4 Kasım 2011 Cuma

LİMONLU HAŞHAŞ TOHUMLU KEK

Günaydın!!!

Bu gün ilk kez denediğim bir keki paylaşmak istiyorum. Daha önce haşhaş tohumlu kek yapmış ve çok beğenmiştim. Yerken ağızdaki çıtırtılar keke ayrı bir tat ve  keyif veriyor. Limonlu haşhaşlı keki de not etmişim ne zamandır denenmeyi bekliyordu. Açıkcası limonlu kek bana çok hitap etmedi. Limondan pek hoşlanmam ama gariptir ki çocuklar çok sevdiler. 2 gündür  okula götürüp yiyorlar. Akşam sütün yanına yemek istiyorlar. Genelde benim sevgili çocuklarım :))) hazır kek severler benim yaptıklarımın yüzüne bile bakmazlar. Ama bu sefer beni şaşırttılar! Misafirlerinize limon aromalı bir kek ikram etmek isterseniz  işte tarif;
Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardagi şeker
  • 100 gr tereyağ
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1 limon suyu ve rendesi
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 kabartma tozu
  • 1 vanilya
  • 1-2 çorba kaşığı haşhaş
Yapılışı; Yumurta ve şeker çırpıcı ile beyazlaşana kadar iyice çırpılır. Eritilmiş tereyağ, yoğurt ve limon suyu eklenir ve tahta bir kaşık ile karıştırılır. Limon kabuğu rendesi, haşhaş tohumu, un, vanilya ve kabartma tozuda eklendikten sonra kalıba dökülüp 180 derece ısılı fırında pişirilir. Ben küçük kalıplara pay ettiğim  için yaklaşık 10 dakika da pişmişti kekler. Afiyet Olsun

5 yorum:

  1. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. limon aromasını seven biri olarak çok beğendim canım.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Dostluğu, sevgiyi ve geleceği... Aşımızı, ekmeğimizi, soframızı... Hüznümüzü, acımızı, yalnızlığımızı paylaştığımız; birlik ve beraberliğimizi, kardeşlik ve dostluğumuzu en sıcak şekilde hissedeceğimiz mübarek Kurban Bayramınızı tebrik eder, mutluluklar dilerim.

    YanıtlaSil
  4. canım benim tüm sevdiklerinle birlikte gönlüne göre geçireceğin çok güzel bir bayram diliyorum...çok çok öpüyorum.sevgilerimle.iyi bayramlar...

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım. Bayramın kutlu olsun sevgilerimle.

    YanıtlaSil