10 Kasım 2011 Perşembe

GÜVEÇTE SEBZELİ KÖFTE

Bu tarifim de yine son anda  geleceklerini haber veren misafirlerim için hazırlanmıştır. Tamamen doğaçlama olmuştur. Ve o kadar apar topar hazırlandım ki ne yaparken ne piştikten sonra fotoğraf çekmek aklıma bile gelmedi. Bu tek fotoyu da Eylül çekmiş! Sizlere de fikir olabilir diye arşivime eklemek istiyorum .


Malzemeler:
  • 250 gr kıyma
  • 1 yumurta
  • 1 kurusoğan rendesi
  • galeta unu
  • tuz
  • karabiber
  • köfte harcı
  • mantar
  • bezelye
  • patates
  • biber
  • domates
  • tuz
  • salça
Yapılışı; Misafirlerimiz bizi aradıktan sonra yaklaşık 1 saat içinde geleceklerdi. O yüzden ben buzlukta hazır bulunan misket köftelerimi hemen fırına attım. Sizler köfte harcını iyice yoğurup ister benim gibi misketler yada parmak şeklinde yapabilirsiniz.Patatesi küp küp dilimledim ve kızarttım. Ardından hemen biberleri de ikiye bölüp kızarttım. Geniş bir güveç kabına fırınlanmış köfteleri, üzerine konserve bezelyeyi, kızarmış patates ve biberleri koydum.  Mantarları ve küçük küçük doğranmış domatesi de ekledikten sonra salçalı sos döküp sıcak fırına verdim. Domatesler iyice pişene kadar fırınladım. Yanına pilav ile servis yaptım . Çok doyurucu ve kolay bir yemek oldu. Afiyet olsun.

5 yorum:

  1. ellerinize sağlık güveç harika görünüyor.ne zaman acele yemek yapsam özendiklerime göre nedense daha güzel olur eminim sizinki de öyle olmuştur :D

    YanıtlaSil
  2. canım benim misafire yaptığım yemeklerimi pastalarımı bende resimleyemiyorum telaştan resim falan aklıma gelmiyor:)gelsede olmuyor işte seni anlıyorum:))
    tarifinde malzemelere ve pişirme tektiğine göre bence harika bir lezzet olmuştur eminim ellerine sağlık canım öpüyorum sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. pratik tariflere bayılırım . ellerinize sağlık selamlar.

    YanıtlaSil
  4. http.//belguzaranne.blogspot.com23 Kasım 2011 11:53

    elınıze sağlık nefıs görunuyor

    YanıtlaSil
  5. Okur okumaz işte süper bir kadın dedim vallahi ne yalan söyleyim böyle pratik insanlara bayılırım bunu en kısa zamanda yapıp linkinle yayınlayacağım.. eline sağlık. şu an midem çok iyi olmasa bile o lezzeti hisseder gibiyim.. kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil