6 Ekim 2011 Perşembe

RULO BÖREKLi VE PATATESLİ MANTI

Geçen hafta Gökçen de yedim bu böreklerden.
Yerken ben bu pratik, şık ve lezzetli böreği kesinlikle denemeliyim dedim.
Üstelik önceden hazırlayıp buzluğa bırakıyorsunuz ve
zaman darlığı durumlarında kurtarıcı bir yemek oluveriyor.
Fakat bir türlü isim bulamadım ne desem ne desem derken mantı fikri geldi aklıma.
Belki yöresel bir lezzetdir, belki çok bilindik bir yemektir ama ben ilk kez tatdım ve bayıldım.



Malzemeler:
  • 3 yufka
  • 3 patates
  • 1/2 su bardağı soda yada su
  • kızartmak için yağ
  • Sarımsaklı yoğurt
  • Domates sos
Yapılışı; yufkayı düz bir zemine alıyoruz ve her yerine güzelce soda sürüyoruz. (Gökçen su ile yapmış ben bişeyleri değiştirmeden yapamıyorum yaaaa su yerine soda kullandım o yüzden) Uç kısmından başlayıp ince bir rulo halinde sarıyoruz. 2-3 parçaya bölüp yağlı kağıt serdiğim, buzluğa sığabilcek boyutlarda bir tepsiye yerleştiriyoruz. Kalan yuflalara da aynı işlem yapılıp iyice donmak üzere buzluğa kaldırıyoruz. En az 1 saat kalması gerekiyor ki ben 1,5 kilo yufkam vardı hepsini yaptım ve kaldırdım. Buzlukta hazır bir şekilde bekliyorlar. Bu arada patatesleri küp küp doğrayıp kızartıyoruz. Fazla yağını bir güzel süzdürüyoruz. Rulolarımızı buzluktan çıkarıp biraz yumuşamasını bekliyoruz çünkü hemen dilimlenmiyorlar. 1'er parmak kalınlığında dilimleyip kızgın yağda kızartıyoruz. Patates ve börekleri harmanlayıp üzerine yoğurt ve domates sos ile sıcak sıcak servis yapıyoruz.

18 yorum:

  1. trabzonun sironuna benziyor ve kesinlikle nefis görünüyor:)
    ellerinize sağlık..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. çok hoş bir tarif deneyeceğim ellerine sağlık canım.öpüyorummm.

    YanıtlaSil
  3. Kalpkurabiye; doğru diyosun netten baktım şimdide çakma siron olmuş benimkiler :)

    Yeşim ablam teşekkürler. İnanamıyorum gerçekten deneyecek misin?

    YanıtlaSil
  4. ellerıne sağlık canım farklı

    YanıtlaSil
  5. harika gorunuyor canim bende deniyecem..sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. çok güzel bir tarif canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Mantımı dedi birisii!Çok değişik bir lezzete benziiyor ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. Bence çok pratik bir tarif, süper bir fikir. Arkadaşınında seninde ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Canım ziyaretin için teşekkür ede
    rim.Süper bir fikir ilk fırsatta deniycem inşallah sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Değişik bir tarifmiş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. aaa çok pratik ve çok akıllıca, süper, yufkayı ne hallere sokup ne de güzel yiyoruz :)

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. ne pratik bi yemekmiş bu :) ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  13. Mnati olsunda neyle nasil olursa olsun hic fark etmez, citir citir nefis olmus
    elinize saglik

    YanıtlaSil
  14. Çok değişik ve çok güzel bir yemek olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  15. pratik lezzetli ve kalorisi bol.Ama olsun degil mi ? :)

    YanıtlaSil
  16. ne kadar güzel ve degişik bir tarif teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  17. Elimdeki bir yemek kitabında Ziron diye buna benzer bir tarif var,Giresun yöresinden.
    Oraya yolum düştü ve yedim,görüntü aynı ama teflon tavada sallayarak pişiriyorlar,üzerine haşlanıp,didiklenmiş tavuk, yoğurt ve tereyağ gezdirip servis yapıyorlar...
    Bir de buralara aç uğramamak lazım sanırım, özellikle reader foto çok baştan çıkarıcı :))

    YanıtlaSil
  18. ÇOK GÜZEL İSİM BULMUŞSUN VALLA BURDAN ÇOK GÜZEL GÖRĞNÜYOR OLSA DA YESEK DİYORUM VE MUTLAKA DENEYECEĞİM ELLERİNE SAĞLIK :)))

    YanıtlaSil