacize başlamıştım. "Anne hadi gel herşey hazır, sen bir tek karıştıracaksın" diye. Ama annem gelmedi :((( Alpan da bana aşureyi sen pişirirsen bende yiycem dedi. (Daha önce bir kaşık bile olsun tadına bakmamıştır) Tabi ben hemen gaza geldim yaparım tabii ne var ki! diye. Neden bilmiyorum herşeyi yapabilirim ama aşureyi yapamam gibi gelirdi. Halbuki hiçde zor değilmiş. Üstelik kendim yaptığım için kendi sevdiğim meyveleri daha çok ekledim.
Ama  o kadar abartmışım ki tüm apartmana, evin altındaki kuaföre, markete, akşam eve gelen arkadaşlarıma, iş yerine ve görümcemlere bile dağıttım. Allah kabul etsin. Siz benim tarifimle denemek isterseniz bence tam yarısını uygulayın.

Malzemeler:
2 su bardağı nohut
2 su bardağı kuru fasulye
4,5 su bardağı buğday
2,5 su bardağı kuru üzüm
2,5 su bardağı kadar küçük doğranmış kuru kayısı
2 su bardağı kadar küçük doğranmış kuru incir
1 portakalın kabuğu incecik dilimlenmiş
1/2 su bardağı kadar (yada 1) kuş üzümü
2 su bardağı yer fıstığı
2 su bardağı iri kırılmış fındık
1 adet kabuk tarçın
5-6 su bardağı şeker (daha fazlada olabilir azda tamamen damak tadınıza göre)
üzerine ceviz, dolmalık fıstık, tarçın vs.

Yapılışı; Kuru fasulye ve Nohut bir gece önceden ıslatılır ve iyice haşlanır. Buğdayda  iyice yıkanır ve düdüklüde bol su ile7-8 dakika haşlanır. Daha sonra büyükçe bir tencereye nohut, buğday,fasulye alınır ve üzerine yaklaşık 3-3,5 litre kadar sıcak su konur. 10-15 dakika kaynattıktan sonra üzüm ve küçük parçalar halinde dilimlenmiş kayısılar eklenir. Bu arada ben ilk yaptığım tencereye (iki büyük tencereye pay ettim malzemeyi) kabuk tarçın eklemedim rengi daha beyaz oldu. İkinciye ekledim aroması güzel ama rengi koyu oldu. Bu yüzden tarçın koyup koymamak tamamen tercihe bağlı. Suyu ben tam ölçemedim ama göz kararı azar azar su eklemeye devam ettim.Ilık suda bekletilmiş kuş üzümü, Portakal kabuğu, şeker ve minicik tuzda eklenir ve bir süre daha kaynatmaya devam edilir. En son incirler ekleniyormuş (Annem öyle diyor! Sanırım o da rengini değiştiriyor olabilir) olabildiğince küçük dilimleyin çünkü çok şişiyorlar. 3-4 dakika daha kaynatıp altını kapatın ve biraz dinlendirdikten sonra kaselere pay edin. Üzerini dilediğiniz şekilde süsleyip ilk kaseyi eve ayıracak şekilde dağıtmaya başlayın. Ben bu arada başında bol bol dua ettim. Afiyet olsun.

Not: Alpan sadece 1 kaşık yedi!

11 yorum:

  1. Ohhh afiyet olsun ellerine sağlık canım:)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Şule'cim Allah kabul etsin tekrarla
    rına kavuştursun inşallah sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ALLAH kabul etsin canım bazen büyütüyoruz gözmüzde yapamayacağmızı zannediyoruz
    çok harika görünüyor aşuren ellerine sağlık sevgiler:)

    YanıtlaSil
  4. Allah kabul etsin bereketi bol olsun canım
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  5. Allah kabul etsin canım. bende hep böyle ölçüleri bol tutuyorum. Sonra birkaç gün yaptığımı yemek zorunda kalıyoruz. Ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  6. Allah kabul etsın canım harıka olmus ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  7. ALLAH kabul etsin canım.gerçekten harika görünüyor.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım, Allah kabul etsin

    YanıtlaSil
  9. Canım benim ellerine sağlık. Allah kabul etsin..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Canım Allah kabul etsin..
    Ellerine sağlık.
    Nefiss günüyor nefisss..

    YanıtlaSil
  11. Bu sene yiyemedim ve içimde kaldı, nasıl iç çektiğimi bilemezsiniz görünce:( Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil