30 Kasım 2011 Çarşamba

PORTAKALLI KEK

Kuzucuklarım bir akşam otururken "anne bize kek yapar mısın" dediler.
Şimdi ben nasıl yapmadan dururum dimi! Hemen kalktım ve elime geçen elma ve  havuçu rendeledim. İçime sinmedi birde portakal rendeledim. Tabii kış mevsimi ne vitamin eklesek kar misali suyunu da sıktım.  
Eee tabi yanına da Ayvalı Ihlamur yakışır diye yapıp afiyetle ailecek yedik. Sizlerde umarım beğenirsiniz.

Malzemeler:

  • 3 yumurta

  • 1/2 su bardağı sıvı yağ

  • 1/2 su bardağı portakal suyu

  • 1 su bardağı toz şeker

  • 1 portakal kabuğunun rendesi

  • 1 büyük havuç (rendelenmiş)

  • 1 elma (rendelenmiş)

  • 1 çay kaşığı tarçın

  • ceviz

  • 1 paket  kabartma tozu

  • 1 paket vanilya

  • 2-2,5 su bardağı un


  • Yapılışı; Şeker ve yumurta mikser ile iyice çırpılır. Ve her zamanki gibi mikser bi kenara bırakılarak tahta bir kaşık yada spatula ile diğer tüm malzemeler eklenerek karıştırılır. Kalıplara 1 er kaşık döküp önceden ısıtılmış 180 derece fırında güzelce pişirilir. Afiyet olsun.

    8 yorum:

    1. oh mis gibi portakal kokulu keke asla hayır demem:)))
      ellerine sağlık canım

      YanıtlaSil
    2. Mis gibi olmuştur canım, ellerine sağlık.

      YanıtlaSil
    3. böyle bir kek beğenilmezmi:) ellerine sağlık canım
      sevgiler

      YanıtlaSil
    4. oğlumun en sevdiği kek.ellerine sağlık canım.süper olmuş.sevgiler.

      YanıtlaSil
    5. Sulecim, bunu dukana nasil uyarlariz sence :)

      YanıtlaSil
    6. herkeste soğuktan mıdır nedir bilmem bir kek isteği ve senin yaptığın gibi bir ıhlamur isteği sarmış durumda. Bak şimdi benim canımı da çektirdin.ellerine kollarına sağlık. Sevgilerle...

      YanıtlaSil
    7. mis gıbı portakal kokusu burnuma kadar geldı ellerıne sağlık canım,sevgiler

      YanıtlaSil
    8. miss gibi portakal kokan hemde elmasıda olan bir kek, güzel olmazmı hiç.
      Eline sağlık canım.

      YanıtlaSil