1 Kasım 2011 Salı

İZMİR KÖFTE

Çooook uzun zamandır taslaklarda bekleyen yemeklerimden biri bu köftelerde.
Üzerine kaç kez daha yaptım farklı versiyonlarından.
Biz evde köfteye bayılıyoruz. En favorimizde tabii İzmir Köfte ve  Hasanpaşa!
Hasanpaşa Köftesini de bir ara paylaşmak isterim. Sanırım köfte ve patates ikilisini seviyoruz biz!
 Nam nammm olsa da yesek dedim.
 Acaba akşama yapsam mı ki?
Aslında İzmir Köfte bir tencere yemeği ve çoğunlukla köfte- patateslerin önceden kızartılması ile pişirilir. Fakat ben biraz farklı yaptım. Nasıl mı?
Öncelikle ben hiç köfte kızartmam. Neden bilmiyorum ama bol yağda kızarmış köfteleri sevmiyorum. Her zaman fırında pişiririm. Ne yapacak olursam olayım fırında pişiririm. İzmir Köftesini yaparken de  yine fırınladım. Patetesleri ve biberleri de yemeğimin  hafif olması açısından yine çok az yağ ile fırınladım.

Malzemeler:
  • Köftelik kıyma
  • kuru soğan rendesi
  • tuz
  • karabiber
  • 1 tatlı kaşığı köfte harcı (Olmasa da olur)
  • iri dilimlenmiş patatesler
  • biber
  • Domates Sosu
Yapılışı;  Öncelikle patatesler iri dilimlere bölünür ve çok az yağ-tuz  ile harmanlanıp biberlerle birlikte fırında güzelce pişirilir.Köfte harcı yoğrulur ve  iri parmak şekli verilir. Onlarda sıcak fırında bir müddet pişirilir. Isıya dayanıklı fırın kabına veya tencerenize önce patatesler üzerine köfteler ve biberler eklenir. Ben evde hazır olan domates sosumu kullandım.  Siz dilerseniz domates dilimleri ekleyip salçalı sıcak su hazırlayarak da  pişirebilirsiniz. Afiyet olsun.

17 yorum:

  1. ımmmm çok severim bu aralar yapmak lazım aklıma düşürdün bak

    YanıtlaSil
  2. benimde yapasım geldi nezamandır yapmıyodum:)ellerine sağlık şekerim
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. et deyince aklıma gelen ilk yemek köfte.çok da severim izmir köfteyi canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. İzmir köfte nin özelliği dediğiniz gibi sulu olması, biz burada tepside köfte deriz genelde, izmir li olup izmir de yaşayınca sanırım başında ki "izmir" kelimesi kalkıyor. Akşama "tepside köfte" yapalım dedik mi o budur, ama genelde kuru olarak ta yapılır, önceden kızartılıp sosu, domates salça kekik ve diğer çeşitli baharatlarla tatlandırıldımı yeme de yanında yat cinsinden...ama en güzeli en doğrusu fırında olanıdır, eğer fırında yapılmıyorsa, köfte patates kızartılıp, ayrı sos hazırlanıp serviste üzerine dökülür. Bir başka değişik alternatif ise, domatesler büyük dilimler halinde en son köftelerin yağında kızartılır ve ve yemeğin üzerine servis edilir...ellerinize emeiğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. köfte deyince bende akan sular duruyor senind yaptığında pek iştah acıcı olmuş be şule:)
    elleirne sağlık arakdaşım

    YanıtlaSil
  6. şuan bende okadar açım ki:))herşey olsa yerim ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. çoktandır bloğunuza uğramamışım, süper tarifler paylaşmışsınız, denemekte sabırsızlanıyorum, özellikle mantı dediğiniz hamur işi muhakkak denenecek. :)

    YanıtlaSil
  8. Köfte bizim evinde favorisidir :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Köftenin her hali kabulümdür canım:)Bu izmir köfte olunca daha bir tercihimdir aslında.Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Yağda kızartma fikri benim de pek hoşuma gitmez, fırın daha pratik ve sağlıklı görünüyor. Ellerinize sağlık, görüntü iştah açıcı, afiyetler olsun.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. köfte dedın mı akan sular durur çok severım ellerıne sağlık canım

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık.Bayılırım.Çok lezzetli görünüyorlar.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. AFIYET OLSUN COK GUZEL GORUNUYOR
    SEVGILER

    YanıtlaSil
  14. Bizdede köfte patates ikilisi çok seviliyor..
    Yanında cacıkda varsa tamamdır
    Elleirne sağlık canım

    YanıtlaSil
  15. bende kofteye bayılırım ellerıne saglık canım:))))))

    YanıtlaSil
  16. senin köftelerin benimkilerden daha güzel oldu ya :) benim parmak gibi yaptığım köfteler yayıldı gitti :) ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. ohhh süper olmuş ellerine sağlık
    hayırlı bayramlar

    YanıtlaSil