11 Kasım 2011 Cuma

REVANİ

Bayramda şehir dışında olacağımız için benim bir hazırlığım olmadı. Ama annemlere Revani  ve Yeşim ablanın şekerparesinden yaptım. Hamurlu tatlılar bol şerbetli de oldumu bizde durmaz hemen biter. Revaniyi de ne kadar zamandır ilk kez yaptım ve oğlum bayıldı. Kadına 1 tepsi revani yaptım hemen ayak üstü 1 sırasını Eylül ve Ege yediler bile. Bu tatlılar niye böyle güzel oluyor kiiii yaa!

 Malzemeler:
  • 4 iri yumurta
  • 1 sb şeker
  • 1/2 sb sıvıyağ
  • 1 sb süt
  • 1 sb irmik
  • 2,5 sb un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Şerbeti ; 3 sb şeker, 3 sb su, 1/4 limon suyu

Yapılışı; Öncelikle şerbet ocağa konur ve iyice kaynadıktan sonra limon suyu eklenip ılımak üzere bir kenara alınır. Şeker ve yumurta beyazlaşana kadar iyice mikser ile çırpılır. Geriye kalan tüm malzemeler eklenir ve tahta bir kaşık ile karıştırılır. Sadece tabanı yağlanmış bir fırın tepsisine  harç dökülür (yanlarını yağlamayın ki güzelce kabarsın ve kabardığı yere yapışıp kalsın böylelikle daha düzgün bir yüzey oluşacaktır.) ve önceden ısınmış 180 derece fırında güzelce pişirilir. Fırından çıkarıp ilk sıcaklığı çıktıktan sonra ılımış şerbet üzerine dökülür. Ben vaktim olmadığı için üzerini süsleyemedim. Sizler dilerseniz hindistancevizi, fıstık yada kremşanti ile süsleyerek ikram edebilirsiniz. Afiyet Olsun.

18 yorum:

  1. Süper görünüyor. Çok da severim. Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. görüntüye bakınca nasılda lezzetli olduğu çok belli canım.nefis görünüyor.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  3. bayılırım ben revaniye üstünede dondurma koyacaksın mmmm nefisss ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. canım ben de bayılırım revaniye.portakallısı da favorimdir.Harika kızarmış ellerin sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyor revani ellerine sağlık canım bizdede eşim bayılır benim pek aram yoktur.
    Ama revenin cezbediyor.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. ellerine saglık ve geçmiş bayramın kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  7. Çünkü çok kalorili ve zararlı :)) Tatlılar onun için bu kadar güzeller. Revanin nefis, şekerparelere diyecek yok zaten. Favori tatlılarımdan.

    Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. eline sağlık canım.. bencede! zaten güzel ve lezzetli olan her şey kilo yapıyor:)
    sevgiler

    YanıtlaSil
  9. nefis görünüyor aah bir de kalorisi az olsa:))

    YanıtlaSil
  10. Revaniyi ben de çok severim nefisss bir görüntüsü var ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. En sevdiğim tatlıların başındadır revani..
    Nefiss görünüyor.
    Ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  12. süper görünüyorrrr. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. süper olmuş süper, gayet de güzel kabarmış...ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler Şule...

    YanıtlaSil
  14. çayın yanına ne de güzel gider :) ellerinize sağlık enfes görünüyor.

    YanıtlaSil
  15. En sevdiğim tatlılardandır ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  16. ne zamandr yapmıyorum.çok severim ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  17. arkadaşım yeni tarifler bekliyoruz

    YanıtlaSil